Ga naar inhoud


CI+ module i.c.m. OpenPLi


Aanbevolen berichten

Ik neem ook aan de losse kaarten gaan verdwijnen maar met een kleine investering kan ik mijn VU+ nog een tijdje blijven gebruiken.

Wellicht dat met uitschakeling van de losse kaarten het makkelijker is om een CI+ in VU+ te gebruiken of dat de CD 4k ontvanger een beter alternatief is dan de HD box die ze nu hebben. Deze kon ik paar maanden geleden van CD krijgen als ik mijn abo met 2 jaar zou verlengen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met de ondersteuning van CI+ bij OpenPli 8.1 en VTi is het gebruik van CI+ geen probleem, maar of je dat nog wil? 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de vraag Mimisiku, mijn Solo2 draait op openpli 4 al een oude versie maar heb na een keer flashen een weekend zitten prutsen om CD en HD+ weer aan de praat te krijgen. Is uiteindelijk met CCCam gelukt na verschillende versie's die in de stream zaten geprobeerd te hebben. Vroeger wat met computers gewerkt maar nooit in Linux gedoken. Als ik nu de info lees op deze site en die van openpli is het een hoop gepuzzel om het aan de praat te krijgen. Ben nu al blij dat ik met een editor een radio stream kan toevoegen aan de box :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Mimisiku zei:

Met de ondersteuning van CI+ bij OpenPli 8.1 en VTi is het gebruik van CI+ geen probleem, maar of je dat nog wil? 

Neen, wil ik niet.

Maar wat is het alternatief?

Telenet:  ook een CI+

Orange: Kan alleen een abbo nemen als je ook een GSM abbo afneemt.

Proximus: Werkt niet op een linux ontvanger.

IPTV:  Neen dank je. Illegaal.

 

Ben momenteel aan het prutsen met Kodi.  Met deze kun je nu TVV, (en CDS), VRTnu, VTMgo en goPlay afspelen.

Maar je bent wel overgeleverd aan hobbyisten die deze add-ons onderhouden.

Opnemen is er hier niet bij.  Behalve bij TVV (CDS) in de cloud.

 

Gelukkig heb ik een betaalbaar onbeperkt internet abbo.  (United Telecom)

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Mimisiku zei:

Met de ondersteuning van CI+ bij OpenPli 8.1 en VTi is het gebruik van CI+ geen probleem, maar of je dat nog wil? 

Geen probleem zou ik niet zeggen.

Ik heb daar een pagina geleden een probleem geschetst : de Common Interface Assignment plugin conflicteert met het gebruik van CI+, dus dat geeft dus wel problemen bij opnames.

Dat is bij mijn weten nog niet opgelost.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij OpenPli had ik daarmee ook geen succes. Bij VTi iets meer maar zeker niet stabiel! Dan weer eens wel, dan weer eens niet…. Meestal probleem met het schijfgebeuren…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Mimisiku zei:

Bij OpenPli had ik daarmee ook geen succes. Bij VTi iets meer maar zeker niet stabiel! Dan weer eens wel, dan weer eens niet…. Meestal probleem met het schijfgebeuren…

Zou het daar niet ook iets met de Common Interface plugin te maken hebben?

In elk geval, zolang dat niet opgelost is, kun je niet echt foutvrij opnemen.

Denk ook aan mensen die 2 modules hebben, die moeten toch de Common Interface Assignment (Common Interface Taken in het Nederlands) kunnen gebruiken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan mogen dan ook geen CI+ modules zijn met eenzelfde CAID (DM920 en VU+Duo4K uitgezonderd) zijn anders gaat Enigma2 in de stress…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Mimisiku zei:

En dan mogen dan ook geen CI+ modules zijn met eenzelfde CAID (DM920 en VU+Duo4K uitgezonderd) zijn anders gaat Enigma2 in de stress…

Ik dacht dat enkel de DM920 2 identieke modules aankon?

Die discussie hebben we hier toch al een stuk of 3 keer gevoerd?

Of bedoel je 2 verschillende CI modules met een identieke CAID? Bestaat dat? (TV Vlaanderen en Télésat, hebben die dezelfde CAID?)

aangepast door zzzzzz
bijkomende vraag

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+Duo4K *niet* de Duo4Kse!!! ondersteunt ook 2 fysiek gescheiden CI modules dus ook b.v. 2*CAM803 of 2*CAM701…

 

Nee de CAID is de C onditional A ccess ID.. 

0100 Seca

0500 Viaccess

06** Irdeto

0B** Conax

0D** CryptoWorks

1602 BetaCrypt

1702 BetaCrypt

18** Nagra

 

Je bent in de war met de Provider ID…

 

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

De VU+Duo4K *niet* de Duo4Kse!!! ondersteunt ook 2 fysiek gescheiden CI modules dus ook b.v. 2*CAM803 of 2*CAM701…

Dus de VU+ Duo 4K (niet de Duo4K SE) ondersteunt 2 identieke CI(+) modules?

Of bedoel je het omgekeerd?

Ik heb een VU+ Duo 4K, de originele versie, niet de SE, ik heb dat getest, en dat werkte niet.

In het beste geval gebeurde er niets, maar meestal hing de ontvanger vast op het moment dat ik de 2e identieke module erin schoof.

Ik heb wel met CI+ modules getest in CI+ modus.

Die discussie hebben we dus al een paar keer gehad.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Duo4K heeft een fysiek gescheiden CI slot. Ik bezit die niet (info uit vuplus forum). De DM920 bezit ik wel en daar werkt het wel…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Mimisiku zei:

De Duo4K heeft een fysiek gescheiden CI slot. Ik bezit die niet (info uit vuplus forum). De DM920 bezit ik wel en daar werkt het wel…

Ik bezit wel de originele Duo 4K, en ik zeg dat dat niet klopt.

Er zitten weliswaar 2 sloten in, maar 2 keer dezelfde module, en de ontvanger loopt vast, of er wordt gewoon maar 1 gebruikt.

In het verleden heb je al meermaals toegegeven dat het niet klopt, maar zoveel tijd later herhaal je het opnieuw.

Mocht iemand dat wel draaiende hebben, zou mij dit ten zeerste interesseren.

 

Ik zou het ook wel eens willen zien draaien op een DM920, om te zien of het echt doet wat ik ervan verwacht.

Dat zou willen zeggen dat je 2 gecodeerde zenders op 2 verschillende muxen/transponders tegelijk kunt opnemen en live decoderen.

Ik las ergens iets over logical mappings of zo, maar dat sloeg dan op ongeëncrypteerde SD zenders die als alternatief gemapt werden voor HD zenders die wel geëncrypteerd wordeN.

Dat is natuurlijk niet waarover het gaat, want natuurlijk kan ik nog iets ongeëncrypteerd opnemen als hij al iets opneemt dat de module gebruikt, daarvoor heb ik de module niet nodig.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

De Duo4K heeft een fysiek gescheiden CI slot. Ik bezit die niet (info uit vuplus forum). De DM920 bezit ik wel en daar werkt het wel…

Ik vind het raar dat je naar het VU Plus forum verwijst.

Ik ben daar nog eens gaan kijken, en daar vind ik een topic (https://www.vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/127246-zwei-ci-module-gleichzeitig-entschlüsseln/&pageNo=4) met een andere gebruiker die een VU+ Duo 4K had, die hetzelfde probleem had, en vergeefs probeerde 2 identieke modules gelijktijdig te gebruiken.

Jijzelf (of het zou iemand anders moeten zijn die dezelfde avatar gebruikt) schreef daar :

 

Quote

Das müsste getestet werden. Zwei CI+ Modulen gleichzeitig entschlüsseln zu lassen geht allerdings nur wenn sie 2 verschiedene CAID's haben. Also z.B. 0500 und 0963 oder 0100 und 1817.. Wenn beide gleich sind weiss die firmware einfach nicht welches zu nehmen.

(Dat zou moeten getest worden. 2 CI+ modules gelijktijdig laten decrypteren gaat in elk geval slechts wanneer je 2 verschillende CAID's hebt. 

Dus bijv. 0500 en 0963 of 0100 en 1817.  Als beide gelijk zijn weet de firmware gewoon niet welk een hij moet nemen.)

Uit die thread is nooit gebleken dat het wel gewerkt heeft met 2 identieke modules, en je trok het zelf in twijfel.

Hier kom je dan zeggen dat het wel zou moeten werken.

Dat snap ik niet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu eens een softcam geïnstalleerd.

Er draaide dus een softcam en de Common Interface Assignment plugin.

Opnieuw werkte offline decoding niet.

Na deinstallatie van de plugin (en rebooten) werkt het echter precies nog altijd niet.

Na deinstallatie van de plugin + deinstallatie van de softcam en rebooten 

Ik heb de indruk dat heel die flow bijzonder delicaat is, en dat het installeren van een softcam of de Common Interface Assignment al voldoende is om het offline decoden te breken.

Ik ga het later nog eens opnieuw proberen om zeker te zijn dat ik nergens een fout maak met de instellingen.

PS : afspelen van de gecodeerde file lukt mij wel, als ik de plugin deïnstalleer, het is het offline decoden dat niet meer werkt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...