Ga naar inhoud


nieuwe afstandsbediening voor vu+duo


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten


2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Firmware onafhankelijk stel je die code in op de afstandbediening en dat gaat hier net als bij andere mensen.

Als dat niet lukt dan zou je code in de ontvanger kunnen aanpassen ?

Heb ik dat goed ?

Ik probeer hier ook van te leren nl.

In de hoop dat ik 2 gelijke ontvangers ieder een eigen AB kan geven.

( maar die 2e heb ik even kapot gerepareerd : https://www.sat4all.com/forums/topic/375328-update-blijft-hangen/ 

en daar ben ik nog niet verder mee gegaan/gekomen )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, kees321 zei:

Is die echt zo hard gevallen dat het hopeloos is ? De print gescheurd bv, dan is het lastig maar verder is het wel knutselbaar.

Ik heb al geprobeerd om die open te prutsen maar dat lukt niet. Er zit slechts 1 vijsje in (juist boven de batterijen) en ik weet niet hoe ik die moet open krijgen om na te gaan wat er gebeurd is. Die is slechts van een geringe hoogte (salontafel) op de vloer gevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt mij bekend voor ja, dat is altijd even prutsen, dat doe ik met 2 botte (wat ik noem) smeermessen tussen de naad, eventueel een paar extra handen er bij vragen.

Ik heb er hier nog een uit elkaar liggen, evt. maak ik een foto, of het staat vast al ergens op het www.

Wat je ook eerst nog kan testen met een multimetertje is of er ~3V op de batterij contactjes staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kees321 zei:

Dat komt mij bekend voor ja, dat is altijd even prutsen, dat doe ik met 2 botte (wat ik noem) smeermessen tussen de naad, eventueel een paar extra handen er bij vragen.

Ik heb er hier nog een uit elkaar liggen, evt. maak ik een foto, of het staat vast al ergens op het www.

Wat je ook eerst nog kan testen met een multimetertje is of er ~3V op de batterij contactjes staat.

Ik zal er bij gelegenheid nog eens aan prutsen. Een multimeter heb ik hier niet. Ik zal het volgende week eens vragen aan mijn zoon als hij langs komt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

de methode van blackeyes bij de normale IR remote

 

@blackeyes heeft niet dezelfde ab als die op de foto.

 

Kijk gewoon even op deze wiki. @muesli heeft type VI. Heeft dus dezelfde bediening voor de systeem code als de BT versie.

Je kunt rustig aannemen dat ie van dezelfde fabrikant komt. Logisch toch? Ben ik nou zo slim of...........☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Kijk gewoon even op deze wiki.

Dat is een mooi overzichtje.

 

Ik heb "Typ I" ( voor een ultimo HD )

( De "Typ III" heb ik ook wel maar dat vind ik een raar vervelend ding )

 

Maar, wat is : "mit HOME- und END-Taste".

Ik kan er niet achter komen.

Type 1 en 2 hebben dezelfde toetsen maar toch verschil in de "HOME- und END-Taste" volgens deze wiki.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, kees321 zei:

Maar, wat is : "mit HOME- und END-Taste".

Ik kan er niet achter komen.

Type 1 en 2 hebben dezelfde toetsen maar toch verschil in de "HOME- und END-Taste" volgens deze wiki.

 

Misschien een fout van de opsteller van deze wiki?

 

Maar ik ben bang dat jouw reactie betekent dat de TS mijn post niet zal lezen.

Als je de moeite neemt om al zijn topics door te nemen dan zul je bemerken dat dit forumlid zeer moeilijk te helpen is.

Hij leest en reageert meestal alleen op de laatste post.

En dat is zeer frustrerend als je in je onschuld hem te hulp schiet.

 

Al deze topics gaan over hetzelfde probleem: hij heeft een verouderde VU+ STB met een probleem in de voeding.

Hij heeft al eens de HD vervangen door een zuiniger type waardoor het even goed werkte.

Maar gaandeweg wordt door het voedingsprobleem de toegang tot de HD geblokkeerd, tot de volgende powercycle.

 

Hij probeert dat probleem nu op te lossen door andere software te installeren.

Had hij mijn advies opgevolgd (koop een 2e hands) dan had hij niet alleen een werkende afstandsbediening maar ook een goed werkende STB gehad.

 

Dit zijn de topics waaraan ik refereer.

https://www.sat4all.com/forums/topic/373369-vu-schakelt-zichzelf-uit-tijdens-timeropname-en-blokkeert-volledig/
https://www.sat4all.com/forums/topic/373607-opslagmogelijkheden-van-timeropnames/
https://www.sat4all.com/forums/topic/375034-open-pli-81-problemen-vu/
https://www.sat4all.com/forums/topic/375120-hoe-op-de-eenvoudigste-manier-opnieuw-flahen-met-openpli/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Old Satterhand zei:

 

@blackeyes heeft niet dezelfde ab als die op de foto.

 

Kijk gewoon even op deze wiki. @muesli heeft type VI. Heeft dus dezelfde bediening voor de systeem code als de BT versie.

Je kunt rustig aannemen dat ie van dezelfde fabrikant komt. Logisch toch? Ben ik nou zo slim of...........☺️

Dit zou wel eens juist kunnen zijn.

Ik heb STB/ON en OK tegelijkertijd ingedrukt en na enkele seconden brandt de rode LED op de AB daarna direct op HELP en de code 001 en de rode LED begint te knipperen maar de AB werkt nog steeds niet. Ik heb het ook geprobeerd met code 002 en hetzelfde. Ook nadien nog eens OK ingedrukt maar geen resultaat.

De AB reageert dus op stb+OK maar probleem met de code?

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...