Ga naar inhoud


Welke IPTV provider?


Jürgen

Aanbevolen berichten


Legaal zijn het er precies nul. Zaken als NLziet, Kijk is gewoon hetzelfde als de kabel. Dat voegt niks toe….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Mimisiku zei:

Legaal zijn het er precies nul. Zaken als NLziet, Kijk is gewoon hetzelfde als de kabel. Dat voegt niks toe….


Dat denk ik ook want ik heb best vaak al in Spanje naar legale IPTV aanbieders gezocht maar nog nooit kunnen vinden dus mijn veronderstelling is dat die er niet zijn, althans niet voor korte termijn periodes.

 

Ik ga in het najaar in Spanje gebruik maken van mijn KPN IPTV abonnement, schijnbaar presteert die goed.

Zo niet, dan toch maar weer voor 3 of 6 maanden het CD Flex abo gebruiken, dat werkt zeker goed.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Tonskidutch zei:

graag weten we welke goed zijn en legaal!

Ik heb van een Canal Digitaal dealer begrepen, dat het hele IPTV systeem niet legaal is. Ook die door officiele partijen wordt aangeboden. Met goede IPTV aanbieders bedoel ik de sites waar je terecht kan voor support, kan betalen via een bank, en uiteraard een fatsoenlijke en stabiele beeld kwaliteit wordt geleverd. De beeld kwaliteit via Satelliet wordt niet gerealiseerd.

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Pergola zei:

Ik heb van een Canal Digitaal dealer begrepen, dat het hele IPTV systeem niet legaal is. Ook die door officiele partijen wordt aangeboden.

Foutieve, in ieder geval onduidelijke / incomplete informatie.

KPN, ViaPlay en nog veel meer providers werken met IPTV. Zouden die allemaal illegaal bezig zijn? Nee, want IPTV is gewoon een systeem om TV over het internet te versturen en legaal.

Wat die dealer bedoelde is dat er veel TV zenders illegaal via internet (dus IPTV) verspreid worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pionewbie, hier sluit ik mij volledig bij aan.

 

Zoals al geschreven, ik ga straks in Spanje KPN IPTV gebruiken en dat is toch duidelijk wel legaal.

Op een punt heeft @Pergola gelijk, de kwaliteit van SAT TV wordt uiteraard niet gehaald maar dat stond ook niet ter discussie.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Even een update op deze topic.

Vorige week heb ik mijn KPN TV abonnement opgezegd en een proefabonnement genomen op zowel de NLziet app én de CanalDigitaal app en de beide apps op min TV geïnstalleerd.

 

Eerlijk gezegd zie ik op mijn Samsung UHD TV (van 2016) weinig verschil in beeldkwaliteit tussen de beide apps.

V.w.b. de gebruikersinterface is hier en daar toch wat op aan te merken waarbij ik de CD app net iets beter vind, m.n. de mogelijkheid om met de cijfertoetsen van de afstandsbediening de kanalen te wissen, dit is bij de NLziet app niet mogelijk, daar moet naar de andere kanaal swipen.

Dit laatste is hinderlijk als je b.v. van kanaal 1 naar b.v. kanaal 22 moet gaan.

 

Maar ja, de CD app kost bijna 2x zoveel dan de NLziet app, € 14,95 respectievelijk € 7,95.

Beiden zijn ze wel per maand opzegbaar en dat is wel en voordeel, dus je zit daar niet een jaar aan vast.

 

Zoals ik het nu kan beoordelen wordt het wel NLziet en het is dus niet alleen de bedoeling om deze app uitsluitend voor de overwintering te gebruiken maar ook permanent voor thuis.

Heeft iemand misschien nog aanvullende bevindingen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Jürgen zei:

Heeft iemand misschien nog aanvullende bevindingen?

 

Ja, ik vind de omzetting van het 50 beelden per seconde signaal naar 25 beelden per seconde zeer hinderlijk.

Dat geeft "judder" en Canal Digitaal is de enige (legale) IPTV provider die dat doet.

Je ziet het vooral goed bij sport. Voor films en 90 % van de documentaires maakt het niet uit.

 

Televisie wordt al sinds het begin met 50 (of 60) beelden per seconde uitgezonden. En gelukkig nog steeds!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, dus als ik het goed begrijp halveert CD de beelden per seconde maar Naziet niet, correct?

Zo ja, dan zal je toch ergens verschil in moeten zien zoals o.a. bij voetbal wedstrijden, toch?

 

Waar staat zoiets eigenlijk vermeld want jouw opmerking zal ergens op gebaseerd zijn.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Jürgen zei:

Hmm, dus als ik het goed begrijp halveert CD de beelden per seconde maar Naziet niet, correct?

Zo ja, dan zal je toch ergens verschil in moeten zien zoals o.a. bij voetbal wedstrijden, toch?

 

Inderdaad, NL Ziet staat dan ook bekend om zijn beeldkwaliteit, bv bij tweakers, die is de volle HD 1080P bij 50 beelden per seconde.

Vooral bij sport levert dat een veel vloeiender beeld op.

 

17 minuten geleden, Jürgen zei:

Waar staat zoiets eigenlijk vermeld want jouw opmerking zal ergens op gebaseerd zijn.

 

Neen, kun je nergens terugvinden, maar dat is gewoon goed te zien.

Ziggo Go geeft wel info, die zenden alles uit met 720P50, jou wel vertrouwd, alle Duitse publieken gebruiken dat nog.

 

Ik heb, om dit inzichtelijk te maken eens dit filmpje gemaakt, links Satelliet, rechts de CD App.   (tekst gaat door onder het filmpje)

 

Nou moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vermelden, dat een moderne smart TV er wel een vloeiender plaatje van kan maken!

Dat hangt af van de prijs en het bouwjaar van de TV. Sony is daar de beste in.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...