Ga naar inhoud


2 schotels combineren tot 1


maxwin

Aanbevolen berichten

Juist, meerdere LNC´s in een primefocus schotel aanbrengen is sowieso niet wenselijk en mechanisch ook best wel lastig.

Een primefocus schotel is in feite niet geschikt hiervoor. (Let wel, ik zeg niet dat het niet kan).

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

20 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Juist jij Sprietje, die iedere keer weer loopt te zaniken over de allerbeste coax kabel met 5 voudige afscherming en koperen aders en weet ik veel wat, wat veelal niet nodig is vind zo´n oplossing dan OK?

Volgens mij word je dement. Ik heb altijd gezegd dat coax met 4 of 5-voudige afscherming een hoop onzin is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga maar niet over coax beginnen dan..maar goed zo,n los diseq switchje wat ik ergens onder de grote schotel hang.. is dan misschien de beste mogelijkheid.. niet dat ik bang ben voor een beetje knutselen.. nog voorkeur ?, of maakt het qua diseq niet zoveel uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, maxwin zei:

Ik ga maar niet over coax beginnen dan..maar goed zo,n los diseq switchje wat ik ergens onder de grote schotel hang.. is dan misschien de beste mogelijkheid.. niet dat ik bang ben voor een beetje knutselen.. nog voorkeur ?, of maakt het qua diseq niet zoveel uit?

Ik mag aannemen dat je toch al een diseqc-switch hebt? Je hebt toch voorheen 2 aparte schotels gehad en die heb je toch ook moeten koppelen om die op 1 coaxkabel te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste maxwin

 

Ik zie toch iets vreemds bij je schotel. In het 2e bericht van je heb je een foto gemaakt van de verstelbare feedhorn. De golfpijp steekt niet voor de scalarringen uit maar ligt blijkbaar gelijk. Als je dan naar de eigenschappen kijkt van deze feedhorn, dan staat die afgesteld op een f/D-verhouding van 0,43, zie tabel.
Je gaf aan dat de scalarringen op 72,5cm van de schotel af staan. Dan heeft de schotel een f/D-verhouding van 72,5:200= 0,36. Om dan de feedhorn goed af te stellen, moeten de scalarringen 4,8mm achter de golfpijp staan. Dit impliceert dat je nu geen optimale ontvangst hebt met je schotel. Nu is dat voor de Astra 23,5 niet zo erg maar als je in Alicante de Astra 28,2 sterk wilt ontvangen, zal dit toch eerst goed afgesteld moeten worden. Is deze afstelling origineel van de Engelsen waarvan deze schotel was of heb je er zelf nog wat aan afgesteld?

 

verstelbare feedhorn.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb in de Xtrend 2 tuners.. 19.2 kleine offset schotel.. en 23.5 grote prime focus.. Nee, ik heb nog geen diseq switch, maar heb ik zo ergens besteld..

1 uur terug, Frans B zei:

Ik heb vele merken disenqc switchen gebruikt, ze deden het allemaal. belangrijk is de plaatsing, zodat er geen vocht bij kan komen....

Ok duidelijk.. gaat wel lukken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...