Ga naar inhoud


Vu+ Duo 4k SE, tuner B doet niet mee.


Ambrus

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik zit met een vraag over mijn nieuwe Vu+ ontvanger: Tuner B krijg ik niet aan de praat.
Ik merkte dat ik niet gelijktijdig kon opnemen, en heb de tunerconfiguratie zoals nu op de foto F2 (naar advies gezien op dit Forum).
Op foto F3 zie je de signaalzoeker gegevens van tuner A, terwijl die voor B op zwart staat.
 
Ook lukt het niet om zenders te laden op B, bijvoorbeeld via Fastscan/ Canal Digitaal. Ik krijg het bericht Zoeken mislukt. Op A loopt dit goed.
 
De twee kabels vanaf de schotel  geven allebei hetzelfde beeld (wel op A, allebei niet op B), dus schotel en kabels zijn in orde. Ik sluit de kabels aan op de bovenste posities voor A en B.
 
Ziet iemand een oplossing?

   Ambrus

F2.jpg

F3.jpg

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je kan nog een ding proberen, tuner B "gelijk aan tuner A"

Werkt het dan nog niet, dan zal er iets mis zijn met de tuner B of zijn instellingen.

 

Is bij tuner B wel ingesteld dat er een universeel lnb is aangesloten en dat spanning en polarisatie instellingen juist zijn ingesteld?

Zijn bij tuner B de diseqc instellingen correct?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak voorkomende fout is dat je bij 19.2 zowel de Ku als Ka band kunt instellen. Even controleren…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 uur terug, Ambrus zei:

Ik sluit de kabels aan op de bovenste posities voor A en B.

 

Heb je soms 2 tuners (totaal 4 f connectoren) geïnstalleerd. De verwarring is dat die tuners A en B worden gelabeld. Dat slaat op de positie.

Ik zie aan je screenshot dat er een 2e tuner aanwezig moet zijn.

Mocht dat een DVB-C tuner zijn dan is het aan te raden om de posities A en B te verwisselen.

Is dat inderdaad een 2e DVB-S2 tuner dan dien je tuner I te configureren. Scroll naar beneden of druk op de rechter pijl toets in je tuner configuratie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je uitsluitend een dual DVB-S2X FBC tuner hebt is het i.d.d. A en B.. Heb je DVB-C FBC dan moet die in slot A en de DVB-S2X in slot B(en dan is het I en J)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle suggesties, mijn eerste optie begint te vervallen (tuner B moet vervangen worden).

Old Shatterhand: Ik heb twee DVB-S2 tuners. Bij I en J staat Gedeactiveerd FBC slot 1 en Gedeactiveerd FBC slot 2,  bij de andere (na A en B zoals op de foto te zien): FBC automatisch doorlussen.

Er loopt nu een opname, ik ga morgen I en J configureren.

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Ambrus zei:

Ik heb twee DVB-S2 tuners.

 

Je hebt in totaal 4 tuners, 2 voor elke positie, A en B

Positie A krijgt van de software de letters A (boven) en B (onder). De andere tuners zijn virtuele tuners en hoeven geen configuratie.

Positie B krijgt van de software de letters I (boven) en J (onder), de rest zijn virtuele tuners.

 

De oplossing voor jouw probleem ligt voor de hand:

Sluit de kabel die nu op positie B (boven) is aangesloten, aan op de onderste LNB ingang van de tuner op positie A.

 

Je hoeft dan verder niets meer te configureren.

En je kunt de 2e DVBS2 tuner verkopen bij 2e hands op dit forum. Die heb je dus niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of overstappen op quadro LNB’s of beter nog: UniCable II… Kan hij naar hartelust opnemen/streamen….Zonder is het nu een beetje boel overkill…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Old Satterhand: Mooi zo, het is geregeld. Mijn dank voor de heldere uitleg. 

 

Mimisiku: je eerdere opmerking:
    Vaak voorkomende fout is dat je bij 19.2 zowel de Ku als Ka band kunt instellen. Even controleren… 
  Dit bracht ook wat conflicten en heb ik nu ook goed geregeld, eigenlijk pas door op positie A voor 19.2 "automatisch" te kiezen.

Er is nu overkill natuurlijk, ik heb met deze ene tuner (en eerdere opname-mogelijkheden van mijn Vu+ Duo) wel genoeg, met bekende beperkingen. Het misverstand is dat ik bij de leverancier liet weten dat ik twee tuners wilde hebben, waarbij ik niet liet weten dat ik dezelfde opnamemogelijkheden wild hebben als bij de Vu+ Duo. Ik ga deze overkill aankaarten bij de leverancier. 

Met dank en groet,  Ambrus

  

 

 

 

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Ambrus zei:

Het misverstand is dat ik bij de leverancier liet weten dat ik twee tuners wilde hebben, waarbij ik niet liet weten dat ik dezelfde opnamemogelijkheden wild hebben als bij de Vu+ Duo. Ik ga deze overkill aankaarten bij de leverancier. 

 

dat lijkt me een nutteloze discussie daar je natuurlijk zelf vooraf moet weten waar het over gaat

singe, twin, dual, FBC, meerdere tuner slots etc

 

en je hebt gewoon nu één optie teveel die je ook met goed fatsoen kan doorverkopen voor de winkelwaarde.

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de gemiddelde satellietkijker heeft geen idee van de achterliggende mogelijkheden. Dat deze leverancier hem een tweede (twin) FBC-S2 tuner aangesmeerd heeft lijkt mij terecht misleiding. Standaard is de basic bezetting van de Duo 4Kse gelijk en zelfs uitgebreider als de oude twin. En dat weet de verkoper echt wel.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, maar ‘t is weer €99 extra in kas en met deze barre winkeltijden… Zo redeneren ze..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal zien hoe het loopt. Voor mij speelt ook mee dat ik met een fysieke winkel te maken heb, weliswaar in lockdown modus, en niet met een puur online leverancier.

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...