Ga naar inhoud


nieuwe afstandsbediening voor vu+duo


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, Old Satterhand zei:

 

Ik weet niet hoe je op die HELP toets komt, maar hier nog eens de volledige tekst:

591896825_system_code_changeIRC300.jpg.d942d657875398b6bc3ca67672e3f96e.jpg

 

Deze post had ik niet gezien (was binnengekomen terwijl ik naar de VU+ ging.

Hiermee lukt het wel! De fout was dat ik steeds voor het invoeren van de 5 digitcode de HELP toets drukte zoals hierboven aangegeven.

Dus samengevat:

 

STB+OK toets tegelijk enkele seconden tot rode LED op AB aanslaat

Dan code 00001 en dan op OK toets

 

Bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik probeer het nog een keer:

afbeelding.png

 

En dan.......

Niet wachten tot de remote stopt met knipperen, maar.....

 

afbeelding.png

 

Dus.....

 

afbeelding.png

 

 

afbeelding.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ceesv zei:

Ik probeer het nog een keer:

afbeelding.png

 

En dan.......

Niet wachten tot de remote stopt met knipperen, maar.....

 

afbeelding.png

 

Dus.....

 

afbeelding.png

 

 

afbeelding.png

Neen. Bij mij werkte het gewoon als volgt:

Van het ogenblik dat de rode LED aanslaat de code invoeren (bij mij 00001) dan knippert de LED 1 keer direct daarna op OK duwen en dan knipperde die 2 keer en was de AB gebruiksklaar. Staat hierboven onder punt D (in gebroken Engels weliswaar).

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is precies wat we hier gepost hebben en in de laatste bovenstaande posts nog eens herhaald hebben.

 

En dat geeft ook het probleem weer waarom het je niet lukte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ceesv zei:

Dat is precies wat we hier gepost hebben en in de laatste bovenstaande posts nog eens herhaald hebben.

 

En dat geeft ook het probleem weer waarom het je niet lukte.

Klopt maar dit was gepost terwijl ik in een andere kamer met de ontvanger en TV bezig was. Ik las het dus nadien en ben teruggegaan en dan werkte het wel. Probleem is dat mijn computer niet in onze living staat bij de TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 6-2-2022 om 13:00, Old Satterhand zei:

Je nieuwe afstandsbediening lijkt wel erg op de Bluetooth versie. Die heeft afwijkende codes voor het wijzigen van de system code.

Ook het koppelen met de TV gaat anders.

 

Vu+_user_manual_BT_IR_RCU.pdf 6.02 MB · 2 downloads

 

617708490_system_code_changeIRC300.jpg.c41f5a432683c1492036c491f4910b8f.jpg

 

 

@Old Satterhandheeft dit gistermiddag om 13 uur gepost.

Vandaar dat hij het net opgaf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ceesv zei:

@Old Satterhandheeft dit gistermiddag om 13 uur gepost.

Vandaar dat hij het net opgaf.

Deze post had ik ook wel gelezen en de PDF file gedownload. Maar ik verstond daar niet veel van. Ik dacht dat het programmatie van de VU+ was en daar blijf ik liever af. De oplossing stond onder STB setup (punt 5) en wie zou er nu kunnen denken dat STB afstandsbediening betekent? Bovendien had de verdeler die mij die AB verkocht heeft ook dezelfde foute instructie geschreven geschreven: toetsen 2 en 7 tegelijkertijd en dan help. Verwarrend toch? Zeker voor een leek! Waarom programmeren ze toch niet alles meer gestandaardiseerd?

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

@blackeyes heeft niet dezelfde ab als die op de foto.

 

Kijk gewoon even op deze wiki. @muesli heeft type VI. Heeft dus dezelfde bediening voor de systeem code als de BT versie.

Je kunt rustig aannemen dat ie van dezelfde fabrikant komt. Logisch toch? Ben ik nou zo slim of...........☺️

ik heb wel degelijk dito dezelfde ab en daar werkt die code wel perfect op

of heb jij bij mij thuis gekeken welke ab hier liggen?

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, muesli zei:

Deze post had ik ook wel gelezen en de PDF file gedownload. Maar ik verstond daar niet veel van. Ik dacht dat het programmatie van de VU+ was en daar blijf ik liever af. De oplossing stond onder STB setup (punt 5) en wie zou er nu kunnen denken dat STB afstandsbediening betekent? Bovendien had de verdeler die mij die AB verkocht heeft ook dezelfde foute instructie geschreven geschreven: toetsen 2 en 7 tegelijkertijd en dan help. Verwarrend toch? Zeker voor een leek! Waarom programmeren ze toch niet alles meer gestandaardiseerd?

STB betekent Set Top Box oftewel je ontvanger. En daar zit een AB bij die je in de setup van de box tegenkomt.

Maar fijn dat het gelukt is.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

STB betekent Set Top Box oftewel je ontvanger. En daar zit een AB bij die je in de setup van de box tegenkomt.

Maar fijn dat het gelukt is.

Bedankt voor de uitleg minplus. Wanneer je niet vertrouwd bent met al die termen en afkortingen is het moeilijk om als leek te volgen.

Gelukkig is het nu in orde gekomen. Ik zal die verkoper laten weten dat zijn AB werkt op mijn toestel en dat zijn uitleg niet klopte. Je kunt wel denken als die professionele verkoper het niet weet hoe gemakkelijk dat is voor een leek.😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het gelukt is.

Ook mooi om dat te laten weten aan de verkoper.

Binnen dit onderwerp was ik de eerst die met "help" kwam, hier :

https://www.sat4all.com/forums/topic/375144-nieuwe-afstandsbediening-voor-vuduo/?do=findComment&comment=2667258

Maar ik zie het op andere plaatsten op het www ook, dus of een hardnekkige fout of het was eerder wel zo.

Ik zie ook over de "mute" toets maar dan om het volume van en TV te kunnen regelen met de AB van een Vu+.

 

Nu ja, weer een klein probleempje de wereld uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...