Ga naar inhoud


CI+ module i.c.m. OpenPLi


Aanbevolen berichten

Beste

ik volg deze discussie met aandacht en heb nog een vraag

kan met vti of openpli  de beperking van de module worden opgeheven om slechts 1 zender  ( zelfs geen tweede op dezelfde transponder ) tegelijk te decoderen ?   Met mijn Technisat en deltacam  functioneerde dit  wel maar met de telenet module niet . of zijn hieraan nog andere voordelen verbonden dan dat de module gewoon werkt zoals bij een ci+ ontvanger ?

 

hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat probleem zit in Enigma2.. Feitelijk zijn de CAM803 en de witte CAM3.5 technisch in staat om 2 streams te verwerken. Vaak geprobeerd, maar bij mij nooit succesvol. Enige waar het mee werkte was de Joyne CI…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, hereberie1234 zei:

kan met vti of openpli  de beperking van de module worden opgeheven om slechts 1 zender  ( zelfs geen tweede op dezelfde transponder ) tegelijk te decoderen ?   Met mijn Technisat en deltacam  functioneerde dit  wel maar met de telenet module niet .

Is me op mijn Vu+ Duo2 met de Telenet CI+ en OpenPLi ook nog niet gelukt om meer dan één opname tegelijk te decoderen. De 1ste opname die start wordt wel gedecodeerd. De volgende opname die start terwijl de 1ste nog loopt blijft op zwart (maar is nadien wel nog te decoderen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de wiki van OpenPLi met de release notes voor versie 8.1 schrijven ze:

  • Experimental CI Plus support (requires key files)

@Mimisiku Bedoel je met "de benodigde bestandjes" de keyfiles waarover OpenPLi het in de wiki heeft?

Ik heb zelf customer.pem, device.pem en root.pem in /etc/ciplus/ geplaatst, maar dit had geen effect op mijn Vu+ Duo2 met OpenPLi 8.1 om mijn CI+ module werkend te krijgen. Geen idee dus als het over die 3 bestanden gaat. Die zijn vrij te vinden op het Internet en zitten ook in de CIplushelper die voor OpenATV wordt gebruikt om CI+ modules te pairen.

 

En wat is de 'param' creëren dan?

Ik heb alvast wat meer info nodig om verder te kunnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

‘param’ is een 572 Byte bestand wat de noodzakelijke Diffie-Hellman keys bevat. Dit vind je gewoon niet op het Internet. Ik heb hem zelf gecreëerd uit een .pyo uit een Enigma2 ciplushelper voor de DM9x0. In combinatie met de 3 .pem bestanden werkt het dan…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-8-2021 om 17:34, Mimisiku zei:

Nog eens getest op een oude VU+SoloSE v2 met een kale OpenPli 8.0. Werktnog steeds niet bij mij. Er komt simpelweg geen autorisatie proces op gang…Het enige wat werkt is het gecodeerde kanaal waar je toevallig op staat afgestemd. De Russische site kan ik niet lezen (er wordt geschreven over plugin.py en wat over attributes)… Wellicht vergeet ik een stap, maar het alleen installeren is bij mij niet voldoende.. 

deze plug-in moet je handmatig op een solo se/V2 

daar heb je voor nodig dcc en de 2 bestanden van Ednaz enigma2 en enigma.pyo 

dcc conecten met je Vu+ 
 

Om het binaire bestand te vervangen, telnet-commando init 4

En via ftp kopieer je Enigma2  naar           /usr/bin/

enigma.pyoGaat dus naar /usr/lib/enigma2/python/

deze methode werkt dus alleen op openpli 8.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is er een ‘officiële’ CI+ ondersteuning voor OpenPli 8.1.. Maar bedankt voor je uitleg.. Dat enigma.pyo verhaal kon ik uit de Russische handleiding niet lezen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich netjes, maar inmiddels dus ‘onnodig’ vanwege de officiële versie. Die werkt met de CAM803 en Quantis 1.3.. Moet de andere nog even testen….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenPli geeft ook duidelijk aan dat ze om juridische redenen uitsluitend de technische mogelijkheid aanbieden. De bestanden zal de gebruiker zelf moeten installeren. Ze geven ook keurig aan hoe je het moet doen. De gevonden bestanden kopiëren in /etc/ciplus. Box herstarten en dat is alles.. De op Neotion chipset gebaseerde CI+ modules werken dan.. 

Heb er nu 4 getest en heb dat doorgegven aan WanWizard van OpenPli

 

 

E3E28BE7-9E76-438D-8F8C-540839F08782.jpeg

AD8AE4F3-E14C-46D3-9E31-15C0D387AA27.jpeg

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je? Ze vertellen niet waar je die bestanden kunt vinden! Sterker nog: buiten de .pem bestanden ga je niets vinden. Dat Diffie-Hellman bestand moet je zelf knutselen. OpenPli wil geen juridische ellende… De benodigde data moet je uit een bestaande CIPlusHelper binaire blob extraheren (of wachten tot iemand het bestand via internet aanbiedt)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Mimisiku zei:

Hoe bedoel je? Ze vertellen niet waar je die bestanden kunt vinden! Sterker nog: buiten de .pem bestanden ga je niets vinden. Dat Diffie-Hellman bestand moet je zelf knutselen. OpenPli wil geen juridische ellende… De benodigde data moet je uit een bestaande CIPlusHelper binaire blob extraheren (of wachten tot iemand het bestand via internet aanbiedt)..

eerst zeg je dat ze het keurig aan geven

en dan zeg je dat ze niks prijs geven

als je het niet wilt delen... prima

uiteindelijk geeft openpli het toch wel vrij anders zouden ze dat niet aan geven toch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je leest het verkeerd (of hebt het verkeerd geïnterpreteerd)

OpenPli vertelt wáár je de zelf gevonden bestanden moet plaatsen. Dat is de strekking.

Ik geef ook zelfs nog aan hoe je aan de benodigde informatie komt. Gewoon een beetje eigeninitiatief tonen en niet meteen bedelen/aandringen voor de kant en klare brokken..

Ik heb er ook gewoon wat tijd en zweet in moeten steken…

Ik heb nog een oeroude MS-DOS bak met Norton Commander waarmee ik prachtig bestanden in .HEX formaat naast elkaar kan vergelijken…

 

Denk niet dat OpenPli dat gaat doen. Dan hebben ze het juridische probleem wat ze in 2016 ook hadden (de waarschuwing hebben ze dus al gehad). Juist om die reden heeft het zolang geduurd eer OpenPli CI+ wilde ondersteunen! Zo blijft OpenPli legaal en conform de OpenGPL licentie…. Wat wij gaan toevoegen maakt het puur juristisch illegaal…

 

Naar mijn mening heeft OpenPli zich hiermee het leven gered. Als straks alles cardless is, zou OpenPli geen bestaansrecht meer hebben (je krijgt dan buiten FTA geen beeld meer).. Feitelijk hetzelfde probleem wat Dream had. Alleen gaat de CI+ daar onder de tafel en is discussiëren erover op hun forum taboe….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...