Ga naar inhoud


CI+ module i.c.m. OpenPLi


Aanbevolen berichten

4 minutes ago, Tonskidutch said:

 

dat is al jaren zo met een betere enigma2 receiver en die heilige graal is dus nog nooit gevonden

 

behalve dat doorspoelen van reclame want dat gaat op de zender SBS6 bijvoorbeeld van het Talpa netwerk dan weer net even niet

 

Ik ben na de aankondiging van Telenet, dat doorspoelen op hun eigen STB's wat gaan opzoeken maar geraak er voorlopig nog niet aan uit.

In essentie zoekt de Vlaamse tv-kijker die geen Telenet STB meer wil dus een oplossing met 3-4 dvb-c tuners en een CI+ slot.

Maar dat lijkt dus nog niet zo eenvoudig aan de praat te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Laat ik nou net OpenPLi 8.1 op mijn Xtrend ET10000 gezet hebben...
afbeelding.png.dee886d3c5fce5f079b6485fe3e18c9e.png

 

Zelfde melding op de Dreambox DM920 (met OpenPLi 8.0-develop), maar dat is dan weer geen officiële OpenPLi image.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Xtrend omdat de image-versie niet voldoet (gebruikte methode werkt op OpenPLi 8.0, op 8.1 momenteel nog niet).

Voor de Dreambox omdat dit model niet ondersteund wordt door de gebruikte methode.

 

Omwille van de eerste reden hou ik het op mijn Vu+ voorlopig nog bij OpenPLi 8.0.

 

Bij de relase notes van OpenPLi 8.1 op https://wiki.openpli.org/Releasenotes-8.1 lees ik wel:

Quote
  • Experimental CI Plus support (requires key files)

Er beweegt dus wel iets bij OpenPLi op gebied van CI+.

Ik heb zelf al geprobeerd om in versie 8.1 de drie keyfiles in de directory etc/ssl/certs/ te plaatsen, maar vooralsnog zonder resultaat. Er is precies nog meer nodig om één en ander werkend te krijgen op versie 8.1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-8-2021 om 21:21, Zilverhippie zei:

Ik lees dat je voor je laatste test gebruik maakte van een Vu+ Solo SE v2.

Ik zie de Solo SE v2 niet in het lijstje staan, wel vusolose, dus zonder v2.

 

als ik er een stuiver bij mag doen? :P

 

met het VTI 11.x en hoger werkt het CI+ pas vanaf de oude generatie modellen Vu+ SOLO2 en Vu+ DUO2 en alle 4K modellen

Hoezo een oude SOLO second edition met te weinig CPU power en die oudere broadcom erin dat volgens die Russen wel werkt is me een raadsel.

Ik heb het niet zelf getest, maar vertrouw op de mensen die dat wel deden.

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Zilverhippie zei:

Ik heb zelf al geprobeerd om in versie 8.1 de drie keyfiles in de directory etc/ssl/certs/ te plaatsen, maar vooralsnog zonder resultaat. Er is precies nog meer nodig om één en ander werkend te krijgen op versie 8.1.

Zou in:   /etc/ciplus/

moeten zijn.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat er hier een update gegeven wordt als de ipk ook voor 8.1 gemaakt is?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje,

Werkt die  M7 CAM-803 van TVV ook op VU+ Zero4K ( pli of Vti ) ?

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wimo01Onder VTi werkt deze prima.. OpenPli (nog) niet….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat nieuwe kreng dan nu wel CI+?

Ik meen me te herinneren dat bij de oude de '+'  niet actief was?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das neue Elend ist tatsächlich CI+ :) 

Doedutniezonder….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de benodigde ‘param’ nu ook gecreëerd, OpenPli 8.1 Nightly op de box. Maar nog steeds geen ‘pairing’ routine… Er komt nog steeds ‘uw module werkt niet op uw TV’…

CAM803, Quantis 1.3 CI+ modules…

 

Update:

Xsarius Galaxy4K UHD uit de doos getrokken… OpenPli 8.1 Nightly Build erop en de benodigde bestandjes in /etc/ciplus geplaatst. Attributen op 644 en de box laten herstarten… Ziedaar!

 

Zowel de Quantis 1.3 (Ziggo) en de CAM803 (Canal-Digitaal) worden keurig gepaired en werken!!

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Update:

Xsarius Galaxy4K UHD uit de doos getrokken… OpenPli 8.1 Nightly Build erop en de benodigde bestandjes in /etc/ciplus geplaatst. Attributen op 644 en de box laten herstarten… Ziedaar!

 

Zowel de Quantis 1.3 (Ziggo) en de CAM803 (Canal-Digitaal) worden keurig gepaired en werken!!


Die benodigde bestandjes zijn die ergens te vinden want ik heb deze tot heden nog niet kunnen vinden. Nu heb ik daar geen dagen in zitten, maar toch wel enige tijd. Ik realiseer mij dat deze vraag op het randje zou kunnen zijn, maar ik waag het er toch maar op. En anders haal deze posting maar weg.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...