Ga naar inhoud


Wie heeft het beste TV beeld in voor de burger in Nederland??


aanj

Aanbevolen berichten

Hallo mede tv kijkers .

Ik kom er niet uit wat opjectief de kwaliteit van het tv beeld is van de providers welke de meeste kijkers in nederland hebben .
Ik vind Ziggo kabel het beste beeld . Satelliet tv vind ik  het beste medium , het makkelijkst op de meeste plaatsen te ontvangen . Daarom zit ik ook al lang hier ! De kwaliteit verschilt natuurlijk enorm per provider , maar gemiddeld genomen is dit voor mij prima beeld .
Als ik bij iemand binnenkom zie ik meteen of het iptv is of kabel . Iptv heeft , afhankelijk van de aanbieder meer of minder , vloeiend beeld , schokkerig beeld , compressie fouten , minder scherpte bij meer gedetailleerde  wisselende beelden en compressie fouten  . 
Misschien is het persoonlijk ,maar ik vind een haarscherp beeld , wat maar met 5 fps ververst wordt geen goed beeld .

Is er nu door cijfers aan te geven wat de gemiddelde beeld kwaliteit is van de verschillende tv mogelijkheden als 

 

Digitenne
Ziggo kabel
Satelliet 
Iptv wat Ziggo en Xs4all enz aanbieden 
Iptv via glasvezel
Ziggo Go 

 

Bij elke aanbieder kunnen er grote verschillen zijn , maar gemiddeld dus .

Waarom wil ik dit weten ? 
Ik wil nog lang satelliet tv kunnen kijken en niet overgeleverd zijn aan IPTV aanbieders die zeggen een prima scherp beeld te leveren terwijl ik het bagger vindt . 

Dus welke van deze deze aanbieders heeft het beste beeld op NPO 1, de beste framerate , het scherpste beeld ook bij wisselend beeld met veel details . de minste compressie fouten , de meest normale kleuren ?

Voor zover ik het gezien heb is voor mij de lijst :

 

1 Ziggo kabel
2 Satelliet
3 Iptv van Ziggo enz 
4 Ziggo go 
5 Digitenne 

 

Waar ik Iptv van glasvezel moet indelen weet ik niet  ,heb het nog nooit gezien . Maar zou graag weten waar die te plaatsen is , aangezien iedereen daar 

naar toe wil / moet .

 

Vriendelijke Groeten

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uren geleden, aanj zei:

zijn aan IPTV aanbieders die zeggen een prima scherp beeld te leveren terwijl ik het bagger vindt . 

 

11 uren geleden, aanj zei:

Iptv van glasvezel moet indelen weet ik niet  ,heb het nog nooit gezien .

 

even voor de duidelijkheid, in de eerste quote bedoel je wellicht illegale aanbieder en in de tweede quote bedoel je de KPN's of Ziggo's

 

Maar het naast mekaar vergelijken is heel interessant voor de consument als je die aangeboden beelden ook op de juiste apparatuur kan zien welke vooraf allemaal zijn geijkt en professioneel afgesteld zijn. Dat is volgens mij nog nooit onafhankelijk getest.

Evenwel is het ook belangrijk om te weten welke apparatuur dat is en van wie, die gebruikt moet worden.

 

Of je dat in de thuis omgeving bij de leek op hetzelfde niveau kan testen en dus zien is maar helemaal de vraag.

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is typisch iets wat de TS zelf moet uitzoeken. Het is volledig gebonden aan de persoonlijke smaak. Algemeen gesteld is een hogere bandbreedte beter in staat om beter beeld te leveren mits de boel technisch goed op elkaar is afgestemd...Ik zou zeggen: wandel een aantal bekenden af die over apparatuur beschikken die je wil testen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Dit is typisch iets wat de TS zelf moet uitzoeken. Het is volledig gebonden aan de persoonlijke smaak. Algemeen gesteld is een hogere bandbreedte beter in staat om beter beeld te leveren mits de boel technisch goed op elkaar is afgestemd...Ik zou zeggen: wandel een aantal bekenden af die over apparatuur beschikken die je wil testen.


Smaak en perceptie. 😉

Een paar maanden geleden heb ik een schotel tijdelijk moeten verplaatsen i.v.m. renovatie. Waar de betreffende mensen eerder iets van 68% signaal 74% kwaliteit hadden op veel zenders op hun M7 801 hadden zij daarna bijna 100% op beiden. Zij vonden het beeld gelijk ook een stuk fraaier. Ik heb het maar zo gelaten. 🤣

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 29-8-2021 om 21:03, aanj zei:

Hallo mede tv kijkers .

 

Is er nu door cijfers aan te geven wat de gemiddelde beeld kwaliteit is van de verschillende tv mogelijkheden als 

 

Voor zover ik het gezien heb is voor mij de lijst :

 

1 Ziggo kabel
2 Satelliet
3 Iptv van Ziggo enz 
4 Ziggo go 
5 Digitenne 

 

Waar ik Iptv van glasvezel moet indelen weet ik niet  ,heb het nog nooit gezien . Maar zou graag weten waar die te plaatsen is , aangezien iedereen daar 

naar toe wil / moet .

 

Vriendelijke Groeten

 

Ad

 

@aanj

 

Ik zie dat je Digitenne op plek vijf hebt geplaatst qua beeldkwaliteit.

Dat is wat mij betreft niet juist.

Sinds een aantal jaren wordt Digitenne uitgezonden met de resolutie 1080P. Dat is het hoogste in Nederland los van enkele losse UHD-zenders die sommige providers uitzenden. 

Heb je het nieuwe Digitenne wel eens gezien op een goede TV? 

Dan ga je de door jou genoemde volgorde snel aanpassen...... 

 

  

 

  • Like 2

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt. De TV is belangrijk. Maar nog belangrijker is hoe je de TV instelt. Daar mankeert het nogal eens aan.  

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, astro iris zei:

ik heb een LG tv en satelliet

Duur grapjeuuuh 🥴😉

 

Serieus nu:

Ondanks mijn slechtzienheid , is het instellen van uw TV scherm sowieso belangrijk !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo krijgt de publieken en commerciëlen gewoon via het Playout Centre. Alleen de exoten worden vanaf de satelieten geïnjecteerd…. Kijk maar eens naar de bitrate waarden van NPO 1 op Ziggo endan op sat…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
19 minuten geleden, lindberg zei:

Volgens mij zend Ziggo ( nee dat weet ik zeker ) het satelliet signaal van canal+

Je bedoelt misschien Canaldigitaal?

 

Tot zover mij bekend gaat de distributie naar de kabelboeren tegenwoordig via glas.

 

Wat tegen jouw bewering spreekt zijn de doelpunten,

 

Bij live uitzendingen zie je het doelpunt het eerst bij Ziggo, daarna via DVB-T en met nog meer vertraging per satelliet.

Zou Ziggo het signaal van de Nederlandse zenders betrekken via satelliet, zou het doelpunt via hun kabelnet nog later vallen.

 

Maar heb je een bron voor jouw stelling?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Je bedoelt misschien Canaldigitaal?

 

Tot zover mij bekend gaat de distributie naar de kabelboeren tegenwoordig via glas.

 

Wat tegen jouw bewering spreekt zijn de doelpunten,

 

Bij live uitzendingen zie je het doelpunt het eerst bij Ziggo, daarna via DVB-T en met nog meer vertraging per satelliet.

Zou Ziggo het signaal van de Nederlandse zenders betrekken via satelliet, zou het doelpunt via hun kabelnet nog later vallen.

 

Maar heb je een bron voor jouw stelling?

Yep , heb jaren bij de omroep gewerkt en de transitie meegemaakt van " aardse zenders" naar satelliet...in Maastricht bijv. staan de schotel antennes van Ziggo boven op een flat in de wijk Daalhof...was i.e.g. altijd zo maar kan zomaar verandert zijn.de bedoeling van aardse naar satelliet zenders was minder infrastructuur , dus lijkt het mij voor de hand liggend dat ze het satelliet signaal gewoon " heruitzenden " op de kabel.ik weet voor 100 procent zeker dat dit bij veel radiostations gebeurt , waar eerst koper lag vanuit het AVVC in Hilversum,staan er nu bij de provinciale zenders satellietontvangers die de stream op de zender moduleren .

 

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik wil je niet tegenspreken, maar ik denk dat je informatie niet meer actueel is.

 

https://nos.nl/collectie/13781/artikel/2385451-later-of-eerder-juichen-dan-de-buren-bij-een-doelpunt-hoe-kan-dat

 

Citaat uit dit artikel:

 

Het idee dat kijken via de satelliet het snelst is, omdat het signaal daarbij zonder obstakels recht uit de ruimte wordt teruggezonden, is achterhaald, zegt Kriek. "Tien jaar geleden was het aanvoersignaal dat Ziggo, KPN en andere providers gebruikten afkomstig van de satelliet. Hierdoor had de satelliet altijd het eerste beeld en geluid. Nu is de aanvoer omgezet van satelliet naar glasvezel. En dat is niet alleen betrouwbaarder, maar ook sneller."

 

Beeld kwaliteit, om terug te keren naar de vraag, is sinds de digitalisering niet zozeer meer een vraag van de provider, maar veel meer van de gebruikte weergever, vooral de video processing en het gebruikte beeldscherm bestemmen in grote mate de ervaren kwaliteit.

 

Ik gebruik zelf een OLED scherm, met een 4k satellietontvanger.

er zijn duidelijk verschillen in beeldkwaliteit waar te nemen tussen een HD ontvanger (en zelfs daarin verschillen de gebruikte chipsets) en de beeldverwerking van 4k Satelliet ontvangers.

 

 

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ceesv zei:

Ik wil je niet tegenspreken, maar ik denk dat je informatie niet meer actueel is.

 

https://nos.nl/collectie/13781/artikel/2385451-later-of-eerder-juichen-dan-de-buren-bij-een-doelpunt-hoe-kan-dat

 

Citaat uit dit artikel:

 

Het idee dat kijken via de satelliet het snelst is, omdat het signaal daarbij zonder obstakels recht uit de ruimte wordt teruggezonden, is achterhaald, zegt Kriek. "Tien jaar geleden was het aanvoersignaal dat Ziggo, KPN en andere providers gebruikten afkomstig van de satelliet. Hierdoor had de satelliet altijd het eerste beeld en geluid. Nu is de aanvoer omgezet van satelliet naar glasvezel. En dat is niet alleen betrouwbaarder, maar ook sneller."

 

Beeld kwaliteit, om terug te keren naar de vraag, is sinds de digitalisering niet zozeer meer een vraag van de provider, maar veel meer van de gebruikte weergever, vooral de video processing en het gebruikte beeldscherm bestemmen in grote mate de ervaren kwaliteit.

 

Ik gebruik zelf een OLED scherm, met een 4k satellietontvanger.

er zijn duidelijk verschillen in beeldkwaliteit waar te nemen tussen een HD ontvanger (en zelfs daarin verschillen de gebruikte chipsets) en de beeldverwerking van 4k Satelliet ontvangers.

 

 

 

 

Ok , dan is mijn informatie idd achterhaald ....en tegenspreken is geen enkel probleem , wanneer je gelijk hebt heb je gelijk ...easy .maar toch goed dat ik gereageerd heb want ben nu weer wat wijzer en up to date 😉

  • Like 1

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar ik leer ook altijd graag wat bij, de techniek en infra structuur verandert doorlopend, vandaar mijn doorvragen.

 

Wie weet wordt die schotel nog in stand gehouden voor redundancy.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...