Ga naar inhoud


IBC2021 gaat nu plaatsvinden van 3-6 December/2021


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De overheid kan een spaak in het wiel steken.

Voetbal wedstrijden met publiek, massa evenementen, zijn al verboden.

 

We wachten het af, wat komen gaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vermoedelijk is het een doorstroom-evenement. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe eerder ze dit afblazen hoe beter het is. Wel de burgers hun vuurwerk plezier afpakken maar 1 of andere onnozele beurs wat zomaar een superspread event kan worden willen ze door laten gaan met nep qr codes waarbij iedereen nog net zo besmettelijk blijkt.  Hoeveel meer fouten kun je nog maken.?

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Codx, ik had een wat meer genuanceerde mening van je verwacht. Eigenlijk teleurstellend hoe je hier reageert.

Even vooropgesteld...mijn mening wat betreft deze beurs is neutraal. Gaat ie door, ga ik er heen, gaat ie niet door, jammer dan, dan ga ik er niet heen.

 

De IBC is geen onnozele beurs maar dé belangrijkste beurs wat betreft Broadcast, Media, Content, Streaming, MAM, Postproduction, Cloud om maar wat te noemen. Deze digitalisering gaat zo snel, dat als er een jaar verstreken is, je alweer achterop loopt met nieuwe ontwikkelingen.

Voor de Corona tijd gingen hier een kleine 60.000 bezoekers heen.

Dat betekent voor een stad als Amsterdam een enorme boost wat betreft bezoekers, hotels, horeca, vervoer, etc.....  Kortom: inkomsten.

Dit betekent niet alleen werkgelegenheid voor een stad als Amsterdam en omstreken maar ook in de sector zelf.

Dat de IBC organisatie er financiele belangen bij heeft om dit door te laten gaan is duidelijk. Zouden ze dit evenement nu afblazen dan komen er kosten voor de IBC organisatie, de deelnemende firma´s en de bezoekers in ongekende hoogte.

 

De IBC heeft heel duidelijk laten weten dat het er alles aan gaat doen om het corona-infectie risico tot een absoluut minimum te beperken.

Het zal uiterst streng toezien op het ingangs-controle beleid. Eenmaal binnen ben je dan in een "bubble" waar het dan zelfs niet meer nodig is om een masker te dragen.

 

Dit kun je niet vergelijken met het wel of niet mogen afsteken van vuurwerk op oudejaars avond want het infectie-risiko is hier maximaal. Er is geen enkele controle wie er ´s nacht buiten rondloopt, meestal in groepen. Hier zijn zeker individuen onderweg die het niets interesseert wie niet of wel gevaccineerd is. Veel herrie schoppers, etc. (zie de toestanden in Nederland van de laatste dagen).

Verder heeft de regering in NL in eerste instantie het vuurwerk verboden in verband met de vele vuurwerk ongelukken die plaatsvinden en daarmee verbonden belastingen van de ziekenhuizen die hun handen  vol hebben aan corona patienten.

 

Nep QR codes zullen tijdens de IBC bezoeken nagenoeg niet plaats vinden. De "kwaliteit" van de bezoekers is een hele andere dan die van doorsnee café of concertbezoekers.

 

De IBC organisatie heeft besloten om dit event te laten doorgaan op een moment dat het met de coronasituatie nog wel meeviel. Dit nu af te zeggen is ook niet te vergelijken met het niet toestaan van het bezoeken van een voetbal wedstrijd. De wedstrijd kun je prima op de TV volgen en voetbal wordt het hele jaar gespeeld waarbij de IBC maar één maal per jaar plaats vind.

  • Like 3

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verhaal @Drs. IJzerbout

 

Even een onnozel vraagje : Is deze beurs een soort vervolg op de Firato die je vroeger had? 

Daar ben ik (lang geleden) wel eens geweest. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Noordzee zei:

Mooi verhaal @Drs. IJzerbout

 

Even een onnozel vraagje : Is deze beurs een soort vervolg op de Firato die je vroeger had? 

Daar ben ik (lang geleden) wel eens geweest. 

 

 

De Firato was een beurs voor consumers. 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg ook zojuist een e-mail, het zat er er aan te komen.

Niet dat ik het heel erg vind, het kom wel weer een keer.

De link die je geeft heb ik nergens gezien, die heb je zelf gemaakt ? waarom ? ( ik zag je dat al vaker doen )

Op ibc.org staat alles wat er over te vertellen is, het gaat niet door nl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jammer, maar de corona situatie in Nederland is diep zwart.

 

Zelfs wanneer IBC dit besluit niet zelf had genomen was er een grote kans dat de overheid dit had geblokkeerd.

Omdat Nederland een hoog risico Corona land is zou de terugreis voor velen betekend hebben dat ze bij terugkomst, bijvoorbeeld in Duitsland, in quarantaine hadden moeten gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...