Ga naar inhoud


Anti Torque ringen


Sprietje

Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe deze ringen in het Nederlands heten om te voorkomen dat slotbouten mee kunnen draaien en liefst ook waar die in Nederland te koop zijn (via persoonlijk bericht). Hebben ze ook een DIN-nummer?
Ik vind ze wel op internet onder de namen:
- Anti-Turn Washer
- Torque washer
- Torque Washers for Carriage Bolts
- Square-Neck Bolt Lock Washers
Alleen maar te koop in het buitenland
Ik heb ze nodig voor 8mm slotbouten.

 

Anti-Turn Washer.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


De ring met vierkant gat heet DIN 440-V.

De tanden moet je er dan nog even zelf aan maken....

Misschien is het voldoende blokkerend om een randje van zo'n ring haaksom te zetten?

 

Ik heb voor je gezocht bij Haheti c.q. Fabory onder "speciale ringen", maar de vervolgpagina's blijven mij te lang weg*). Probeer zelf even.

 

*) Komt van mijn uBlockorigin: als ik die uit zet komen de vervolgpagina's direct. Ik vind er geen met tanden.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er veel nodig , ze zijn wel zelf te maken van carosserieringen

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een slotbout heeft onder de kop al vierkant ter blokkering...

Als je het gat 1 mm kleiner boort moet dat toch voldoende zijn om niet mee te draaien?

Boor desnoods de eerste cm onder de kop 1 of 2 of 3mm kleiner en de rest ruim, sla die bout er met de hamer in.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het geen optie om laagbolkopflensbouten te gebruiken met binnenzeskant desnoods nog met een ring onder de kop? Of moet het inbraakproof zijn?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zeer ongebruikelijke toepassing in de houtbouw / meubelbouw in Nederland op dit moment welke ter verankering en/of bevestiging maar een heel korte tijd, toen we Anglo Amerikaanse bouwmaterialen en materieel gebruikten, werden toegepast, zoals deze detainer die jij in het afbeelding toonde.

 

Een DIN (deutsche industrie norm) zal daarom ook niet te vinden zijn.

Kramplaten zijn wel bekender en genormaliseerd bij gebruik van moeren en bouten in de houtbouw.

 

Je zult toch afhankelijk zijn van de verkopers op Engelstalige EBAY sites want dit product bestaat eigenlijk niet op onze markt als er geen toepassing voor bestaat in Nederland / Europa.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Een zeer ongebruikelijke toepassing in de houtbouw / meubelbouw in Nederland op dit moment welke ter verankering en/of bevestiging maar een heel korte tijd, toen we Anglo Amerikaanse bouwmaterialen en materieel gebruikten, werden toegepast, zoals deze detainer die jij in het afbeelding toonde.

Hoezo ongebruikelijk? Er worden toch volop slotbouten gebruikt? Dat gaat prima voor eenmalige montage en ook nog wel bij 5-malige montage maar als je die 10x of vaker gaat monteren wordt de kans toch groot dat als je de moeren aan gaat draaien, de slotbout mee gaat draaien en dan zijn die anti-torque ringen een uitkomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje

Als je nou zo'n DIN 440-V ring met lijm er tussen op het hout monteert?

Een taaie lijmsoort, zoals montagekit, of Soudal Zinc Fix.

Me dunkt dat die ring dan goed vastblijft zitten als je de bout er later weer uit haalt.

 

Ik ga er even van uit dat je een verzinkte ring neemt. Maar als je RVS kiest is de lijm- of kitsoort wellicht minder kritisch.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...