Ga naar inhoud


System Restore niet gelukt


Drs. IJzerbout
Ga naar oplossing Opgelost door Pionewbie,

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Con zei:

Kanonnu, dan ben je aardig op leeftijd, ik ken alleen de 5 1/4" (kom uit 1955).

Natuurlijk ken ik ook de casettebandjes. Maar 8 inch, nee...

 

Die Ace was begin jaren 80 enorm populair. Je had toen alleen de Apple II en die werkte wel met 5 1/4 inch floppy's.

Maar ampex had daar niet genoeg aan en vertrouwde die "kleine" dingen niet zo.

Vandaar de keuze voor 8 inch, eigenlijk een industrieel formaat.

 

Jaren later (eind jaren 80) gebruikte Ampex voor haar framestore een 12" harddisk. Die had maar liefst een capaciteit van 80 MByte. Wow.

Het was een enorm geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je telt hier pas mee wanneer je met de Ampex 2" quadruplex gewerkt hebt!

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ceesv zei:

Je telt hier pas mee wanneer je met de Ampex 2" quadruplex gewerkt hebt!

 

Ja en dan ook met "portable" versie daarvan.

Volgens mij nooit verkocht in Nederland maar de vertegenwoordiger van die club, Arie S. (wie kent hem niet) nam met een demo model de eerste afleveringen van de Dick Voormekaar show op. Dat was nog in de tijd dat buiten alles op film werd gedraaid. Maar André was gek met video.

Arie met die machine en een democamera van de club uit het zuiden (ook op 220) en een Honda aggregaat in een bootje, zie je het voor je?

We spreken over eind laren 70.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De NTS / NOB had een 2" portable op een steekwagentje met een LDK 14.

Of verwisel ik die met een "B" formaat Bosch?

Was ergens in de vorige eeuw.

 

Alleen opnemen, afspelen kon die niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn dat de Cyber die Ampex 2" quadruplexen gebruikte. Ik leverde zelf  stapels ponskaarten in aan de balie. En het programma zo beperkt en snel mogelijk maken, anders kwam je achteraan in het systeem en kon je een dag wachten voor je stapel verwerkt werd.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wist ik niet. Waarschijnlijk dezelfde machine. Nooit mee gewerkt. Maar ik ben dan ook van het "buitengebeuren"

Als ik me het goed herinner werd die term gebruikt voor alles wat niet bij het NOB hoorde.

En daar hadden die kerels een enorme bloedhekel aan.

 

In de beginjaren, toen diverse omroepen steeds meer gebruik maakten van externe partijen, was je het haasje als je in dezelfde productie zat.

Je mocht blij zijn als je wat te vreten kreeg. Maar toen het ijs gebroken was, kon ik het goed vinden met ze. Ik kon zogezegd op niveau meepraten.

Ze vonden het maar niks dat wij '26 uur per etmaal' voor onze baas werkten. Quote van Jacobse (of was het van Es).

Ja Studio De Haag was eigenlijk Studio Almere. Fijn gewerkt met die gasten. Absoluut geen kapsones.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, minplus zei:

Kan zijn dat de Cyber die Ampex 2" quadruplexen gebruikte. Ik leverde zelf  stapels ponskaarten in aan de balie. En het programma zo beperkt en snel mogelijk maken, anders kwam je achteraan in het systeem en kon je een dag wachten voor je stapel verwerkt werd.

 

Nee knul, we praten over de eerste videorecorders. Die werkten met tape, 2 inch breed, vandaar de term.

En ipv quadruplex werd ook vaak de term 4-kops gebruikt, omdat er 4 videokoppen in de scanner zaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De video kop assembly was lucht gelagerd en draaide met ongeveer 10.000 rpm?.

De 2" band werd met vacuüm tegen het vaste deel van de kop assy gezogen voor de helical scanning.

 

IK denk met goede herinneringen terug aan die tijd!

 

Oja, de video specificaties waren ongeveer gelijk aan die van een vhs tape.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Old Satterhand zei:

 

Nee knul, we praten over de eerste videorecorders. Die werkten met tape, 2 inch breed, vandaar de term.

En ipv quadruplex werd ook vaak de term 4-kops gebruikt, omdat er 4 videokoppen in de scanner zaten.

Okee knul, ik had op de een andere vage manier het idee gekregen dat het topic over een computer ging en diskettes en floppy's en de eerste waar ik mee werkte had dus grote banden en je schreef je programma's op ponskaarten.

Neem me niet kwalijk dat ik me vergiste.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ceesv zei:

Oja, de video specificaties waren ongeveer gelijk aan die van een vhs tape

 

Nou ceesv, dat ben ik niet met je eens. 

Een VHS kwam niet eens met afstand in de buurt van een 2" quadruplex. 

Die machines gaven een donders mooi plaatje af. Met broadcast specs. 

Ik heb er mee gewerkt aan het begin van mijn broadcast carrière bij Global. Van RCA waren die bij ons.  Het huilend geluid van de koppen drum herinner ik me nog goed. 

Dan heb ik het nog niet over de TCR100 2" RCA cart machines. God sta me bij wat een technische monsters waren dat. Daar had ik respect voor. 

We hadden er 4 van. Ze waren hun tijd ver vooruit. 

Ik had ze in onderhoud. Mijn handen vol aan die dingen. Bij RCA Camden nog een hele week een cursus gevolgd. 

Ik vond de volgende video op YouTube:

 

https://www.youtube.com/watch?v=wM_2upiGUO0

 

En de herinneringen komen weer naar boven.

Goed afgeregelde 2" Quad´s waren erg goed. Er was niets beters in die tijd.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...