Ga naar inhoud


Viaplay ook via Ziggo?


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Was vrijdag bij buurmannetje die zo'n abbo heeft afgesloten en jawel Ziggo met beeld van de trainingen op Viaspeel.

Beeld kwaliteit was nou niet om over naar huis te schrijven wel in HD. Ook belachelijk dat ze een oudere man (Kees van de Grint) maar achter die tafel laten staan ipv op een kruk laten zitten.

Die vrouw die pitcommentaar is gewoon prachtig plaatje dat moet ik toegeven alleen het commentaar wat ze dan geeft dat zijn toch wel open deuren en dat moet nog maar blijken of dat beter wordt dan old Jackie. 

Buurmannetje is een beetje pist off op Ziggo Viaspeel omdat hij het belachelijk vind dat hij nog niet naar dartwedstrijden kan kijken op zijn HD smart tv want de app kan niet op zijn tv worden gezet. 

Zijn er meer mensen die dit van Ziggo al hebben en een echt oordeel kunnen geven over de kwaliteit van het beeld want het kan zo zijn dat Buurmannetje een goedkoop smart tv tje heeft dat kon ik niet bekijken was wel een LG.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Viaplay is niet van Ziggo maar van NENT.

Dus zou ik niet bij Ziggo klagen over een app die niet op de TV beschikbaar is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je buurman kan maar beter een streaming apparaat erbij nemen als hij de App niet op de tv kan krijgen. 

Het linaire kanaal 200 is slechts tot 1e augustus beschikbaar. En zendt alleen de zaterdagen zondag in de F1 weekends uit, verder blijft hij op zwart. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben de app op zijn smartphone gezet en een google chromecast op de tv aangesloten en jawel de pijltjesmannen smijten en prima beeld. Of dat met de F1 ook zo goed is zien we zondag😃

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van onze medekampeerders (Ziggo klant) hier in Spanje wil zich vandaag op Ziggo bij ViaPlay aanmelden om dit weekend via WiFi naar F1 te kunnen kijken.

Ik heb mijn bedenkingen uitgesproken of dat wel lukte omdat de beschikbare WiFi capaciteit hier op de camping maar maximaal 3 Mbps is en dat is volgens mij volstrekt te weinig om F1 te streamen, ViaPlay raadt immer WiFi af en adviseert minimaal 10 Mbps WiFi.

Daarbij gebruikt hij ook nog een verouderde laptop en TV.

Hij gebruikt als argument dat hij wel naar Ziggo TV via dezelfde WiFi verbinding op zijn laptop kan kijken, dit weliswaar met af en toe een enkele hapering.

Volgens mij zijn Ziggo TV of F1 kijken 2 volledig verschillende werelden want feitelijk hebben die 2 niets met elkaar te maken behalve dat Ziggo als doorgeefluik fungeert, correct?

Nu zal hier nog niemand ervaring hebben om in NL via de ViaPlay app of direct via de browser naar F1 te kijken maar heeft iemand een andere idee / ervaring over het kijken naar F1 met een dergelijke zwakke WiFi verbinding?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kan beter in de kroeg gaan kijken.  🍺

3Mbps is gegarandeerd haperingen gaan zien/krijgen

En met de quality of service als iedereen tegelijk op die wifi router zit te kijken gaat dat nog een stuk slechter worden.

 

via de browser en de Viaplay app voor windows heb ik gisteren getest en dat gaat voor het aanbod van films van VIAPLAY prima maar bij mij draait een gigabit thuisnetwerk op een 75Mbit download van Ziggo

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als F1 TV gebruikt Viaplay ook een variabele bitrate. Hoe lager de beschikbare bandbreedte, hoe lager de beeldkwaliteit. Voor 1080P50 wordt 10 Mbps geadviseerd. Momenteel kijk ik naar de F2 vrije training bij F1TV in de hoogst beschikbare kwaliteit, een 1080P50  stream van 6 Mbps. Met 3 Mbps kun je wel kijken, maar ik zou een klein scherm nemen en rekenen op uitval, zeker via een publieke wifi. Ik zou zelf voor 4G/5G mobiel internet gaan voor een goed beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-3-2022 om 11:02, zeeteefje zei:

Net als F1 TV gebruikt Viaplay ook een variabele bitrate. Hoe lager de beschikbare bandbreedte, hoe lager de beeldkwaliteit. Voor 1080P50 wordt 10 Mbps geadviseerd. Momenteel kijk ik naar de F2 vrije training bij F1TV in de hoogst beschikbare kwaliteit, een 1080P50  stream van 6 Mbps. Met 3 Mbps kun je wel kijken, maar ik zou een klein scherm nemen en rekenen op uitval, zeker via een publieke wifi. Ik zou zelf voor 4G/5G mobiel internet gaan voor een goed beeld.

 

welk audio formaat heeft F1 TV pro?

op de viaplay is er alleen stereo en helaas geen DDS

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet lullig bedoeld naar de mede-forumleden… Op ORF momenteel beeld….

Sorry nogmaals….

D4C80A2C-2513-4F55-A0D0-DB9C28963D13.jpeg.927b7eb859ceaadfa03e4aa0c000336c.jpeg

9BD32DED-9F95-4C39-8A0A-91A2ABA3FAF5.jpeg.34ce7d25322c21ae0d276b7031a48936.jpeg

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er beter uit via je ORF1HD. 

Kijk zelf via de Next, (testbox) en gelukkig al wel iets beter beeld dan afgelopen weekend tijdens de test dagen.  

De race beelden zouden  nog wat scherper  mogen, de interviews en de studiobeelden zien er redelijk scherp uit. 

Benieuwd of de stream tijdens de hoofd race het morgen ook zonder hick ups of andere haperingen blijft volhouden? 

Kan helaas niet uitwijken naar kanaal 200. 

Ook de voetbal stream is al ietsjes beter. Eens kijken hoe Bayern München - Union Berlin te streamen loopt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...