Ga naar inhoud


CI+ module i.c.m. OpenPLi


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, adri zei:

Dat is dan wel een hele oude Irdeto kaart.

Sky werkt volgens mij al jaren uitsluitend met NDS.

 

Sky?
Lees een goed, er staat SKV. Oftewel Stichting Kabelnet Veendam.
Eén van de weinige overgebleven kabelnetten die niet verkwanselt is.

Vermoedelijk werkt die kaart gelijk een Ziggo kaart, ik zou er even een aparte vraag voor maken hier op het forum bij Overige Kabel-TV aanbieders en meerderen die je hier kunnen helpen denk ik.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 uren geleden, Tech zei:

Jemig, schijnbaar moet alles volledig voorgekauwd worden en anders is het niet goed, het lijkt me duidelijk wat er geschreven staat, ga gewoon zelf even aan de slag voor dat param bestand, de rest is gewoon te vinden op het net, even zelf wat moeite doen is nog niemand aan dood gegaan. ;)

Jeetje eerst volledige topic lezen dan verwijten 

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kees321

Installeer OScam (voor zover niet al aanwezig). Installeer een oscam.server voor een Ziggo kaart. Edit de oscam.server en verwijder daar de caid = 0604 regel.

Start OScam opnieuw op en stem af op een gecodeerd kanaal.. Als er geen beeld verschijnt even kijken in de Live Log….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Alex1970 said:

Sky?
Lees een goed, er staat SKV. Oftewel Stichting Kabelnet Veendam.
Eén van de weinige overgebleven kabelnetten die niet verkwanselt is.

Vermoedelijk werkt die kaart gelijk een Ziggo kaart, ik zou er even een aparte vraag voor maken hier op het forum bij Overige Kabel-TV aanbieders en meerderen die je hier kunnen helpen denk ik.

Sorry @Alex1970, met de kaart ondersteboven was me dat niet direct opgevallen.

Waarschijnlijk kun je gewoon de instructie van @Mimisiku volgen en Oscam gebruiken, in plaats van een CI+ module.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-9-2021 om 13:55, Mimisiku zei:

Je leest het verkeerd (of hebt het verkeerd geïnterpreteerd)

OpenPli vertelt wáár je de zelf gevonden bestanden moet plaatsen. Dat is de strekking.

Ik geef ook zelfs nog aan hoe je aan de benodigde informatie komt. Gewoon een beetje eigeninitiatief tonen en niet meteen bedelen/aandringen voor de kant en klare brokken..

Ik heb er ook gewoon wat tijd en zweet in moeten steken…

Ik heb nog een oeroude MS-DOS bak met Norton Commander waarmee ik prachtig bestanden in .HEX formaat naast elkaar kan vergelijken…

 

Denk niet dat OpenPli dat gaat doen. Dan hebben ze het juridische probleem wat ze in 2016 ook hadden (de waarschuwing hebben ze dus al gehad). Juist om die reden heeft het zolang geduurd eer OpenPli CI+ wilde ondersteunen! Zo blijft OpenPli legaal en conform de OpenGPL licentie…. Wat wij gaan toevoegen maakt het puur juristisch illegaal…

 

Naar mijn mening heeft OpenPli zich hiermee het leven gered. Als straks alles cardless is, zou OpenPli geen bestaansrecht meer hebben (je krijgt dan buiten FTA geen beeld meer).. Feitelijk hetzelfde probleem wat Dream had. Alleen gaat de CI+ daar onder de tafel en is discussiëren erover op hun forum taboe….

Waarom kunnen die van VTI dan al jaren zomaar erbij zetten , geen kat doet hun wat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ze het in hun binaire blob versleuteld hebben verstopt en niet in losse leesbare bestanden. Let wel: nog steeds een illegale actie omdat ze geen officiële licentie bezitten. Klaarblijkelijk hebben de juristen geen mogelijkheid om dat aan te pakken omdat de gebruiker het pas effectief gebruikt door zijn/haar CI+ module in de ontvanger te plaatsen en individueel juridisch aanpakken niet lukt..

 

Overigens zijn er wél acties tegen gebruikers. In Duitsland niet naar SKY bellen dat de CI+ niet werkt in je ontvanger want dan ging de boel op zwart. Altijd melden dat je problemen had met de NDS module in je TV. Inmiddels levert SKYdus ook geen CI+ modules meer…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo jammer dat er personen zijn die weten hoe de 803 werkend te krijgen in openpli, maar dit niet willen delen met andere hobbyisten.

Ik zoek me suf en hoop de 803 cam werkend te krijgen in mijn zgemma H9 twin kastje in mijn camper nu ik daarin niet meer naar Joyne kan kijken.

Zolang ik dit niet werkend krijg met openpli gebruik ik de zwaardere OpenATV wel met niet geheimzinnige CIplushelper of Egami welke direct werkt met CI+ 1.3

 

Echt jammer.

 

Fenzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je bent gewoon gefrustreerd dat je het niet meteen - rappo di klappo - op een presenteerblaadje krijgt… Er is verteld hoe je moet zoeken en wat je met de bestanden moet doen…

Als we iedereen op een presentatie blaadje de files gaan geven (en die posten het overal) is het waarschijnlijk héél snel uit met de pret. Je versnelt alleen maar het uitschakel proces en daarmee je eigen kijkplezier!

 

Dus gewoon zelf zoeken, zelf gebruiken… 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef fenzo gelijk hoor.

 

Er wordt ook niet per se gevraagd "geef me de bestanden".

 

Gewoon wat uitleg over hoe je het doet kan geen kwaad, toch?

 

 

29 minutes ago, Mimisiku said:

Er is verteld hoe je moet zoeken en wat je met de bestanden moet doen…

 

Er is nergens verteld hoe je dit param bestand moet aanmaken, welke commando's je gebruikt hebt bijvoorbeeld, eerder iets van "zoek het zelf maar uit".

 

 

Volgens de post hierboven heb jij het dus klaargekregen, maar wil het ons niet zeggen hoe!

 

  • Like 1

- VU+DUO, relook400, cubecafe250, 2xdm800, cuberevo, DM7025

- visio bigsat, 3x Edision/1x ALPS quad LNB, 17to8 PMSE diseqc switch -> 28.2, 23.5, 19.2, 13

- schwaiger 1m alu, inverto LNB, SG2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Mimisiku zei:

Nee, je bent gewoon gefrustreerd dat je het niet meteen - rappo di klappo - op een presenteerblaadje krijgt… Er is verteld hoe je moet zoeken en wat je met de bestanden moet doen…

Als we iedereen op een presentatie blaadje de files gaan geven (en die posten het overal) is het waarschijnlijk héél snel uit met de pret. Je versnelt alleen maar het uitschakel proces en daarmee je eigen kijkplezier!

 

Dus gewoon zelf zoeken, zelf gebruiken… 

Niks gefrustreerd, maar niet iedereen is in staat zoals jij om .pyo te "ontleden" .. en zoals ook al eerder te lezen is, zijn blijkbaar deze files vrij eenvoudig te vinden voor openATV, ipk instaleren en kijken maar, dit gaat al vele jaren en is ook nog steeds niet uit met de pret.

Ik wil best van alles proberen, kan ook wel een beetje overweg met hex editors, ik denk zelfs de .pem bestanden in een andere image te hebben gevonden, maar dat "param" bestand waarvan ik de extensie en/of naam niet van weet, ik zou niet weten hoe ik dit zelf kan maken en wat erin moet staan.

Natuurlijk het is en blijft een hobby, maar ik wil graag mijn ontvanger met Pli erop blijven gebruiken en dan het liefst "legaal" met gebruik van de 803 cam die ik van CD heb gekregen als compensatie voor het wegvallen van Joyne.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tech,

 

Quote
  Op 7-9-2021 om 15:45, kingnl zei:

zucht.....een link of uitleg waar dat staat geschreven......

 

waarom laat je een screenshot zien van je dm😳

laat dan ook het volledige screen zien dan

misschien is het beter dat er op deze topic een slotje komt

van dat vage gedoe wordt ik niet wijzer van

 

Jemig, schijnbaar moet alles volledig voorgekauwd worden en anders is het niet goed, het lijkt me duidelijk wat er geschreven staat, ga gewoon zelf even aan de slag voor dat param bestand, de rest is gewoon te vinden op het net, even zelf wat moeite doen is nog niemand aan dood gegaan. ;)

 

Helemaal met jou eens !!

 

Er zijn genoeg mensen die helemaal niets zelf willen doen en het liefst hebben dat jij even bij hun langs komt om het even op te lossen.

Iets wat jij hebt verteld wat ze moeten doen na een uur je tijd in hebt gestoken. Een week later vroegen ze je weer, als je dat had gedaan wat ik vertelde was het in 30 seconden klaar geweest.

Als je iets wil moet je er altijd tijd in stoppen, soms een week, maanden of jaren.

 

 

 

@kingnl,

 

Kant en klaar zal men niet te zien krijgen hier op dit forum, misschien zijn er andere fora waar meer mogelijk is.

Is die er niet zet dan zelf een in de lucht.

 

Het goedkoopste is gewoon lid worden bij een provider.

Hobby kost veel meer als een grotere ABO !!!!

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

 

 

  • Like 1

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem wel aan dat @fenzo en @kingnlover een officiële module danwel abo beschikken. Anders zou CI+ ze niet interesseren. Een C-lijntje is dan voldoende!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, Mimisiku zei:

Als we iedereen op een presentatie blaadje de files gaan geven (en die posten het overal) is het waarschijnlijk héél snel uit met de pret.

Het staat iedereen tot bepaalde hoogte vrij thuis onderzoek te doen.

Het is wettelijk niet toegestaan die bevindingen openbaar te maken.

 

Zodra een beveiliging publiekelijk bekend is, werkt die beveiliging niet meer, en zal de provider de volgende beveiliging activeren.

 

In de praktijk is de 803 CAM zo een stap.

 

Helaas betekent dat meestal dat de trouw betalende abonnee steeds verder beperkt wordt in zijn mogelijkheden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-9-2021 om 16:25, Mimisiku zei:

Neem wel aan dat @fenzo en @kingnlover een officiële module danwel abo beschikken. Anders zou CI+ ze niet interesseren. Een C-lijntje is dan voldoende!

Men spreekt hier over c lijntje . Kan iemand dat bevestigen dat het volgend jaar eindelijk gedaan gaat zijn bij canald analdigitaal voor die illegale servers, de betalende is hier de dupe van. Steeds maar duurder wordende abonnement. 

Ik dacht er over gelezen te hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...