Ga naar inhoud


CI+ module i.c.m. OpenPLi


Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik vrees, dat die nooit zullen verdwijnen, welke maatregel men ook treft.

 

Ik heb op een van mijn dienstreizen zelfs gezien, ik dacht in India, dat elke 15 minuten het serie nummer van het CI module of de kaart in het beeld werd geprojecteerd om op die manier de oorsprong van een stream te kunnen zien.

Maar zelfs dat kan men maskeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 10-9-2021 om 16:26, ceesv zei:

Het staat iedereen tot bepaalde hoogte vrij thuis onderzoek te doen.

Het is wettelijk niet toegestaan die bevindingen openbaar te maken.

 

Zodra een beveiliging publiekelijk bekend is, werkt die beveiliging niet meer, en zal de provider de volgende beveiliging activeren.

 

In de praktijk is de 803 CAM zo een stap.

 

Helaas betekent dat meestal dat de trouw betalende abonnee steeds verder beperkt wordt in zijn mogelijkheden.

 

 

Als je de oplossing niet wilt delen, voor wat voor reden dan ook.  Houdt dan Uw mond.  Reageer niet.

Melden (want daar komt het op neer) dat je de oplossing weet, maar ze niet wil delen (zoals gezegd om wat voor reden dan ook) komt zeer agressief over.

aangepast door Kabeltje87
  • Bedankt 2

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventjes recapituleren voor wie nu pas inpikt, want in dit topic worden eigenlijk 2 methodes door elkaar heen behandeld.

 

Methode 1 (Ednaz - zie 1ste post van dit topic)

  • Enkel voor een select aantal ontvangers (waaronder veel Vu+-modellen, zie 1ste post).
  • Voor OpenPLi 6.2 - 7.0 - 7.1 - 7.2 - 7.3 - 8.0. Momenteel nog niet voor OpenPLi 8.1.
  • Vervangt '/usr/bin/enigma2' en '/usr/lib/enigma2/python/enigma.pyo' door 2 gepatchte bestanden.

Methode 2 (Experimental CI+ support)

  • In versie 8.1 van OpenPLi wordt opnieuw de mogelijkheid ingebouwd om een CI+-module te gebruiken.
  • De hiervoor benodigde 4 keyfiles worden om juridisch/legale redenen niet aangeleverd door OpenPLi waardoor de verantwoordelijkheid bij oneigenlijk gebruik ervan naar de eindgebruiker verschuift.
  • Keyfiles dienen zich in de directory '/etc/ciplus/' te bevinden.
  • Behalve in de release notes van OpenPLi 8.1 is maar weinig informatie te vinden over deze nieuw ingevoerde functionaliteit, maar her en der valt er al meer informatie te rapen. Googelen op de zoekwoorden 'enigma2-plugin-extensions-ci_plus_helper-openpli8.x' levert alvast een goede startpositie op.

 

  • Bedankt 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-9-2021 om 10:11, ceesv zei:

Ik vrees, dat die nooit zullen verdwijnen, welke maatregel men ook treft.

 

Ik heb op een van mijn dienstreizen zelfs gezien, ik dacht in India, dat elke 15 minuten het serie nummer van het CI module of de kaart in het beeld werd geprojecteerd om op die manier de oorsprong van een stream te kunnen zien.

Maar zelfs dat kan men maskeren.

Ja , maar ik bedoel die eenvoudige cccam lijn of Oscam waar canaldigitaal en tv Vlaanderen nog steeds illegaal op werken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alles straks embedded of CI+ is valt er voor de Chinezen ook niet veel te sharen…

Hooguit wat IPTV wat ze van het internet kunnen plukken…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-9-2021 om 16:20, Zilverster zei:

@Tech,

 

 

Helemaal met jou eens !!

 

Er zijn genoeg mensen die helemaal niets zelf willen doen en het liefst hebben dat jij even bij hun langs komt om het even op te lossen.

Iets wat jij hebt verteld wat ze moeten doen na een uur je tijd in hebt gestoken. Een week later vroegen ze je weer, als je dat had gedaan wat ik vertelde was het in 30 seconden klaar geweest.

Als je iets wil moet je er altijd tijd in stoppen, soms een week, maanden of jaren.

 

 

 

@kingnl,

 

Kant en klaar zal men niet te zien krijgen hier op dit forum, misschien zijn er andere fora waar meer mogelijk is.

Is die er niet zet dan zelf een in de lucht.

 

Het goedkoopste is gewoon lid worden bij een provider.

Hobby kost veel meer als een grotere ABO !!!!

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

 

 

@Zilverster.
heb je wel de gehele topic gelezen?

ik vroeg alleen om uitleg WAAR iets stond geschreven

 

en voor de gene die denken wat ik heb en niet heb

ik heb beide, dus een C lijn en een abo

meer dat 10 jaar.........

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kingnl,

 

 

Quote

@Zilverster.
heb je wel de gehele topic gelezen?

ik vroeg alleen om uitleg WAAR iets stond geschreven

 

 

Ik wel.

 

Als er mensen zijn die exact het juiste antwoord willen geven en dit juiste antwoord niet op het forum kunnen geven is er altijd nog PM aanwezig.

Op het forum staan antwoorden die je altijd kunt proberen, gr.

 

 

Zilverster.

  • Like 2

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zilverster we mogen blij zijn dat er mensen zoals Zilverhippie zijn die wel duidelijk antwoord en uitleg geven

 Daar hebben mensen meer aan…….dan verwijten…..

 

Toevoeging op Zilverhippie

mocht je niet correct de plug-in van Ednaz te kunnen installeren en of je wilt het handmatig doen 

in telnet begin je met init 4 en dan pas kun je de enigma2 en enigma.pyo overschrijven 

 

 

 

 

gr. Kingnl

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus nu heel wat testen gedaan met offline decodering.

In VTI had ik vaak het fenomeen dat als ik gekozen had voor offline decodering ik het bestand nog kon afspelen, maar offline decoding in standby zelf lukte niet.

Hij begon er steeds aan, maar dat duurde maar een seconde en dan begon hij weer opnieuw.

 

Ik wou zien of OpenPLi op dat vlak anders is.

Dat was een beetje moeilijk omdat sommigen de informatie niet wilden delen om het native in OpenPLi te gebruiken, gelukkig zijn er mensen met een andere attitude, die wel het resultaat van hun research delen.

 

In OpenPLi heb ik vele situaties getest, maar de opnames wilden achteraf niet decoderen.

Uit onderzoek met externe tools bleek dat de opnames wel degelijk de ECM's bevatten.

 

Na lang zoeken ben ik erop uitgekomen dat het de Common Interface Assignments plugin is die roet in het eten komt gooien.

Op de een of andere manier belet hij het offline decoderen, waarschijnlijk blokkeert hij de toegang tot de CI module, net zoals hij dit doet voor alle services die niet in zijn lijstje voorkomen.

 

Deinstalleren van de service (en eventueel herstarten), en dan werkt het offline decoderen wel.

 

Alleen, dit heeft wel zijn nadelen.

Hij detecteert dan niet meer dat de module al in gebruik is, dus je kunt gerust 10 timers tegelijk op hetzelfde moment laten afgaan, die allemaal instellen op onmiddellijke decryptie, en het systeem zal niet protesteren, maar slechts 1 opname zal OK zijn.

Combineer dit met de AUTOTIMER, en je beseft dat het wel een probleem is.

 

Ik gebruik de Common Assignments Plugin overigens op basis van individuele services.

Dat komt omdat er in de lijst van services ook een aantal services niet versleuteld zijn, waardoor je niet op de Caid en dergelijke kunt voortgaan.

Anders gaat hij dus ook de module als bezet beschouwen als je van een onversleutelde zender opneemt.

 

Het zou kunnen dat de setup wel werkt als op basis van CaId of iets dergelijks gewerkt wordt.

 

Zo, ik wou dit eventjes delen, dan wordt iedereen er beter van.

  • Bedankt 2

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijzonder weinig opneem. Mede door de hoeveelheden reclame(blokken). Ik volg al helemaal geen series (dus blijft er practisch niets meer over óm op te nemen). Maar door de CI+ zal het toch moeten worden geaddresseerd. Juist voor het geval dat…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele CD CI+ verhaal op een Enigma box met openpli wordt er voor mensen met beperkte IT kennis niet makkelijker op.

 

Zelf zit ik sterk te overwegen om de witte 3.5  module te kopen en kijken hoelang dat met een losse kaart door CD in het leven gehouden wordt.

Zover ik begrepen heb zou die wel moeten werken zonder al te veel problemen.

 

Veel programma's kijken en opnemen doe ik niet. Mocht het eens voorkomen dat ik iets wil zien en opnemen kan ik altijd nog de CD app gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk maar een aanname, maar ik voorzie een rap einde van de losse kaart… Het aantal abonnee’s die nu nog een Pace of Sat801 hebben is heel klein.. Geef het na februari 2022 nog een jaar en dan is het CAM701, CAM803 en de MZ serie. M7 heeft al een nieuwe box in test die ook 4K doet. Denk dat die dan de MZ brollen dan vervangt en de twijfelaars uiteindelijk over de streep gaan trekken. Zie op den duur ook de CAM701 wel verdwijnen. Dan heeft M7 weer 1 systeem Nagra CAK8 en kan de simulcrypt uit.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-9-2021 om 20:51, Mimisiku zei:

Als alles straks embedded of CI+ is valt er voor de Chinezen ook niet veel te sharen…

Hooguit wat IPTV wat ze van het internet kunnen plukken…

Die Chinezen(of wie het ook mogen zijn) zetten straks gewoon HDMI Broadcast Encoder IPTV Streamers in werking icm orginele ontvangers en het spelletje gaat gewoon door met IPTV

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lukt dan hooguit met satellieten in hun regio… SKY DE, UK, IT, CDS etc. wordt lastig in het POR…. En denk dat de diverse providers ook wel een duit in het zakje gaan doen qua massieve datastroom naar een ehhh ‘klant’…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...