Ga naar inhoud


Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz


Beetle

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Of-topic  bijdrage verwijderd.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Radio Plays on Caroline…..
 

In afwachting van meer vermogen, een leuke mok toegevoegd aan de verzameling: 

 

 

IMG_3505.jpeg

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-4-2023 om 20:51, Eduard07 zei:

Afwachten, maar ik denk dat bij Caroline prima weten waar ze het over hebben.

Op een ander forum kwam ik het volgende tegen: Helmut doet op 31 maart een verslag van een bijeenkomst  van Radio Caroline fans. Alan Beetch heeft medegedeeld dat er een kleine correctie is toegepast op de Caroline Frequentie. Dat heeft gezorgd voor een verbeterde ontvangst. Ergens anders lees ik dat Caroline door anderen er al veel eerder er op gewezen is dat ze niet helemaal juist ingesteld zijn. Dus pas een paar maanden geleden daar wat aan gedaan. Waarom er in de aanvraag voor meer vermogen bij Ofcom word geschreven dat er een verdubbeling van het ontvangstbereik word verwacht blijft een raadsel. Daarmee wil ik zeggen dat ik niet perse uitga van foute berekeningen door de heren van Caroline. Maar het is wel zo dat ook een Caroline technici wel eens een steek laat vallen. Het zijn net mensen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Finetuning is van alle tijden.

Ze vragen niet voor niks om reception reports m.b.v. een officieel format op hun website.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, RaCafan zei:

Alan Beetch heeft medegedeeld dat er een kleine correctie is toegepast op de Caroline Frequentie.


648 kHz is 648 kHz. Die frequentie heeft geen afwijking tegenwoordig. 
Wat wil je daar nog aan veranderen?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die informatie zit achter een ledenmuur en is voor ons niet toegankelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, RaCafan zei:

Op een ander forum kwam ik het volgende tegen: Helmut doet op 31 maart een verslag van een bijeenkomst  van Radio Caroline fans. Alan Beetch heeft medegedeeld dat er een kleine correctie is toegepast op de Caroline Frequentie. Dat heeft gezorgd voor een verbeterde ontvangst.

In dat bericht - waarnaar je volgens mij al eerder naar hebt verwezen - lees ik:

Ze hebben wat aan de sound gedaan op 648 onlangs. Het klinkt luider in modulatie.

 

Dat heeft met processing/modulatie te maken (draaggolf/optimod)  en niets met zendvermogen.

Toen de Ross een optimod inschakelde, onderging de kwaliteit het signaal inderdaad een enorme sprong vooruit (waarbij ook gesmokkeld werd met de bandbreedte, want die bleek de Amerikaanse 10 kHz ipv de Europese 9). Aan die optimod kan uiteraard getweakt worden, net als je thuis met een equalizer kunt tweaken.

 

Echter: op de zendersterkte/draaggolf zelf heeft dit totaal geen invloed. Die blijft wat die is.

Vandaar mijn opmerking dat Caroline prima weet hoever ze met de huidige zender kunnen komen. De nieuwe aanvraag is goed doordacht, en ik zou niet weten waarom je spreekt over "foute berekeningen"  en "een steek laten vallen". Daarvan was en  is m.i. helemaal geen sprake. Finetuning van een optimod is doodnormaal.

  • Like 2

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Eduard07 zei:

Echter: op de zendersterkte/draaggolf zelf heeft dit totaal geen invloed. Die blijft wat die is.

 

Ik dacht dit ook steeds tot ik het volgende voor had.

 

Ik heb 20 jaar aan lokale radio gedaan.

Bij een radio wilde ik de kwaliteit van het geluid verbeteren door een equaliser te plaatsen tussen het mengpaneel en de zender.

 

Na de plaatsing kregen we bijna onmiddellijk telefoons vanuit een bepaalde richting waarom ze ons niet meer konden ontvangen.

Ik woonde ook aan de rand van het uitzend gebeid en daar leek alles normaal.

Enkel in een bepaalde richting was de ontvangst behoorlijk achteruit gegaan.

Het equaliser er terug tussen uit en alles was weer normaal.

 

Lag het aan de bandbreedte die misschien wat veranderde ...

 

dus de modulatie kan wel degelijk het de draaggolf/ vermogen beïnvloeden.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij amplitude modulate is de eigenschap dat de uitgrstraalde hoeveelheid energie afhankelijk is van de modulatie graad.

Maar er werd eerder gesteld dat de frequentie 648 kHz veranderd zou zijn.

Ga er maar vanuit dat die conform de machtigingsvoorwaatden precies 648 kHz was en is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, jeevanhoof zei:

Na de plaatsing kregen we bijna onmiddellijk telefoons vanuit een bepaalde richting waarom ze ons niet meer konden ontvangen.

Ik woonde ook aan de rand van het uitzend gebeid en daar leek alles normaal.

Enkel in een bepaalde richting was de ontvangst behoorlijk achteruit gegaan.

Het equaliser er terug tussen uit en alles was weer normaal.

 

Lag het aan de bandbreedte die misschien wat veranderde ...

 

dus de modulatie kan wel degelijk het de draaggolf/ vermogen beïnvloeden.

Pure onzin. 

Een ongemoduleerde draaggolf komt net zo ver als een gemoduleerde. 

Of nog eenvoudiger uitgelegd: de sterktemeter van een AM ontvanger slaat net zo ver uit in gemodeleerde toestand als ongemoduleerd. 

 

Alles zijn WildWest verhalen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, RaCafan zei:

Zie RADIOFORUM 31maart te vinden op pagina 25.

31 mar 2023 08:29
Subject: [bdxc-news] Radio Caroline -report on the Supporters Meeting

Vertaald:

31 mrt 2023 08:29
Betreft: [bdxc-nieuws] Radio Caroline - verslag van de supportersbijeenkomst

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...