Ga naar inhoud


Welke 4G afgeschermde coaxkabel met F-connectoren bestellen?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat de huidige (oudere) gebruikte coaxkabel met verloop wellicht storingen veroorzaakt op mijn VU+ ZERO 4K wil ik een nieuwe 10 m voor 4G afgeschermde coaxkabel bestellen.

Bij voorkeur zo dun mogelijk omdat de doorvoer in de caravan beperkt is en aan de uiteinden elk 1 F-connector Male.

 

Nu zijn er op het Internet verschillende te koop maar vaak van onbekende merken.

Heeft iemand een advies voor de juiste kabel van 10 m lengte?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar dan moeten de gaten waar de kabel doorgevoerd moeten worden groot genoeg zijn dat de F-connectors er door kunnen. Dan helpt dunne coaxkabel ook niet.

Het probleem bij een coaxkabel met reeds gemonteerde F-connectors is dat je bijna nooit weet welke coaxkabel ze precies gebruiken en het dus raden is naar de specificaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk helemaal waar.

Wellicht ligt het probleem toch niet aan de kabel want ik had nog onverwacht een bijna nieuwe coaxkabel van Chinese makelij op voorraad en daarmee was het probleem niet verholpen.

Ik ga nu eerst verder zoeken voordat ik een nieuwe kabel bestel en de moeite neem om de kabel te vervangen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had bij de eerste aansluiting van mijn eerste VU+Zero4K ook allemaal pikkels (wit/paars) en had hem bijna retour gestuurd. Andere HDMI kabel gepakt (had ik nog liggen) en het probleem was opgelost.... HDMI 1.4a is de minimumspec

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die HDMI kabel die bij de Vu+ ZERO4K mee komt in de doos is prima, en kijk maar eens op de kabel zelf welke versie daarop staat.

nergens geen last van gehad toen die nog hier stond

 

En het is pas recent dat er problemen zijn opgetreden, volgens Jürgen, dus dat moet met iets anders dan de gebruikte kabels te maken hebben.

De stekkers, ofschoon je er geen ster in bent Jürgen, die moet je checken en nieuw aansnijden.

 

hier waar het probleem uit voort komt

 

als je dan al de coax vervangen hebt is er een verkeerde HDMI in gebruik, die niet in de doos van de ZERO zat

aangepast door Tonskidutch
p.s.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, waarschijnlijk heb ik de kabel die in de doos zat niet in gebruik want volgens mij heb ik die tijdens de installatie thuis gewoon in de doos laten zitten  en een van de vele op voorraad zijnde HDMI kabel naar de camping meegenomen.

Ik weet ook zeker dat ik meerdere 1.4 HDMI kabels thuis op voorraad heb dus dat moet geen probleem zijn.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was de meegeleverde dus defect....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je blokken in het beeld hebt is het een signaal probleem (schotel, coax, lnb)  Als je spikkels ziet en soms rare kleuren is het mogelijk een handshake probleem (HDMI kabel)  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...