Ga naar inhoud


Vreemd geluid bij de zender Canvas HD.


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Dat zal mede afhangen van je bronkeuze en luidspreker configuratie.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist ff gekeken en hier normaal geluid via de duo2 en de soundbar fiber  gekoppeld op de samsung 4K TV

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Precies, dat zeg ik.

 

Het hangt er maar net vanaf hoe je het geluid verwerkt in je installatie of je het tijdsverschil tussen de kanalen als storend ervaart.

De plaats van de luidsprekers en de ruimte akoestiek is mede bepalend.

 

Laat onverlet, dat het looptijd verschil niet hoort.

De fout zal niet bij de zender liggen, wanneer andere distributie netten er geen last van hebben.

Alleen waar zit de fout, Canaldigitaal / TVV zit aan het einde van de keten, er zitten nog genoeg stations tussen waar het fout kan gaan.

 

Canaldigitaal doet zelf niets met de inhoud van het signaal, het is slechts een doorgeef luik.

Krijgen zij het signaal foutief aangeboden, gaat het er net zo rot uit.

Canaldigitaal zal geen play-out faciliteit hebben, het Ketnet signaal gaat naar het play-out centrum van een van de externe uplink partijen.

 

Zie dan maar eens je probleem duidelijk te maken bij een eerste lijns helpdesk op zo een manier dat die het door kunnen geven aan de juiste partij.

 

Het is vandaag buiten speeldag zie ik op het scherm, ze zijn om 17 uur weer terug.

 

ketnet.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bellejt zei:

zojuist ff gekeken en hier normaal geluid via de duo2 en de soundbar fiber  gekoppeld op de samsung 4K TV

 

Kun jij het geluid op de ontvanger al schakelen tussen stereo, mono, links en rechts? Schakel dan maar eens van stereo naar links of rechts, dan hoor je het verschil wel. Ik heb het probleem op mijn beide tv's. De ene is een Samsung UHD en de andere LG met Amiko ontvanger. Van beide komt het geluid uit de luidsprekers van de tv. Je kan toch moeilijk zeggen dat het aan die ene tv ligt als andere mensen hetzelfde probleem ervaren en dat terwijl het probleem vorige week er een aantal dagen niet was.

Op dit moment is er een debat gaande en is het probleem prima te horen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist ook nog eens getest en alles normaal.De lichte precies echo dat je hoort is normaal want elke dag zo omdat het een grote ruimte is en er niet rechtstreeks van de installatie wordt afgenomen.Kan gewoon alles in en uitschakelen en veranderen.Ik stuur wel downmix aan op de duo2.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nogmaals, het hangt maar net van jouw luidsprekers, settings en acoustiek af of je het als storend ervaart.

1 uur geleden, ceesv zei:

Het hangt er maar net vanaf hoe je het geluid verwerkt in je installatie of je het tijdsverschil tussen de kanalen als storend ervaart.

De plaats van de luidsprekers en de ruimte akoestiek is mede bepalend.

Luidsprekers in flat-screens zijn een compromis.

 

Ik gebruik een audio receiver en 7 kwalitatief goede luidsprekers voor de geluid weergave, dat geeft een andere geluidsbeleving als die luidsprekers van een flatscreen.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een van de gevolgen. Als het geluid van het linker- en rechter kanaal een kort tijdverschil hebben, komen belangrijke delen van het geluidsspectrum in tegenfase en wordt het geluid wat je hoort een stuk zwakker.
Als ik het geluid op de ontvanger zelf, dus niet van de versterker die daar achter zit, op het linker- of rechter kanaal zet, knalt het ineens de kamer in en is het op gelijke sterkte als alle andere zenders.

Maar als je goed hebt opgelet, dan heb je ook gehoord dat het geluid slecht verstaanbaar is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-4-2022 om 09:56, Sprietje zei:

Als het geluid van het linker- en rechter kanaal een kort tijdverschil hebben, komen belangrijke delen van het geluidsspectrum in tegenfase en wordt het geluid wat je hoort een stuk zwakker.

Dat lijkt me stug dat het geluidspectrum in "tegenfase" komt door een miniem tijdverschil.

Het lijkt me eerder dat je een slechte versterker hebt die geen goede DAC (digital audio to analog audio converter) heeft.

En dat wordt ook erger als je nog een virtuele surround of die zogenaamde equalizer instelling op de TV gebruikt.

 

Op mijn 7 in 1 Denon AVR X2000 met 5 in 1 geconfigureerd kan ik de soundmodus aanpassen in verschillende stappen van stereo naar DD of Direct en dan is ook de center luidspreker (bedoeld voor spraak) soms erg zacht.

Je moet weten wat voor audio er meegestuurd wordt om ook de juiste modus van de AVR te kunnen instellen.

Als je geluk hebt werkt de instelling AUTOmatisch het best bij een echte AVR.

 

In sommige gevallen is er ook een probleem ontstaan door een verkeerd gekozen crosover instelling mede afhankelijk of je een subwoofer ertussen hebt staan.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Dat lijkt me stug dat het geluidspectrum in "tegenfase" komt door een miniem tijdverschil.

Het lijkt me eerder dat je een slechte versterker hebt die geen goede DAC (digital audio to analog audio converter) heeft.

En dat wordt ook erger als je nog een virtuele surround of die zogenaamde equalizer instelling op de TV gebruikt.

 

Op mijn 7 in 1 Denon AVR X2000 met 5 in 1 geconfigureerd kan ik de soundmodus aanpassen in verschillende stappen van stereo naar DD of Direct en dan is ook de center luidspreker (bedoeld voor spraak) soms erg zacht.

Je moet weten wat voor audio er meegestuurd wordt om ook de juiste modus van de AVR te kunnen instellen.

Als je geluk hebt werkt de instelling AUTOmatisch het best bij een echte AVR.

 

In sommige gevallen is er ook een probleem ontstaan door een verkeerd gekozen crosover instelling mede afhankelijk of je een subwoofer ertussen hebt staan.

Met de versterker, de instellingen en de aansluitingen is er echt niks mis.

Ik heb trouwens op alle kanalen prima geluid. Alleen op Canvas niet, via de satelliet. Dat is wat te toevallig, zeker omdat andere melders ook het probleem melden, het via metingen kunnen visualiseren en het probleem ook hebben, zonder extra versterker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...