Ga naar inhoud


Wie heeft het beste TV beeld in voor de burger in Nederland??


aanj

Aanbevolen berichten

36 minuten geleden, lindberg zei:

.ik weet voor 100 procent zeker dat dit bij veel radiostations gebeurt , waar eerst koper lag vanuit het AVVC in Hilversum,staan er nu bij de provinciale zenders satellietontvangers die de stream op de zender moduleren .

 

Veel DAB+ zenders zenden tegenwoordig via satelliet. 

Die kun je dus met je satellietschotel ontvangen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 26-9-2021 om 21:28, Noordzee zei:

Sinds een aantal jaren wordt Digitenne uitgezonden met de resolutie 1080P. Dat is het hoogste in Nederland

 

Ik begrijp deze bewering niet. Kun je dat eens uitleggen? Is 1080 interlaced bij jou dan minder scherp?

Zoals verder in dit draadje al is uitgelegd is de aanvoer 1080i50. Hoe kan dat 1080p50 plaatje dan scherper zijn?

Dat is toch gewoon hetzelfde. Het signaal van jouw STBox is voor 99% zeker ook 1080p50 bij ontvangst van elke HD zender, behalve de Duitse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Old Satterhand

 

Om antwoord te geven op jouw vraag: Nee, ik zie geen verschil en dat beweer ik ook nergens. Wel heb ik lang geleden al begrepen dat 1080P te prefereren valt boven 1080i.

  

Ik vind het wel een interessant onderwerp, waarbij ik zeker niet alle kennis van heb. 

Ik kijk TV via DVB-t2 en de satelliet. Beide mogelijkheden geven een haarscherp beeld. En dan bedoel ik uiteraard wel de HD-zenders via de satelliet.

 

Wel lees ik op het Kpn-forum recensies van klanten die ESPN kijken via Digitenne en Interactieve TV. En dan geeft Digitenne toch een scherper beeld. 

Ik heb de reden ooit hier gelezen ergens op dit (Sat4All-)forum. Het plaatje heb ik bewaard: 

image.thumb.png.4187a03d137fac9ba532f2ad619f18a3.png

 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Noordzee zei:

...Wel heb ik lang geleden al begrepen dat 1080P te prefereren valt boven 1080i.

 

Dat was inderdaad lang geleden het geval. Dat was toen voor de Duitsers aanleiding om 720p50 te kiezen voor HD.

Het artikel wat je aanhaalt geldt nu echt niet meer en het getoonde voorbeeld is gemanipuleerd.

Gelukkig staat de techniek niet stil en is dat probleem opgelost door de toepassing van veel betere de-interlacing.

Je moet interlacing nu puur zien als onderdeel van datacompressie, bandbreedte beperking.

 

14 uren geleden, Noordzee zei:

klanten die ESPN kijken via Digitenne en Interactieve TV. En dan geeft Digitenne toch een scherper beeld. 

 

Dat is niet zo vreemd, KPN gebruikt voor de gewone TV kanalen een verouderde techniek, hoewel die de laatste jaren wel verbeterd is.

Alleen de 'glas' kanalen zijn vergelijkbaar met bv Ziggo.

 

Het nadeel van KPN Digitenne is de, voor het gebruik van H265 compressie, te lage bitrate.

Er ontstaat dan bij snelle bewegende beelden een storend effect, dat we mosquito noise noemen.

Het beste waar te nemen rondom het logo. Hoewel het dan strikt genomen geen mosquito noise genoemd wordt.

Mosquito noise in MPEG.pdf

 

Om ontopic af te sluiten mijn lijstje.

op 1 en 2 ex aequo: KPN ITV (glas) en Ziggo

op 3 Canal Digitaal

op 4 Digitenne

op 5 KPN ITV (koper)

op 6 KPN ITV App (gecast naar NVidia Shield)

op 7 Ziggo Go (720p50) Android TV app.

op 10 CD Android TV App omdat dat nog steeds 25p is, dus onbruikbaar voor sport.

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier Ziggo op 1 (kabel)

Op sat is de Duitse publieken, de BBC en ORF op plek 1

Zowel op de VU+Ultimo4K als de DM920 UHD

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Ziggo (omdat het meeste zenders met hoog bitrate heeft hoewel veel zenders nog SD... KPN is op sommige punten beter!)

2. KPN IPTV  GLAS (hier zijn de eerste 10 zenders 1:1 net als bij Ziggo maar staan nog op 661+ en bijna alle zenders zijn in HD)

3. Digitenne HD (1080p met +-5 Mbit H.265   hier is ontvangst vaak een issue of storingsgevoelig, aanbod is beperkt)

4. Canal Digitaal  (matig aanbod en bitrate, veel SD, beduidend minder dan vorige 3.. veel buitenlandse zenders maar weinig premiums)

5. Grijze IPTV   (vaak lagere bitrates en soms 720p ipv 1080i.. soms sync problemen of stotter wel veel aanbod)

6. NLziet/de apps van diverse aanbieders  (vaak ook lage bitrates en lage resoluties, niks bijzonder)

 

Het framerate is volgens mij overal hetzelfde.  Verder zijn er kleine verschillen qua beeldkwaliteit.. KPN bied ESPN in hoog bitrate met HDR aan.  Die HDR is ongelofelijk nep maar het beeld is wel duidelijk scherper door het hoge bitrate.  Ziggo bied ook 4K content  (Ziggo Sports 4K) maar is helaas alleen met de Mediabox next zichtbaar, Ziggo's eigen ontvanger.

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glas heb ik hier niet.

NLziet en andere Apps heb ik niet..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Mimisiku zei:

Glas heb ik hier niet.

NLziet en andere Apps heb ik niet..

 

Als je koper hebt is KPN IPTV bijna hetzelfde, echter krijg je de 1:1 zenders niet maar maximaal 7 Mbit HD H.264 voor de eerste 10 kanalen. De rest is hetzelfde, uiteraard ontbreken de ESPN hoge bitrate en 4K zenders.  Het is nog steeds beter dan Canal Digitaal omdat de zenders hier gemiddeld een veel lager bitrate hebben zelfs al kunnen ze hoog pieken.  

 

NLziet en Apps heb ik ook niet maar wel uitgeprobeerd.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenmorgen .

Ik kan effe niet inloggen (zover ik weet niks fout gedaan , wel late reactie maar ik heb het razend druk ondanks aow (nog werk ook ))  , maar wilde toch reageren .

Eerst effe , ik vind IPTV allemaal minder , over de illegale wil ik het niet eens hebben , ik snap helemaal niet waarom half nederland daar naar kijkt .

Ik kijk naar Ziggo en de engelse zenders op 28 graden . genoeg te zien op de vrije kanalen , reclame is wat veel , maar dan pak ik effe een andere zender .

Waar je op kijkt maakt ook uit , digitaal op een buizen bak zag er echt niet uit ,maar dat zegt niet zoveel .

Ik wil het beeld wat er het natuurlijkst uit ziet , en sinds het digitale tijdperk vind ik het beeld minder vloeiend , meer "springerig" en hoe meer compressie hoe erger het wordt .

Ben wel een van eerste leden van sat4all , dus een ouwe en wil wel met mijn tijd mee gaan , maar dan wil ik wel beter beeld .

Daarom deze post om eens te polsen wat men vind , want daar vind ik niet veel constructiefs over 

 

Groeten 

Ad Smits 

aanj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...