Ga naar inhoud


VU+ Duo4K gecrasht tijdens opnames, opnieuw flashen noodzakelijk, aanbevelingen?


zzzzzz
Ga naar oplossing Opgelost door zzzzzz,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

4 uren geleden, zzzzzz zei:

Ten eerste moet ik eens zoeken waar die instelling zit, want ik vind ze niet terug.

Het staat linksbovenย op de foto van Old Satterhand: Hoofdmenu > Instellingen > Systeem > Expert instellingen > Opname.

ย 

Maar mogelijks moet je eerst het toegangsniveau van de gebruikersinstellingen wijzigen van "Normaal" of "Geavanceerd" naar "Expert".

Dit doe je via:ย Hoofdmenu > Instellingen > Systeem > Expert instellingen > Gebruikersinstellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Zilverhippie zei:

Het staat linksbovenย op de foto van Old Satterhand: Hoofdmenu > Instellingen > Systeem > Expert instellingen > Opname.

ย 

Maar mogelijks moet je eerst het toegangsniveau van de gebruikersinstellingen wijzigen van "Normaal" of "Geavanceerd" naar "Expert".

Dit doe je via:ย Hoofdmenu > Instellingen > Systeem > Expert instellingen > Gebruikersinstellingen.

Old Shatterhand gebruikt wel OpenPLi, ik gebruik VTI, dat betekent dat de menu's anders zijn...

Eventjes de taal op Nederlands gezet (ik geef de voorkeur aan Engels), het menu Expert Instellingen heb ik al niet in VTI, maar ik denk dat hij al op het hoogste detailniveau staat.

ย 

Ik blijf met mijn vraag aan Old Shatterhand zitten: decodeert hij rechtstreeks via de smartcard of gebeurt dat met een CI/CI+ module?

In het eerste geval denk ik dat het over een ander soort offline decodering gebeurt, die waarschijnlijk wel in OpenPLi zit, maar niet in VTI.

Bij mij gaat het over decoderen met een module.

Ik meen mij trouwens te herinneren dat OpenPLi in principe geen CI+ ondersteunt, dus ik ben haast zeker dat hij offline decodering rechtstreeks met de smartcard doet.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Jรผrgen zei:

@zzzzzz, misschien is het wel handig om met het citeren van hetย volledige bericht van de vorige bijdrageย te te stoppen.

Dit komt niet ten goede van de leesbaarheid.

Het is niet dat ik in dit topic hier al veel nuttige bijdragen gelezen heb.

Nieuwsgierige bijvragen, grapjes over Onslow, wat lachen met mijn nickname, mensen die de vraag niet lezen (ze zien niet dat ik VTI gebruik, terwijl het al op de 2e lijn van mijn vraag stond).

Nog wat kritiek op de manier van quoten kan er ook nog wel bij...

Herinner u: de vraag die ik stelde was : weet iemand een manier om die oneindige lus te doorbreken zonder heel de boel te herinstalleren?

En als dat niet kan om het probleem op te lossen, wat raden jullie aan om te flashen?
De oplossing op de bootlus heb ik zelf gevonden.

Een suggestie over de beste distributie heb ik niet gekregen.

ย 

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, zzzzzz zei:

....Ik blijf met mijn vraag aan Old Shatterhand zitten: decodeert hij rechtstreeks via de smartcard of gebeurt dat met een CI/CI+ module?...

Ik heb geen functionerende CI meer, het abo hierop heb ik laten overzetten naar een losse smartkaart. Dus ik kan het niet meer testen.

Ik heb ooit wel eens getest met VTI, met de CI, dat werkte. Maar na enige dagen met VTI, begreep ik dat dat geen image voor mij was.

Ik ben er wel vrij zeker van dat die instellingen voor off-line decoderen alleen voor de CI geldt.

ย 

9 uren geleden, zzzzzz zei:

ย 

....Ik meen mij trouwens te herinneren dat OpenPLi in principe geen CI+ ondersteunt....

Klopt, alleen in gewone CI modus. Dus de CDN CI werkt er prima mee.

Met de beperking van maximaal 2 zenders decoderen van dezelfde transponder.

Ook de combinatie met een losse kaart of kaarten werkt goed, als je de zenders die de CI nodig hebben toewijst met de CI assignment plugin.

ย 

ย 

ย 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Old Satterhand zei:

Ik heb geen functionerende CI meer, het abo hierop heb ik laten overzetten naar een losse smartkaart. Dus ik kan het niet meer testen.

Ik heb ooit wel eens getest met VTI, met de CI, dat werkte. Maar na enige dagen met VTI, begreep ik dat dat geen image voor mij was.

Ik ben er wel vrij zeker van dat die instellingen voor off-line decoderen alleen voor de CI geldt.

Van dat laatste ben ik niet zo zeker.

Ik heb hier ook nog een Dreambox 8000 staan, die lange tijd niet gewerkt heeft, en ik een paar maand geleden weer werkende gekregen heb met de juiste seriรซle kabel.

Daar heb ik wel die instelling, maar in dat systeem zit noch een smartcard, noch een CI module.
Die kan ik dus enkel gebruiken voor onversleutelde kabel, of voor sat FTA.

Toch heb ik daar een optie "don't descramble, record ecm" bij recording type, en bij de expert settings heb ik daar wel en "include ecms".

Dus volgens mij is dat een andere manier van offline decoderen, dan bij VTI.

ย 

include_ecms.jpg

do not descramble.jpg

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Ik heb ooit wel eens getest met VTI, met de CI, dat werkte. Maar na enige dagen met VTI, begreep ik dat dat geen image voor mij was.

ย 

dat kan een ervaring zijn die echter niets met de functionaliteit te maken heeft inzake het gecodeerd opnemen en nadien in standby decoderen.

ย 

1 uur terug, zzzzzz zei:

weet iemand een manier om die oneindige lus te doorbreken zonder heel de boel te herinstalleren?

ย 

je moet niet zo moeilijk doen over het flashen, dat is kinderlijk makkelijk. Dat is op een DUO4K met het laden van de updates heel snel geschied.

En de dreambox erbij slepen die hier helemaal niets mee te maken heeft moet je al helemaal niet doen.

ย 

ย 

Cherry Blossom Girl

Air

ย 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

je moet niet zo moeilijk doen over het flashen, dat is kinderlijk makkelijk. Dat is op een DUO4K met het laden van de updates heel snel geschied.

En de dreambox erbij slepen die hier helemaal niets mee te maken heeft moet je al helemaal niet doen.

Je bent een van die personen die hier alleen naast de kwestie antwoordt.

Ik heb niet hoeven te flashen, want het volstond mijn TIMERS.XML te verwijderen en te herstarten.

ย 

En de vraag was niet: hoe moet ik flashen, maar als ik dan toch moet flashen, welke raden jullie aan?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:
50 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Ik heb ooit wel eens getest met VTI, met de CI, dat werkte. Maar na enige dagen met VTI, begreep ik dat dat geen image voor mij was.

ย 

dat kan een ervaring zijn die echter niets met de functionaliteit te maken heeft inzake het gecodeerd opnemen en nadien in standby decoderen

ย 

VTI bleek een nachtmerrie voor me en ik kan het niet laten om dat hier te vermelden.

Net zo goed als dat jij het niet kan laten om dit soort opmerkingen te plaatsen.

Maar ik heb gemerkt, ook bij andere topics, dat je weer eens op oorlogspad bent.

ย 

ย 

6 minuten geleden, zzzzzz zei:

En de vraag was niet: hoe moet ik flashen, maar als ik dan toch moet flashen, welke raden jullie aan?

ย 

Ik kan je OpenPli 8.0 van harte aanbevelen vermits je geen CI Plus functionaliteit nodig hebt.

Vergeet niet al je instellingen eerst op te schrijven of screenshots te maken daarvan.

Als je CI+ wel nodig hebt kun je het beste bij VTI blijven. Dan hoef je ook niet alles opnieuw in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

naast een kwestie antwoorden, leuk voor de VanDale.

ย 

als je niet zeker bent van het gewenste image test je ze allemaal.

hier kwamen wel degelijk suggestes welke je moet nemen, het is echter helemaal aan jou

veel succes

Naast de kwestie antwoorden is een correcte uitdrukking, ken uw taal...

Ik heb geen suggesties gekregen wat ik moest nemen, in tegenstelling tot wat jij beweert.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Old Satterhand zei:

ย 

VTI bleek een nachtmerrie voor me en ik kan het niet laten om dat hier te vermelden.

Net zo goed als dat jij het niet kan laten om dit soort opmerkingen te plaatsen.

Maar ik heb gemerkt, ook bij andere topics, dat je weer eens op oorlogspad bent.

Inderdaad, ik heb ook die ervaring, altijd dat belerende.
Heel het verhaal over offline of onmiddellijk decoderen, waar hij mee begonnen is, deed totaal niet terzake, want op dat moment was het enige dat belangrijk was om de oneindige bootlus te doorbreken, liefst zonder opnieuw te flashen.
Tegen iemand die zijn PC niet meer wil starten, begin je ook niet te emmeren over welke Office applicatie hij nu best gebruikt, je zorgt er eerst voor dat zijn PC weer start.

ย 

Quote

ย 

Ik kan je OpenPli 8.0 van harte aanbevelen vermits je geen CIย Plusย functionaliteit nodig hebt.

Vergeet niet al je instellingen eerst op te schrijven of screenshots te maken daarvan.

Als je CI+ wel nodig hebt kun je het beste bij VTI blijven. Dan hoef je ook niet alles opnieuw in te stellen

ย 

Bedankt, dit is ten minste een antwoord op mijn vraag.

CI+ functionaliteit heb ik dus wel nodig, dus dan toch de distributie die ik al had.

ย 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Old Satterhand zei:

ย 

Ja, zo ongeveer.

Onslow wist er ook wel raad mee:

ย 

ย 

ย 

Moest ook grijnzen toen ik het Onslow zag doen. Helemaal herkenbaar.

Het was trouwens rechtsboven vooraan aan de zijkant. Op andere plekken werkte het gek genoeg niet, zowel bij mij als bij hem want hij heeft het later ook nog een paar keer gedaan.๐Ÿ˜

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
ร—
ร—
  • Nieuwe aanmaken...