Ga naar inhoud


Welke IPTV provider?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Op dit moment gebruik ik thuis een KPN Hussel abonnement (koper) 50 Mbits Internet aansluiting en daarvan verloopt het abonnement in mei aanstaande.

Voor de ontvangst van TV gebruik ik een CanalDigitaal Flex-6 abonnement welke ik elke 6 maanden weer ging verlengen.

Ik heb deze combinatie circa 3 jaar geleden afgesloten omdat wij 6 maanden op een camping in Zeeland stonden en de overige 6 maanden thuis.

 

Nu dat wij niet meer gaan kamperen willen nu een nieuw abonnement afsluiten voor Internet en misschien TV.

Thuis kunnen wij ons via glasvezel bij Caiway of Delta abonneren want de overige provider worden niet toegelaten en wij willen geen aansluiting via koper.

Het heeft mijn voorkeur om mij voor Internet bij één van de beide providers te abonneren, dit voor de redelijke prijs voor de glasvezel aansluitingen.

Ik lees echter van beide providers slechte reviews.

 

Voor de TV twijfel ik of ik dan ook TV bij één van de 2 genoemde providers moet nemen of dat ik moet kiezen voor b.v. NLZiet of CanalDigitaal of ???

 

Wij gaan wel voor beeldkwaliteit en storingsvrije ontvangst.

 

Heeft iemand ervaring met de genoemde providers en welke keuze voor TV ontvangst raden jullie aan?

 

 

 

 

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is door kartelvorming/koppelverkoop in NL gewoon of je door de hond of de kat gebeten wordt. Zelfde prijs, zelfde ellende (hooguit een x-maanden korting bij nieuwe klanten). Je IPTV ontvangst is afhankelijk van te veel factoren waar je zelf geen enkele invloed op hebt. Internetverbinding lokaal, internetverbinding van de IPTV provider naar jou toe, de internetverbinding van de IPTV 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb KPN gehad  35 down - 12,5 up

Ik heb XS4ALL gehad  70 down - 20 up

ik heb nu Ziggo 350 down - 75 up en terug gestapt naar 75 down - 20 up

voldoende voor kraakheldere TV en Internet

 

Op de Ziggo settop boxen na allemaal prima in orde dus en heel af en toe storing, zoals nu met de app op pC ZiggoGO 👎:mad:

 

Er zitten wel verschillen in de pakketten, maar die kun je het beste als PDF downloaden en dan vergelijken met wat je belangrijk vindt.

streamingdiensten zoals NLziet en NPOplus of ViaPlay en Networks zijn afhankelijk van een goede internet verbinding.

De keren dat ik echt een halve dag (meestal 's ochtend) eruit lig is op een hand te tellen / per provider

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo had mijn voorkeur maar toen ik mij daar wilde aanmelden kreeg ik de boodschap dat op mijn locatie geen aansluiting mogelijk was.

Ik werd toen door hen naar Caiway verwezen….!!! 😮💨

Het zal waarschijnlijk Caiway worden want na een 6-maanden proefperiode van € 35,= betaal ik voor glasvezel + interactieve TV (1 x interactieve ontvanger) totaal € 52,95.
Dit is inclusief 150 Mits up en down,

70+ TV zenders waarvan 43 in Full HD.

 

Schijnbaar is 150 Mbits ruimschoots voldoende voor huis-tuin-keuken gebruik en dan lijkt mij het maandbedrag wel enigszins concurrerend.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dat klopt, zeker met de op dit moment lopende aanbieding van NLziet, € 7,95 voor 3 maanden.

Maar de vele negatieve recente reviews over NLziet zijn niet mals, dit n.á.v. van de recent uitgevoerde update van de app.

Dit in tegenstelling tot KPN TV welke best stabiel loopt.

 

Helaas zit het probleem niet zozeer in de meerkosten van de TV want die zijn bij KPN maar € 10,= pm dus daarvoor hoef je geen overstap te maken.

Dus tot nu toe blijf ik nog bij KPN zitten.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen

Ik betaal 15 euro per maand voor mijn TV bij KPN, maar dat doe ik omdat ik naast de ontvanger van interactieve TV (die ik niet gebruik) dan ook een CI+-module voor Digitenne erbij heb. Die module zit rechtstreeks in mijn TV.   

De beeldkwaliteit is dan duidelijk beter dan als je via de KPN-app kijkt. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh, dat is verrassend.....

Is daar een verklaarbare reden voor dat de beeldkwaliteit via Digitenne beter is dan via de KPN TV ontvanger Arries VIP 5202?

Ikzelf heb het op mijn Samsung TV UE55K8000 nog niet ervaren dat het beeld via de KPN TV ontvanger niet goed zou zijn, maar ja, dat kun je zelf nauwelijks zien als je geen vergelijking daarnaast hebt staan.

 

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beeldkwaliteit via de Arris VIP 5202 is echt dik in orde. Maar Digitenne wordt uitgezonden via 1080P  en is dus net weer wat beter. Dat zie je vooral bij sportwedstrijden. Op bv ESPN. (Ik heb gekozen voor Digitenne) 

Maar ik vergeleek het  hierboven met de KPN-app. De beeldkwaliteit van de KPN-app kan niet tippen aan de Arris VIP 5202. Dat zou je zelf ook kunnen beoordelen.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, op die fiets...😂

 

Thuis gebruik ik op de TV de KPN TV ontvanger.

Op de iPad Air 2020 gebruik ik uiteraard de KPN app maar moet zeggen dat ik over de beeldkwaliteit niet te klagen heb.

 

Als wij volgend seizoen weer in Spanje overwinteren gebruik ik voor het eerst geen SAT TV meer maar moet ik de KPN app gebruiken en dan ben ik nieuwsgierig hoe de kwaliteit dan is.

Ik heb daar wel beschikking over goede Wifi via glas.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, op een iPad zal je prima beeld hebben via de KPN app. Op een grootbeeld TV is toch echt de Arris aan te raden (Of Digitenne dus...) 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Op 4-5-2022 om 12:31, Jürgen zei:

Helder maar in het buitenland heb ik uiteindelijk geen betere optie dan via de app.

Er zijn inmiddels een aantal goede IPTV aanbieders, waar je abonnementen voor 1 of 3 maanden kan afsluiten. Naar gelang je overwinter periode duurt. Google maar met vermelding van je regio waar je verblijft. Meeste zenders in Full HD.

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...