Ga naar inhoud


IBC2021 gaat nu plaatsvinden van 3-6 December/2021


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


16 uren geleden, kees321 zei:

De link die je geeft heb ik nergens gezien, die heb je zelf gemaakt ? waarom ? ( ik zag je dat al vaker doen )

 

16 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

De link kwam van de IBC zelf via Twitter/LinkedIn etc.

O ! Pardon.

Op die manier, dan heb ik niets gezegd.

 

( ik had gisteren ook al een bericht hier over gemaakt maar blijkbaar is er iets niet goed gegaan )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ook niks geworden… Alleen maar stands met wellicht wat foto’s en de tekst “hier had de VU+Ultimo 8K gestaan” en meer van dat soort leut…

  • Like 1
  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met deze situatie ligt veel moeilijker.

Als je je als fabrikant hebt aangemeldt voor een plek, dan ga je een contract aan met de IBC organisatie.

Je doet een aanbetaling en de rest van de standhuur gaat dan in termijnen.

Vertrouw je als tentoonsteller de situatie niet met betrekking tot corona...dan kun je je niet zomaar terugtrekken zonder geld te verliezen (penalties). Heb je een grote stand dan gaat dat goed in de papieren lopen.

En je loopt het risiko je plek voor de volgende jaren te verliezen. Dat komt omdat de beurs overboekt is. Met andere woorden, je krijgt niet zomaar de hoeveelheid m² die je wilt op de plek die je wilt. Er is een wachtlijst.

Dan heb je als tentoonsteller een overeenkomst met een standbouwer, die wil ook geld zien. Hij heeft je stand ontworpen en staat klaar om te bouwen of is al begonnen met werk...of je stand van het voorafgaande is in de stalling en dat kost ook stallingsgeld.

Hotels zijn geboekt en kunnen niet zomaar zondermeer afgezegd worden. Vliegtickets idem dito. 

Kortom, firma´s komen in een spiraal van onkosten en verloren tijd.

Zegt nu de IBC af vanwege de corona situatie dan zeggen ze dat het Farce Majeur is (overmacht). Dus geld terug is er niet bij. Wel krijg je een "waardebon" zodat je investering naar het volgende jaar vloeit.

Nu is deze beurs al voor de 2e keer afgezegd. Dus hoe het nu verder gaat weet ik niet.

In ieder geval een hoop (financiele) ellende vor alle partijen.

Firma´s die vroeg hebben afgezegd zijn hun aanbetaling kwijt.

Ook is er een kans dat de RAI in Amsterdam deze strop niet te boven komt en failissement moet aanvragen.

De IBC is de grootste beurs die de RAI herbergt en nu al voor de 2e keer afgezegd, om het over de andere beurzen maar niet te hebben.

  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, ondernemen is ook een risico… Voor de consument net zo erg… Nergens naartoe kunnen of met zoveel beperkingen dat er toch niets meer aan is… 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-11-2021 om 15:14, Drs. IJzerbout zei:

Codx, ik had een wat meer genuanceerde mening van je verwacht. Eigenlijk teleurstellend hoe je hier reageert.

 

Ik weet heel goed wat voor beurs het is, ben er zelf vaak genoeg geweest. Met wat er gaande is in de wereld vind ik elke beurs op dit moment onnozel omdat het vragen is om problemen om zoveel mensen bij elkaar te zetten met QR code of zonder want dat maakt heel weinig uit. 

 

En vuurwerk is een heel ander verhaal, allereerst het is buiten en mensen zoeken mekaar toch wel op of dacht je dat ze allemaal thuis blijven met oud en nieuw..  En de zorgmedewerkers hebben notabene zelf aangegeven dat de belasting van de zorg door vuurwerk nauwelijks stijgt. Bovendien vind ik miljoenen burgers iets belangrijker dan 60K bezoekers van een beurs die nog best een jaartje kunt uitstellen.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zag een wenslijstje bij Sinterklaas liggen:

 

Lieve Sint,

mag ik een heel groot internationaal event waar heel veel mensen naar toe vliegen. En dan het liefst in een land met veel coronagevallen.

En dan vliegt iedereen ook weer terug naar huis in die fijnen vliegtuigjes.

 

Covid-19

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Codx zei:

iets belangrijker dan 60K bezoekers van een beurs

 

Die 60.000 bezoekers waren er vóór de corona tijd.

Zou de IBC doorgegaan zijn, dan was er maar een fractie daarvan gekomen als bezoekers.  Hooguit 10-20% daarvan.

Als je echt op de IBC geweest bent in voorafgaande jaren dan zou je het zeker geen onozele beurs noemen. Je komt er als gewone consumer niet eens zo makkelijk in.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Als je echt op de IBC geweest bent in voorafgaande jaren dan zou je het zeker geen onozele beurs noemen. 

 

Lees de context:

 

2 uren geleden, Codx zei:

Met wat er gaande is in de wereld vind ik elke beurs op dit moment onnozel

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Codx zei:

En de zorgmedewerkers hebben notabene zelf aangegeven dat de belasting van de zorg door vuurwerk nauwelijks stijgt.

 

Hier gaat je stelling al mis. 

 

https://www.nu.nl/binnenland/6169677/ziekenhuiszorg-verder-in-de-knel-chemotherapie-en-transplantaties-uitgesteld.html

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-11-2021 om 18:47, Drs. IJzerbout zei:

Kijk Codx, dit bedoel ik nou. 

Waar denk je dat je beter, veiliger en gezonder onderweg bent? Op Oudejaarsavond op straat of binnen in de RAI tijdens de IBC2021?

 

Wat denk je zelf, niet op de IBC in ieder geval. Je doet of de wereld vergaat als jou beurs geen doorgang kan vinden. Beetje egocentrisch van je. Jij vind de belangen van 60K man belangrijker dan een paar miljoen.  

 

En ik zou er maar voorzichtig vanuit gaan dat het in 2022 ook nog geen doorgang kan vinden gezien de zorg hier totaal onderbezet is en daar geen verandering in lijkt te komen.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet toch beter lezen. 

60 k mensen waren voor de Corona. Nu zouden er hooguit misschien 10 - 20% gekomen zijn. 

Dan schreef ik heel duidelijk dat ik geheel neutraal ben of deze beurs nu doorgaat of niet. 

Verder geen enkele reden om zo onnozel te reageren want vuurwerk afsteken is nog achterlijker  dan iedere andere bijeenkomst. 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Avid Technology heeft deelname aan de grote exhibitions voor 2022 afgezegd.

Nou, dat begint al goed. Dus geen NAB en geen IBC voor Avid in 2022.

 

https://www.hollywoodreporter.com/business/business-news/avid-skip-nab-namm-ibc-covid-1235091401/

  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...