Ga naar inhoud


VU+Duo problemen harde schijf


muesli

Aanbevolen berichten


Het maakt niet zo heel veel werk merk/type je erin stopt..... ik heb nu een SEAGATE 1 Tb barracuda ST1000LM048 en werkt goed.

 

Die staan hier en daar voor € 41 - 48 ,  ff google

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Opnemen en weergeven van viseo informatie is voor een HD een lichte taak, dus elke HD voldoet.

WD heeft series voor speciale toepassingen, een NAS komt het dichst bij de toepassing waar je hem voor wilt gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die HD wordt iets warmer als een RED, en hij draait sneller.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, muesli zei:

gezien de goede ervaringen met de vorige.

uh?

 

die is toch kassieweilen

al besteld betekend dan is dus ook het probleem opgelost en heeft verder advies geen zin.

 

p.s. de warmte van de HDD kun je in de moderne pC altijd bekijken via de S.M.A.R.T. , en mij is geen opvallende temperatuurverhoging opgevallen bij de Seagate... draait bijna altijd netjes op 47 graden.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

uh?

 

die is toch kassieweilen

al besteld betekend dan is dus ook het probleem opgelost en heeft verder advies geen zin.

 

p.s. de warmte van de HDD kun je in de moderne pC altijd bekijken via de S.M.A.R.T. , en mij is geen opvallende temperatuurverhoging opgevallen bij de Seagate... draait bijna altijd netjes op 47 graden.

Laat ons hopen dat het probleem dan opgelost is. Ik stond in twijfel tussen WD RED en Seagate Ironwolf. Heb gekozen voor iets waar ik al ervaring mee had. En van mijn vele SanDisk memory cards voor mijn camera ben ik ook zeer tevreden (ook producten van WD). Seagate was mij onbekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik de WD RED ontvangen en ingebouwd. Alles schijnt terug normaal te werken.

Behalve: wanneer de receiver volledig uitgezet werd (dus niet op standby) geeft hij na het terug opstarten de foutmelding: "timerbestand beschadigd", ook als er geen opdrachten in de timer zaten. Maar als ik dan op OK druk verdwijnt die melding en werkt alles terug normaal. Vroeger heb ik zoiets nooit gehad.

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Schakel je de ontvanger wel op de juiste manier uit, dus door het afsluiten en niet met de netschakelaar?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo,

Ik ben hier nog eens terug.

Ik heb dus een nieuwe harde schijf ingebouwd en alles bleek terug normaal te werken. Maar ... er moet ook iets misgaan met de timer voor opnames.

Wanneer ik twee opnames programmeer dan heb ik meestal alleen de eerste opgenomen en de tweede niet en bovendien zit het toestel volledig vast. Ik kan niet aan of uitschakelen. Het enige wat ik kan doen is de stroom uitschakelen en de VU+ opnieuw opstarten.

Ik heb dat nu al enkele keren voorgehad.

Dus bijvoorbeeld: Deze avond kijk ik in de programmalijst van een bepaalde zender en met de groene toets duid ik een programma aan om op te nemen deze nacht en dat bevestig ik. Daarna doe ik hetzelfde met nog een ander programma (van dezelfde of een andere zender) bijvoorbeeld morgen namiddag en ik bevestig dit ook. Als ik de timer bekijk staan ze beide mooi geprogrammeerd. Wanneer ik morgenavond wil kijken zit alles muurvast en is er alleen het eerste programma opgenomen.

Iemand een idee wat er kan verkeerd gaan?

Bedankt voor alle hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...