Ga naar inhoud


Xtrend E9500 Ziggo smartcard krijg ik niet aan de praat.


Aanbevolen berichten

Heb je nog steeds maar 3 entitlements?? Dat zouden er toch minimaal 5 moeten zijn….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja klopt maar wel beeld op de zenders die ik wil hebben gelukkig.

Maar eens afwachten dan hopelijk blijft het werken tot nog toe heel blij mee.

 

Mbt de back up wellicht dat ik de bestanden van Oscam naar een map op de pc kan kopiëren en dan in een map zetten. Dan kan ik ze _ mocht er wat aan de hand zijn_ zo terug zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou de ontvanger eens een flinke tijd op NPO 1 HD laten staan… Zonder de Irdeto control ChID’s komen er geen updates meer…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik nu in de reader zie heb ik het vink Block gloval EMM exept for this and Used CAID 0D96 and 0D98 only niet aangevinkt.

SaveEMM en Block EMM ook niks aangevinkt..dus ook niet unknown,unique,shared,global..

 

Zal de ontvanger een hele tijd op Ned1HD laten staan.

 

Zou ik mbt de back up ook de bestanden naar mijn pc kunnen slepen? Als ik dat doe blijven de Oscam bestanden in de Etc,Tuxbox map toch staan.

Ga ook screenshots maken zodat ik ook daar weet hoe het een en ander stond. Altijd fijn dat je daar ook op terug kan vallen.

Ben jullie zo dankbaar voor jullie hulp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, VuDuogebruiker zei:

exept for this and Used CAID 0D96 and 0D98 only niet aangevinkt.

dia die CAID heeft niks met je kaartje te maken

 

je Ziggo kaart is de CAID 0602 of 0604 of 0606, en dat zie je zoals ik de afbeelding toonde als je op entitlements gaat met de muis

 

WAT is het verschil in alle configuratie bestanden tussen een interne reader of een Smargo

Daar heb je nog niet eenmaal over nagedacht, want de config die je al gekregen hebt moet ook voor de smargo met twee muiskliks als aanpassing werken.

aangepast door Tonskidutch
schrijvvout

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch Yep zal deze op SBS laten staan.

Nee nog niet over nagedacht maar ik wil graag leren.

Wil ook graag meer over Oscam weten en het is jullie wel duidelijk dat ik een leek in dat opzicht ben maar ik vindt het heel interessant en zal uiteraard altijd naar jullie raad luisteren.

 

Ga ook alles goed noteren hoe ik het een en ander ingesteld heb. Dat is ook belangrijk. Me er ook verder in verdiepen dat ik een beetje op de hoogte blijf hoe je iets met een deskundige kan delen zodat deze snel weet hoe je het een en ander ingesteld hebt en mocht er dan wat aan de hand zijn kan deze snel met de juiste aanpassing komen.

 

Kijk wat er gebeurde..door jullie hulp ben ik er uiteindelijk toch gekomen. Een kleine aanpassingen op het laatst en uiteindelijk beeld.

Hopelijk blijft het goed gaan maar ik heb er ook vertrouwen in dat als er iets aan de hand is dat jullie snel weten waar het aan kan liggen en dan zal ik jullie raad altijd opvolgen.

Ik moet je zeggen dat ik ook op de hoogte wil blijven over deze content en ondanks dat ik nu beeld toch me ook op andere topics in ga lezen.

Maar tot de kennis die jullie hebben daar kan ik toch niet aan komen maar ik kan me wel verdiepen wat bijv een EMM is wat is Dvpapiau enzovoorts.

Als ik bijv bij Oscam users kijk zie ik daar ook Dvpapiau staan maar ook een second box die ik overigens op Disabled heb staan.

En als ik bij status kijk zie je ook dat Dpapiau actief is. Dat soort zaken weet je als leek niet wat het betekent maar ga me er in verdiepen dat ik daar toch een beetje van op de hoogte ben.

 

Dank jullie voor alles! Zonder jullie hulp had ik nog maanden kunnen zoeken zonder enig resultaat maar  mensen die kennis hebben zoals hier, krijg je resultaat. Top!

 

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag al een scherm voorbij komen van DCC het pad waar de configuratie van oscam zich bevindt : /etc/tuxbox/config/oscam/ ik zou de complete map oscam met daarin de bestanden, meenemen, die kan je, als je de boel moet herinstalleren, gewoon weer op die plek zetten, dan werkt het direct na een herstart van de softcam.

  • Like 1

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Zou de ontvanger eens een flinke tijd op NPO 1 HD laten staan…

 

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

ja je kan hem beter op sbs6 laten staan want daar krijg je de relevante EMM

NPO 1 HD is namelijk gratis

 

Nee, het maakt niet uit waar je naar kijkt, ook de gratis NPO zenders bevatten de relevante EMM PIDs.

Er zijn logischerwijze alleen geen ECMs

dvbC-EMM-PIDs_NPO1HD.jpg.ac6b4d21fdf80e2afd4824aad475d491.jpg

Dit is uit de NPO1-2-3HD stream (bij mij 386MHz) En uiteraard zijn die ook echt aanwezig.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ik had anders wel sneller resultaat met mijn nieuwe Ziggo kaart in de oscam reader....

 

Dat kan heel goed, als de ene stream meer EMM pids stuurt dan de andere. Een onderzoekje waard.

Boven NPO (386 MHz) en onder SBS (300 MHz) Het getal is het aantal EMM packets. De sample tijd 45 sec voor beide.

Het ligt er dus aan wat voor kaart je gebruikt. 103 is Irdeto 604 en 104 is Irdeto 606.

 

45secEMM386.jpg.af0377a89b52cbd38dd6524436e43c2f.jpg

 

45secEMM300.jpg.55025dd3025296bff1bc0d93615bd953.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg bij Ziggo altijd te horen dat ik moet afstemmen op NPO 1 HD als ik mijn CI+ weer eens heb laten verlopen. Gebruik dat ding alleen als ik moet testen. Laatste keer zat er 6 mnd tussen en wilde hij niet meer normaal updaten… Ziggo moest echt complete reset/nieuw installatie commando’s sturen…. Duurde uren, maar op een gegeven moment was hij er weer….

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heeft de TS inmiddels de noodzakelijke 5 entitlements?

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...