Ga naar inhoud

VU+Duo problemen harde schijf


muesli
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sedert enkele weken al had ik regelmatig problemen bij het opstarten van mijn VU+Duo (met al een respectabele leeftijd). Meestal startte alles redelijk goed op (via Open PLi) maar na een tijdje (10 minuten of wat meer) blokkeerde het beeld en zat alles muurvast. Dus opnieuw opstarten. Soms moest ik dat 2 of 3x herhalen tot alles weer normaal ging en dan werkte alles opnieuw goed voor de rest van de avond.

 

Sedert zaterdag is er een probleem bijgekomen. Na het opstarten krijg ik niet automatisch het PLi plaatje maar gewoon ruis op het scherm. Het duurt dan veel langer dan vroeger vooraleer ik het PLi opstartscherm krijg. En bovendien werkt de harde schijf niet meer.

Wanneer ik iets probeer op te nemen verschijnt de boodschap: geen harde schijf aanwezig of harde schijf niet geïnitialiseerd. Ik kan ook geen opnames via de harde schijf meer bekijken. Ik weet dat er ongeveer 94 of 95% gebruikt is en dus nog 5% resterend van de 2 TB. Maar dat is al een lange tijd zo.

 

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe op te lossen?

Ik zou via "instellingen" mij HD kunnen opnieuw initialiseren maar dan verlies ik al mijn opnames.

 

Bedankt voor alle tips en hulp.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites


  • Moderators

Ik denk dat er 2 oorzaken kunnen zijn, je hebt een probleem met de netvoeding van je ontvanger, of je harde schijf is overleden.

 

Koppel je harde schijf eens los, en kijk eens of je ontvanger dan wel stabiel werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie Ceesv.

Zou inderdaad de harde schijf kunnen zijn. Bedoel je met die harde schijf loskoppelen ze fysiek afkoppelen? Dan moet ik eens gaan opzoeken hoe dat moet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • Moderators

Ja, de stekkers van de hd afkoppelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

OK Ik zal de receiver eens open maken en de HD loskoppelen.

Als alles dan opnieuw normaal werkt zal ik dan waarschijnlijk een nieuwe moeten inbouwen? Of loont dat nog en zou ik niet beter een nieuwe receiver met HD kopen?

Al mijn opnames op de oude zijn dan waarschijnlijk verloren?

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • Moderators

Wanneer je hd overleden is, is het onwaarschijnlijk dat je de daarop bevindende gegevens kunt redden.

Of je de ontvanger wilt vervangen is iets waarover ik niet kan oordelen.

Dat hangt af van jouw persoonlijke situatie.

 

Er verandert nogal wat in satellieten en omroep land, waardoor je nu zou kunnen besluiten voor een ander platform te kiezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

precies dezelfde verschijnselen had ik ook een tijdje geleden met mijn box.  Toen ik de HD eruit haalde, werkte deze weer prima, en opnamepad pad ingesteld naar mijn NAS...  Inmiddels een nieuwe HD besteld ruim een week terug (!) , zodra deze komt erin zetten. 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een harde schijf vervangen is een uiterst eenvoudig klusje, zeker geen reden om een andere ontvanger te kopen als die verder nog goed werkt. De schijf kan ook nog weer ergens anders voor gebruikt worden, dat is nu eens gelukkig universeel te gebruiken.

 

Als de huidige harde schijf nu nog werkt dan kun je data kopiëren, per bestand of in z'n geheel, 1:1 per bit clonen, afhankelijk wat er mee mis is kan het een of het ander beter zijn.

Zo te zien is dat een klusje wat je aan een ander zou kunnen vragen 🙂  ?

aangepast door kees321
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de HDD losgekoppeld en alles schijnt terug normaal te werken nu.

Ik heb er dan ook de harde schijf uit genomen. Het was er een van 1TB merk WD:

SATA/64MB cache

WD10EZRX

datum 27/10/2012

Als ik een nieuwe bestel is er iets waar ik moet op letten?

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • Moderators

RED is voor nas, blue voor laptops, hangt dus van de toepassing af.

 

WD RED zou prima voldoen voor jouw toepassing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • V.I.P.
50 minuten geleden, muesli zei:

Moet dat exact terug WD10EZRX zijn of kan een andere (3,5') ook? Ik zie bij WD red, blue en nog andere.

Je kan altijd naar een ander merk en type kijken als je de reviews in de gaten houdt en natuurlijk ook de prijs.

 

Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB

en de versie Ironwolf

Seagate IronWolf ST2000VN004 2TB

is er natuurlijk ook maar wel duurder

 

Over de WD Blue had ik in het verleden wel meer negatieve berichten gelezen. Deze Seagate heb ik ook in de Ultimo4K bij familie draaien tot volle tevredenheid.

 

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • Moderators

Ook dat is een mogelijke oorzaak, maar gezien de leeftijd van de HD is te verwachten dat de HD ook problemen heeft.

 

Je kan de hd ook even testen in een extern hd docking station of in een desktop computer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Delen

  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.