Ga naar inhoud


Viaplay ook via Ziggo?


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Op 9-2-2022 om 09:41, John van Dreumel zei:

V.w.b die geldhonger ben ik het met jullie eens. Ik neem dan ook zeker géén Viaplay abbo. Misschien dat ik mijn Oostenrijkse kaart maar weer een keer laat activeren via mijn Oostenrijkse vrienden. Duits is prima te volgen, dit in tegenstelling tot mijn Arabisch. Dat is inmiddels enigszins vastgeroest.

nog 2 jaar daarna zal sky of ViaPlay daar ook de rechten opkopen 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 9-2-2022 om 10:51, Tonskidutch zei:

Het is bij Ziggo, @zeeteefje.

Verder is het natuurlijk logisch dat er een extra betaling wordt gevraagd voor de doorgifte via Ziggo.

En niet elke Ziggo TV kijker in Nederland heeft andere alternatieven zoals streams kijken via de Viaplay app en of ORF per satelliet. Het zijn kabelklanten.

 

En die CI+ is ook geen probleem voor heel veel kabelklanten die hem in de TV hebben steken.

(of andere apparatuur met CI+ slot)

en wat te denken van de betere beeldkwaliteit middels CI+ in de TV en geen NEXT box?

 

Er word geen extra geld gevraagd door Ziggo voor ViaPlay. Je neemt ViaPlay abbo net als je Videoland ook via Ziggo kan afsluiten.
Vind de interactieve kanaal bij Ziggo niet echt vlot. En gebruik daarom liever de app op mijn TV voor streamingsdiensten.

 

Echter live sport via een stream heeft wel nadeel dat je gauw 30 - 60sec (soms meer) achter loopt op werkelijkheid.

 

aangepast door groovy
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

je kan het ook net verkeerd lezen, iemand wordt betaald!


Zo dacht ik er ook over toen ik zijn posting las. 😉 

Dat Ziggo geen extra vergoeding vraagt terwijl je al voor Viaplay hebt betaald lijkt mij meer dan logisch. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

je kan het ook net verkeerd lezen, iemand wordt betaald!


Ik vatte het op dat je doelde dat je nog extra betaald bij ziggo. Excuus als ik het verkeerd opvatte.

 

even gecheckt. Door aanbieding van Viaplay jaarabonnement voor 99 euro en bij Ziggo kom je incl aanbieding uit op kleine 130 euro

 

maar normaal is bij beide 15euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, John van Dreumel zei:


Zo dacht ik er ook over toen ik zijn posting las. 😉 

Dat Ziggo geen extra vergoeding vraagt terwijl je al voor Viaplay hebt betaald lijkt mij meer dan logisch. 


zo gek is het niet. Prijzen via tv aanbieder kunnen verschillen. 
voorheen Eredivisie Live online was goedkoper dan via Ziggo. Maar bij Ziggo kon je via je tv en online kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maar eens als extra info, zag hier ook mensen die via de CI+ kanaal 200 gaan gebruiken om via Ziggo Coax de F1 bij Viaplay te kijken, wordt tot 1e augustus via het tv kanaal doorgegeven. Dit staat expliciet bij de info op de Ziggo infomatie pagina voor Viaplay vermeld.

Hierna zul je echt via de App moeten gaan kijken. 

Trouwens dan zou het Zandvoort F1 gebeuren uitsluitend via de App open gesteld worden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tv-fan zei:

Nog maar eens als extra info, zag hier ook mensen die via de CI+ kanaal 200 gaan gebruiken om via Ziggo Coax de F1 bij Viaplay te kijken, wordt tot 1e augustus via het tv kanaal doorgegeven. Dit staat expliciet bij de info op de Ziggo infomatie pagina voor Viaplay vermeld.

Hierna zul je echt via de App moeten gaan kijken. 

Trouwens dan zou het Zandvoort F1 gebeuren uitsluitend via de App open gesteld worden? 

Meen dat ik dat ook al vermeld had. Het is een tijdelijke oplossing. Waarschijnlijk dat app voor mediabox en toegang via CI+ nog niet ready is.

 

Grandprix Zandvoort zal ook getoond worden op het open kanaal, nl NOS. Zo zijn er nog een paar GP’s die via NOS gevolgd kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
33 minuten geleden, Windhoos zei:

inmiddels werkt viaplay prima via kanaal 200 van ziggo


Vermoedelijk incl. een Viaplay abonnement. Of de FTA promotievideo’s. 🤭

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, John van Dreumel zei:


Vermoedelijk incl. een Viaplay abonnement. Of de FTA promotievideo’s. 🤭

denk eerder promotie video's om mensen lekker te maken...no thanks for me....

dan maar snel mijn 1 mtr schotel uitrichten.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-3-2022 om 20:45, edbe zei:

denk eerder promotie video's om mensen lekker te maken...no thanks for me....

dan maar snel mijn 1 mtr schotel uitrichten.

 

at the moment wel ja 😂

maar het is gecodeerd kanaal waar enkel live events op uitgezonden gaan worden, lees F1 gerelateerd.

 

Voor een bedrijf die zich op online markt begeeft is kwaliteit via ViaPlay zeer matig. Niet enkel beeldkwaliteit ook user experience. Eerste dagen was het haast onmogelijk op de site te komen. Afspelen on demand content hapert / Buffett zeer regelmatig. Ook beeldkwaliteit vermindert sterk. Dit op een laptop, laat staan als je op tv gaat kijken. Op enkele verschillende plekken same result.

 

Live sport event online kijken is waardeloos. Nieuws notificaties zijn veel eerder.  Radio vs TV was dat al. Maar dat was te overbruggen.


stel je nou voor Abu Dhabi afgekoen seizoen. Laatste ronden. En je krijgt buffering / loading / server time out. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Windhoos zei:

gecodeerd. pakket is los aan te schaffen, wel viaplay dan via ziggo aanschaffen en niet los

Er komt een app voor de mediabox heb ik begrepen. 
Het is te hopen dat er dan stabielere en kwalitatief betere stream word geleverd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...