Ga naar inhoud


CI+ module i.c.m. OpenPLi


Aanbevolen berichten

Na een tijdje puzzelen heb ik de ciplus ook aan de praat op mijn SoloSEV2. Vooral die param file was wel even een uitdaging om te vinden.

Ik kan melden dat naast de oranje Quantis 1.3 ook de blauwe Quantis 1.2 werkt met Ziggo. Het aanmelden van de 1.2 gaat wel wat lastiger dan met de 1.3, de 1.2 moet ik er een keer uittrekken nadat ie zegt dat het authenticatie proces is voltooid. De module heeft als naam Operator in het CI menu, terwijl de oranje Quantis daar iTV CAM heet.

52926201.thumb.jpg.61b1178d33990cf7b1e5fa6b4caffe80.jpg

Ik heb ook nog even zitten spelen met een oude Alphacrypt IC, dat is natuurlijk geen CI+ cam, maar gewoon om even te proberen. HIj ziet de cam wel in het CI menu. Maar kan er verder geen Ziggo kanaal mee 'open' krijgen. Deze CAM heeft wel gewerkt met Ziggo in 1 van mijn 1e LCD tv's (SONY 40W4000).

aangepast door gjstroom
Link naar reactie
Delen op andere sites


De AlphaCrypt zit bij mij nog steeds in de TV… Werkt inderdaad nog steeds…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ja, dat is bekend.. Volg het VU+ forum maar. Zelfde leverancier als de UM2 CI+ module. Boze tongen beweren dat ze een ‘kill’ commando sturen. Mensen die steevast na een paar maanden een nieuwe module nodig hebben.. In een gecertificeerde TV blijkt de ‘defecte’ module gewoon te werken. Steek je hem terug in je VU+ dan gewoon dood…

Niemand die het écht weet.. Detail is wel dat het ‘gejatte’ Neotion certificaat van een gecertificeerde TV af komt. Wellicht dat door één of andere check via EMM??? de module ziet dat hij niet in een TV zit maar in wat anders…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ja, dat is bekend.. Volg het VU+ forum maar. Zelfde leverancier als de UM2 CI+ module. Boze tongen beweren dat ze een ‘kill’ commando sturen. Mensen die steevast na een paar maanden een nieuwe module nodig hebben.. In een gecertificeerde TV blijkt de ‘defecte’ module gewoon te werken. Steek je hem terug in je VU+ dan gewoon dood…

Niemand die het écht weet.. Detail is wel dat het ‘gejatte’ Neotion certificaat van een gecertificeerde TV af komt. Wellicht dat door één of andere check via EMM??? de module ziet dat hij niet in een TV zit maar in wat anders…..

Amai , merci om dit te melden.  Na jaren plezier is hier dan ook weer een einde aan gekomen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila, mijn kabeltuner voor de klucht gekocht.

Gelukkig nog het SD compact signaal.

Dan terug de dat tuner erin als ik satelliet mag kijken.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, chukky2 zei:

Iemand toevallig het ook gemerkt ? De ci+ module van telenet doet het niet meer op vti 

Ofwel is hier wat stuk gegaan. Geen module gevonden zegt hij , soms komt telenet module even te voorschijn. Raar....

Damn, moet ik eens checken, gisteren niets van gemerkt, maar ik heb niet live gekeken toen.
Edit : op dit moment nog beeld in VTI (via de openweb interface eens getest, zit niet thuis nu), tenzij het dus om de zoveel tijd uitvalt, of dat het een kwestie van tijd is voor die module ook het commando krijgt.
 

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, sattv4iedereen zei:

Voila, mijn kabeltuner voor de klucht gekocht.

Gelukkig nog het SD compact signaal.

Dan terug de dat tuner erin als ik satelliet mag kijken.

 

Je kunt bij Telenet toch aangeven dat hij defect is geraakt? Sturen ze gewoon een nieuwe…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mimisiku zei:

Je kunt bij Telenet toch aangeven dat hij defect is geraakt? Sturen ze gewoon een nieuwe…

Vraag is of het dan niet dat certificaat is dat geblacklist is, vermits ik hier lees dat de module werkt in de TV, maar niet in de ontvanger.

Als dat certificaat inderdaad geblokkeerd wordt, zal die nieuwe module ook niet werken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

image afhankelijk

Zou elke image dan zijn eigen certificaten hebben?

Zou mij verwonderen.

Zoals gezegd, ik gebruik dus ook VTI.
Tot hier niet gemerkt, maar het kan een kwestie van tijd zijn.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geblacklist is het niet, andere omgeruilde modules werken gewoon weer (bij UM02) voor een bepaalde tijd… En een ‘defecte’ werkt gewoon weer in een gecertificeerde TV.. Maar niet écht bekend en/of bewezen. Het is puur een vaststelling van het feit en dat dit bij meerderen is opgetreden juist alléén in een VU+ ontvanger met VTi…. Bij een geblacklist certifikaat zou het legale apparaat (serie TV’s) een OTA update moeten hebben ontvangen. Daar is niets van bekend én zou geen enkel Neotion CI+ module nu nog werken i.c.m. VTi….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, chukky2 zei:

Wanneer ik de ci module van telenet terug in tv doe en dan terug in de vu plus begint hij terug te configureren en werkt het weer. Voor hoe lang is de vraag ......

Staat bij jou in je opties aan of uit dat hij de boodschappen van de module moet tonen?

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-11-2021 om 21:32, chukky2 zei:

Iemand toevallig het ook gemerkt ? De ci+ module van telenet doet het niet meer op vti 

Ofwel is hier wat stuk gegaan. Geen module gevonden zegt hij , soms komt telenet module even te voorschijn. Raar....

Telenet module en vuplus met VTI werkt gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...