Ga naar inhoud


Vreemd geluid bij de zender Canvas HD.


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik had het niet over jouw versterker maar over die van Sprietje. Jij hebt immers een 5in1 AVR en geen doodnormale versterker.

Maar nogmaals als je de AVR niet juist instelt kun je ook verschillen horen, zoals ik eerder beschreef mbt de spraak via de center speaker.

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad en ook wel toevallig dat ik het probleem zowel in de woonkamer als op de slaapkamer heb met verschillende apparatuur, beide via de luidsprekers die in de tv zitten en geen enkel probleem hebben met de honderden andere te ontvangen zenders.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Dat lijkt me stug dat het geluidspectrum in "tegenfase" komt door een miniem tijdverschil.

 

Ja, dat kan!

Ik zou het je graag demonstreren met een voorbeeld, maar daar heb ik wat tijd en verloren gegane hardware voor nodig.

Ik moet een mono frequentie sweep opnemen met een USB geluidsbox (waar is dat ding?) aangesloten op mijn editcomputer.

Dan vervolgens het signaal 2 mS vertragen en kopiëren naar het 2e kanaal in Adobe Audition.

Als ik er dan vervolgens een mono signaal van maak zijn de gevolgen duidelijk zichtbaar.

Sommige frequenties verdubbelen in amplitude terwijl andere frequenties zullen wegvallen.

Soort van staande golven, met knopen en buiken.

 

Maar je kunt me een hoop werk besparen als je me op mijn woord gelooft. 😉

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Sprietje  Misschien een tijdelijke storing geweest?

 

Ik heb op dit moment landschapsbeelden met als geluid bij Canvas HD een van de Belgische radiozenders bij deze beelden.

Het geluid is bij mij storingsvrij en onvervormd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-4-2022 om 16:08, Old Satterhand zei:

Ik moet een mono frequentie sweep opnemen met een USB geluidsbox (waar is dat ding?) aangesloten op mijn editcomputer.

 

beste @Old Satterhand,

bij natuurkunde les op middelbare school en bouwfysica les aan de HTS heb ik toch wel een en ander geleerd over geluid

 

MONO en die over twee speakers afspelen met een faseverschil

STEREO en dat over twee speakers afspelen met een faseverschil

lijkt me een mooie proefopstelling voor het weekend bij jou thuis met een youtubje ervan :grin:

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar het probleem nu zat is niet duidelijk maar gezien het feit dat het geluid gisterochtend tijdelijk even helemaal weg was, lijkt het er op dat ze er gisterochtend aan gewerkt hebben en het geluid even helemaal moesten uitschakelen. Gisteren was het in Nederland Koningsdag, een feestdag dus en het lijk me dat ze in Nederland deze storing die nu al weken duurt niet op een feestdag gaan oplossen. Het heeft er dus alle schijn van dat het probleem bij de zender Canvas lag of bij het signaaltransport van Canvas naar Canal Digitaal en niet bij Canal Digitaal zelf.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...