Ga naar inhoud


Medion TV - CanalDigitaal


Sienhom

Aanbevolen berichten


Over welke module praten we hier?

De witte CI 3.5 en CAM701 werken gewoon als CI. Alleen voor de CAM803 móet je afgestemd zijn op een CDS kanaal. Liefst NPO 1 HD.. Duitse kanalen vind je op de Astra 19.2°. De Nederlandse op 23.5°. Je zal dus eerst de ontvangst van Astra 23.5° moeten realiseren. Als je een standaard duoLNB van CDS bezit dan moet je DisecQ 1.0 poort A instellen op Astra 19.2° en poort B instellen op 23.5°

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heeft de topic starter het over de Duitse HD+ zenders of over de Nederlandse zenders van Canaldigitaal?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees in de gebruiksaanwijzing nergens dat deze tv de Canal Digitaal fastscan zenderlijst kan downloaden. In dat geval moet je alle zenders handmatig sorteren.

Vreemd dat je de Duitse zenders wel kunt downloaden maar niet kunt bekijken want heel veel Duitse zenders zijn niet gecodeerd.
Als je ze kunt downloaden, heb je signaal van de Astra 19,2 en zou je de zenders dus ook moeten kunnen bekijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje ik vermoed dat de configuratie van @Sienhom niet volledig is doorgelopen.

Over uploaden van kanalen vind ik ook niet terug in de handleiding.

Maar ik vermoed sowieso dat deze toestelen een kanaallijst van CD/TVV niet inladen kunnen (Medion is Duits).  Bij Kathrein ontvangers UFS-910 is het me destijds wel gelukt maar na elke update moest je weer van voor af aan beginnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Mimisiku zei:

Over welke module praten we hier?

De witte CI 3.5 en CAM701 werken gewoon als CI. Alleen voor de CAM803 móet je afgestemd zijn op een CDS kanaal. Liefst NPO 1 HD.. Duitse kanalen vind je op de Astra 19.2°. De Nederlandse op 23.5°. Je zal dus eerst de ontvangst van Astra 23.5° moeten realiseren. Als je een standaard duoLNB van CDS bezit dan moet je DisecQ 1.0 poort A instellen op Astra 19.2° en poort B instellen op 23.5°

 

Verder dan dit kom ik niet 😅

859C91E1-53E9-4698-B0C8-9CB40D606CEB.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn goedkoop hè...     

Persoonlijk zou ik nooit een TV als ontvanger/decoder willen inzetten. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Sienhom zei:

Wij hebben een Medion tv maar het lukt niet om de CI+ module te installeren. Wij krijgen alleen Duitse zenders geüpload maar kunnen deze niet bekijken.

 

TV : Medion MD 31058

Ik maak hier uit op dat je dus via de satelliet helemaal geen zenders ontvangt.
Omdat je het hebt over Canal Digitaal en over Duitse zenders ga ik er van uit dat je gebruik maakt van een duo-lnb. Is dat op een schotel van 60cm?
Heb je via de schotel met een losse ontvanger wel beeld gehad en is het probleem dat het alleen niet met de Medion-tv niet lukt?

 

En ja, ale je een nieuwe tv koopt en je wilt Canal Digitaal ontvangen, dan is het eerste wat je moet doen kijken of de tv in staat is de fastscanzijnderlijst van Canal Digitaal kan downloaden. Hier in Spanje is het natuurlijk het makkelijkste om hier een een tv te kopen maar die kunnen geen van allen de Canal Digitaal zenderlijst downloaden. Daarom heb ik de tv in Nederland gekocht en mee naar Spanje genomen en zo doen vele Nederlanders het omdat je anders altijd licht te klooien om de actuele zenderlijst ingeladen te krijgen. Een andere mogelijkheid is een losse ontvanger te kopen maar dan heb je wel 2 afstandsbedieningen nodig.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo te zien is de tv niet geconfigureerd voor Astra 3 op 23,5 graden.

 

Is er wel een schotel gericht op 23,5 graden of alleen op Astra 1 19 graden (Duitse zenders.)

 

TS woont in Duitsland!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, ceesv zei:

Zo te zien is de tv niet geconfigureerd voor Astra 3 op 23,5 graden.

 

Is er wel een schotel gericht op 23,5 graden of alleen op Astra 1 19 graden (Duitse zenders.)

 

TS woont in Duitsland!

 

 

Wij hebben geen schotel ontvangen enkel een kaartje 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...