Ga naar inhoud


Onvoldoende rechten opname


dunhans

Aanbevolen berichten

Al ongeveer 10 jaar gebruik ik een Samsung smt-c7140 decoder/pvr om tv programma's te bekijken, en op te nemen op de ingebouwde harddisk van 500gb. Vooral programma's van commerciele zenders neem ik op, omdat het zo fijn is om even de reclame's te skippen!

Nu kreeg ik plotseling deze melding en die heb ik nog nooit gehad.......

Wel is er vorige week een monteur in de straatkast bezig geweest met vervangen van kabels e.d.

 

Wat is er aan de hand?  Heb deze programma's via de ZiggoGo app terug kunnen kijken, helaas wel in een minder scherpe beeld en geluidskwaliteit en natuurlijk met de onmogelijkheid om de reclame's te skippen.

20220319_180512.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zal niet de eerste keer zijn dat een monteur kabels heeft verwisseld zodat jij mogelijk nu kijkt via de aansluiting van een van de buren die alleen maar internet van Ziggo heeft en kabelTV dus NPO 1-2-3 in HD maar de andere commerciëlen niet meer in HD. Wél signaal maar geen decodering. En je buurman heeft geen internet meer. 🤣🤣

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dunhans je schrijft een 10 jaar oude samsung smt-c7140 decoder/pvr

Het kan best gebeuren dat de ingebouwde HDD grote ranges block fouten heeft of helemaal naar de gallemiezen is.

Onvoldoende rechten om een opname uit te voeren kan daar door komen als er iets is met de MasterBootRecord = afgekort MBR fout gelopen is.

Of daar nog een nieuwe HDD in kan weet ik niet.

 

Kun je de samsung benaderen via de pC zoals dat ook bij de Humax 5050Ci direct via je thuisnetwerk kan?

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je deze kanalen nog wel gewoon bekijken ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, John van Dreumel zei:

Het zal niet de eerste keer zijn dat een monteur kabels heeft verwisseld zodat jij mogelijk nu kijkt via de aansluiting van een van de buren die alleen maar internet van Ziggo heeft en kabelTV dus NPO 1-2-3 in HD maar de andere commerciëlen niet meer in HD. Wél signaal maar geen decodering. En je buurman heeft geen internet meer.

 

Ik zou me maar eens gaan verdiepen in de infrastructuur van kabel bedrijven. Wat jij hier schrijft klopt gewoon niet en kan technisch ook niet.

Als je kabel is omgestoken dan heb je of geen signaal, of een te sterk/te zwak RF signaal.

 

aangepast door Old Satterhand
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan gewoon tv kijken en als ik op de opnameknop druk dan neemt ie gewoon op en kan ik het bekijken. Ik ga deze week op verschillende zenders eens een tiental opname's programmeren via de GUIDE en dan eens bekijken wat wel en niet is opgenomen.

O ja, de sterkte en de kwaliteit van het signaal is gewoon goed, géén glitches, géén blokjes, ik gebruik géén antenneversterker, gewoon een RF splitter en 1 tv en 1 tv beneden, géén Ziggo-internet, want heb al een halfjaar glasvezel.  Ik neem bij Ziggo het TV start abonnement met CI+ module en ik heb 80+ digitale tv zenders, waarvan 36 tv zenders in HD kwaliteit, ook heb ik ZiggoGo en kijk daarmee op mijn gsm of tablet en/of ik stream het via mijn chromecast ultra naar mijn tv's. Ik betaal €28,45 per maand

Ik ga het uittesten want:

Vertrouwen is goed, controle is beter

aangepast door dunhans
  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CI+ module  : is dat de boosdoener niet ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch de samsung pvr is niet te benaderen via een PC en mijn thuisnetwerk, maar neemt gewoon goed op, als ik op de opname knop druk. De splitter zit in de meterkast (zie foto) de groene kabel gaat naar de samsung pvr en de witte naar de tv boven.

 

@bellejt Ik gebruik trouwens nog een Quantis CI 1.3 met een losse smartcard en die zit in de tv boven en in de samsung pvr zit ook een losse smartcard. De opname's op de PVR zijn dus leeg, op de tv boven heb ik (nog) géén Harde schijf aangesloten, dus dat kan ik niet uittesten of ik daar wel mee kan opnemen.

20220320_134406.jpg

aangepast door dunhans
foto vergeten

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kijk even naar de rechten van je 2de kaart in de PVR áls je helemaal geen opnames kunt maken van gecodeerde zenders. Én niet onbelangrijk: kan deze PVR met MPEG4 overweg? Ziggo heeft recentelijk veel zenders naar deze standaard overgeheveld…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen week  dezelfde programma's opgenomen op de oude Samsung PVR, en alle opname's gelukt!

Maar gezien de berichten over stroomvretende decoder/pvr's (tot 100 euro per jaar) besloten om het apparaat op te ruimen.

 

Ik heb een 1 TB externe HDD aangesloten op mijn Qled tv en al enkele proef opname's gemaakt, werkt prima en ook doorspoelen van reclame's gaat hierbij beter dan met de oude pvr., nadeel natuurlijk dat ik géén 2 programma's tegelijk kan opnemen en als er iets opgenomen wordt moet ik uitwijken naar Netflix, Prime, ZiggoGo of VTM GO, Yelo Play van Telenet streamen via de chromecast, is ook geen probleem natuurlijk.

 

Bedankt voor het meedenken en wat mij betreft mag dit topic op SLOT! 

  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 26-3-2022 om 12:35, dunhans zei:

Bedankt voor het meedenken en wat mij betreft mag dit topic op SLOT! 

 

Wat mij betreft niet want het goede antwoord zat er niet bij.

Het is heel simpel. Harde schijf is vol. Nieuwe programma's worden over oude opnames geschreven waardoor je die niet meer kan bekijken. De opname is dus leeg zoals ook in de foutmelding staat. 

 

Wij hebben ook zo'n ding en hebben dit ook al een aantal keren gezien. 

 

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan maximaal 5 opname's op, ik neem iets op omdat je dan de reclameblokken kan doorskippen.

Daarna verwijder ik de opname.

 

Tijdens de bewuste opname lag er bovenop de pvr een externe harde schijf, zou ook nog kunnen dat die door bijvoorbeeld een magnetisch veld de opname heeft verpest.

 

Ik gebruik nu bijna altijd de tuner van de tv zelf, om te kijken en op te nemen.

Draait er een opname, dan kijk ik iets on-line of gebruik ik de oude samsung pvr even.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...