Ga naar inhoud


2 schotels combineren tot 1


maxwin

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Frans B zei:

Trouwens wel een degelijke schotel....en goede invacom lnb, moet je wel af en toe vanbinnen schoonblazen, er kruipen insecten in.....en dan ook signaal uitval.

Er woont een grote spin in.. zo lang ik geen blokkerig beeld heb mag hij er blijven wonen, dan leg ik later zijn huisje wel ergens neer, als de andere lnb er op zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Dat kan wel maar dan moet het geen duo-lnb zijn maar een 13° monoblock. Je gaat dan wel flink wat signaal inleveren want een lnb voor een offsetschotel gebruikt maar een gedeelte van het oppervlak van een primefocus schotel. Dan zou je zo'n monoblock moeten nemen.

De golfpijp van 23mm moet je dan met plakband omwikkelen totdat de diameter 25mm is net zoals bij de feedhorn die er nu in zit.

 

Maximum 4,3 monoblock.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd is de feedhorn 25 mm. Maar je kan die beugel die ik liet zien, op de lnb zelf vastmaken omdat het te groot is. de schroef gaat er dan niet meer in, maar met een koperdraadje van 4mm2 kan je het wel vastkrijgen. Praktijk.....zit nu al jaren vast.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze LNB is voor een 80cm schotel. We hebben het over een prime focus van rond de 2 meter. Daar is de afstand tussen de LNB's al snel zo'n 10 cm. Hier op kreta in ieder geval wel. Maar ik denk niet dat er zo'n veel verschil met spanje is. Wel met de uitrichting en de skew.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan zoals eerder voorgesteld de lnb van de offset die ik dan niet meer nodig heb op een beugeltje of gelijk aan stukje multiplex methode er bij op zetten, met een losse diseq.. kosten heel weinig die switches..

Moet je de schotel trouwens uitrichten tussen de 19.2 en 23.5, of gebeurt dit met de lnb te verschuiven? in horizontale lijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Frans B zei:

Deze LNB is voor een 80cm schotel. We hebben het over een prime focus van rond de 2 meter. Daar is de afstand tussen de LNB's al snel zo'n 10 cm. Hier op kreta in ieder geval wel. Maar ik denk niet dat er zo'n veel verschil met spanje is. Wel met de uitrichting en de skew.

Natuurlijk is er veel verschil tussen Kreta en Spanje. Kreta ligt nagenoeg recht onder de te ontvangen satellieten, Spanje er heel ver vandaan. De ontvangsthoek tussen de twee satellieten is in Kreta dan ook veel groter dan in Alicante. Zoals ik al schreef moet de h.o.h-afstand tussen de twee koppen in Alicante 65mm zijn maar op Kreta  wel 78mm voor de schotel van Maxwin.

En bij primefocus schotels zegt de diameter niets over de afstand tussen de lnb's omdat de f/D-verhouding heel erg kan variëren. Daarom is de Invacom feedhorn ook instelbaar.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Sprietje zei:

In Alicante

 

12 uren geleden, maxwin zei:

Goedemorgen.. 

Ik weet niet of je ook Astra 28,2°Oost kunt ontvangen , maar ....

mocht die jou ook interesseren , een 3de LNB ??

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1rrr-R0bBAmK-UPgA7RaCYTeRN3A&ll=38.27055276255318%2C-0.5044164362278858&z=10

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, waarom niet? @maxwin heeft nu eenmaal een schotel van 2 meter in zijn tuin staan en wil die gebruiken. Zo'n schotel kost veel geld geïnstaleerd en wel en wil hem waarschijnlijk niet weg doen. Bij eventuele verkoop van het huis is dit een pluspunt voor Engelse kopers en geeft dus meerwaarde. Op de plek waar hij zit kun je met een schotel van 70cm de Nederlandse zenders ontvangen van de Astra 23,5 en voor de Astra 19,2 heb je aan een schotel van 60cm al meer dan voldoende. Ook al wordt de buitenrand van de primefocus schotel door een offset-lnb niet gebruikt, de signaalsterkte zal nog steeds meer dan voldoende zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.. was van een Engelsman die de schotel aan de gevel had gehangen van zijn appartement.. volgens de huisregels van de communidad was dit niet toegestaan.. op de begane grond. dus zag er een beetje vreemd uit..na een half jaar ging deze ergens anders wonen, en mocht ik heel de handel met demontage voor 50 overnemen.

En hier heb ik wel ruimte voor 1000 schotels bijwijze..

Waar ik ook nog aan gedacht heb.. de 90 cm schotel in stand houden.. plaats met vrij zicht in de buurt van de primefocus.. en met een diseq switch weer aansluiten.

Want als ik het  voorgaande zo lees is het niet even een lnb zo 1 2 3 omwisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Sprietje zei:

Ook al wordt de buitenrand van de primefocus schotel door een offset-lnb niet gebruikt, de signaalsterkte zal nog steeds meer dan voldoende zijn.

 

Kan zijn maar het is gewoon a-technisch en tegen alle regels.

Probeer een fatsoenlijke feedhoorn te bemachtigen. Alles betaalbaar.

 

Juist jij Sprietje, die iedere keer weer loopt te zaniken over de allerbeste coax kabel met 5 voudige afscherming en koperen aders en weet ik veel wat, wat veelal niet nodig is vind zo´n oplossing dan OK?

Hier komt mijn verstand niet mee.

Heb je een grote primefocus, dan haal je het maximum eruit en ga niet lopen klungelen met een offset LNC die er domweg niet bijhoort.

Heb je een Mercedes, dan zet je er geen wielen op van een Trabant.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, maxwin zei:

Klopt.. was van een Engelsman die de schotel aan de gevel had gehangen van zijn appartement.. volgens de huisregels van de communidad was dit niet toegestaan.. op de begane grond. dus zag er een beetje vreemd uit..na een half jaar ging deze ergens anders wonen, en mocht ik heel de handel met demontage voor 50 overnemen.

En hier heb ik wel ruimte voor 1000 schotels bijwijze..

Waar ik ook nog aan gedacht heb.. de 90 cm schotel in stand houden.. plaats met vrij zicht in de buurt van de primefocus.. en met een diseq switch weer aansluiten.

Want als ik het  voorgaande zo lees is het niet even een lnb zo 1 2 3 omwisselen.

Goed plan en ijzerbout is dan ook tevreden .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...