Ga naar inhoud


Opname via de guide op VU+Uno


satcor64

Aanbevolen berichten


7 uren geleden, John van Dreumel zei:

Waarom kies je niet voor ‘lus tuner B door naar tuner A’? De volgtuners C t/m H worden vervolgens ook gewoon virtueel doorgelust.

Probeer dat eens?

Thnkss, Ga ik dat morgen ook nog eens proberen.

Al zou ik niet weten wat dat zou veranderen, omdat er momenteel maar 1 lnb op aangesloten is.

Maar we gaan het zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanavond even een testje gedaan en kon een aanzienlijk aantal zenders probleemloos opnemen, maar puur op één transponder en één satelliet. Als jij bijvoorbeeld NPO 1 HD opneemt dan kan je nooit simultaan NPO 2 HD opnemen.

EB6565A8-91B7-4415-B8B6-D342C0E4A32D.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt, dat is hier altijd goed gegaan ( andere ontvangers)

Maar ik hoef als ik al opneem maar een zender op te nemen.

Hoe hier wordt opgenomen,

EPG dan gele toets, “ zender epg”  dan programma selecteren en met de groene toets “ timer toevoegen” en op slaan , zo vindt de vrouw het het makkelijkst gaan.

Heb er nu een test mee gedaan ben benieuwd…

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedenk, dat je ontvanger alleen een geslaagde opname kan maken wanneer de tuner vrij is en aangesloten op een eigen antenne kabel.

Dat is de reden waarom jouw opnamen lukken wanneer je opneemt waar je naar kijkt, maar mislukken wanneer een geprogrammeerde opname geen vrije tuner ter beschikking heeft of probeert op te nemen van een tuner waar geen eigen label op aangesloten zit.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen te hebben begrepen destijds dat de Tuner B ingang bij een UNO4K preferent is, dus waar de coax in moet / aan moet worden geschroefd.

Je hebt alles via de afbeelding geconfigureerd op Tuner A.

Draai dat nu eens om a.u.b.

 

Eerst officiële shutdown via menu en dan pas schroeven aan de f connector.

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kon best eens de oplossing zijn want voor zo ver ik weet is Tuner B altijd al de voorkeur Tuner waarop je de coaxkabel aansluit.

Daarna echter niet vergeten om bij Instellingen Tuner B als voorkeur Tuner te oormerken…..!

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, John van Dreumel zei:

en kon een aanzienlijk aantal zenders probleemloos opnemen, maar puur op één transponder en één satelliet

 

Dat klopt als je geen FBC tuner hebt. Met een FBC tuner kun je met 1 kabel aangesloten tot wel 7 verschillende transponders in hetzelfde quadrant opnemen. Als voorbeeld hier Astra  1 in quadrant HL.

7 gelijktijdige opnames van resp. Das Erste HD, ZDF HD, Phoenix HD, SAT 1 Gold AT, Tagesschau 24HD, WDR3 HD en RBB Berlin HD.

 

Hier is goed te zien hoe het doorlussen van de tuners verloopt.

7opnamesAstra1RC2.thumb.jpg.0284dfb02fa341e68c1d8b091893269a.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even tegen beter weten in op Tuner B aangesloten.

Uiteraard krijg ik geen beeld.

Nu weer terug op tuner A en kijken of de opname nu ook weer lukt.

Vanmorgen in ieder geval wel, Het probleem lijkt te zitten in het feit dat hij hele dag op een radio kanaal staat.

Als hij dan op moet gaan nemen op een andere transponder gaat het mis.

Dus probeer het nu als hij gewoon uitstaat en dan pas iets moet gaan op nemen.

Als dat verder goed werkt dan komt er nog een coax bij op ingang B.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zijn er 2 mogelijke oorzaken, maar dat is hier al uitvoerig beproken.

Opnamen hebben geen voorrang.

Een hardware tuner zonder eigen kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-1-2022 om 12:15, Old Satterhand zei:

Met een FBC tuner kun je met 1 kabel aangesloten tot wel 7 verschillende transponders in hetzelfde quadrant opnemen. Als voorbeeld hier Astra  1 in quadrant HL.

 

satcor64 rept echter met geen woord wat hij opneemt, ook niet na onze uitleg en impliciet die vraag ons dat nader uit te leggen.

Op 9-1-2022 om 18:35, satcor64 zei:

Niets meer en niets minder....................:-)

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
22 uren geleden, satcor64 zei:

Vanmorgen in ieder geval wel, Het probleem lijkt te zitten in het feit dat hij hele dag op een radio kanaal staat.

Hij geeft wel degelijk aan waarom het niet werkt.

Hij heeft geen vrije tuner voor het juiste kwadrant.

Met slechts één antenne kabel aangesloten, welke bezet is, gaat hij voor zijn opname geen vrije tuner vinden welke toegang heeft tot het juiste kwadrant.

 

Maar dit hebben we in de laatste 3 pagina's meermaals aangegeven.

 

2e antenne kabel aansluiten en opnames voorrang geven in je software.

 

Het blijft zo een herhaling van wat we allemaal al eerder hebben aangegeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb voor vanavond opname ingepland op Net 5.

Als ik nu iets moet opnemen zorg ik dat de Vu uit staat.

 

@ceesv ik heb er niet veel kaas van gegeten.

Maar ik doe mij best om mij er verder in te verdiepen.

Maar je hebt het eerst over “ opnamen hebben geen voorrang” en daarna heb jet over “ opnamen voorrang geven in je software”

die begrijp ik niet helemaal…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...