Ga naar inhoud


GSO instellingen werkten voorheen, maar 23.5 niet meer


Loek6000

Aanbevolen berichten

Alle satellieten werken naar behoren, alleen de 23.5 geeft aan dat afstellen niet is gelukt, dit is sinds een maand of 2. Wat doe ik precies verkeerd of is er iets veranderd bij 23.5?

 

Ik zit dus op een gezamenlijk schotel netwerk van Herzinger in Amsterdam. Ik gebruik de gegevens van de site, maar dus 1 positie werkt niet.

Snipaste_2022-04-18_09-29-38.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat kunnen wij zo niet zien, ook niet of er iets verkeerd staat tov andere satellieten. (niks om te vergelijken) Heb je al navraag gedaan bij andere deelnemers aan hetzelfde GSO ?  Als daar 23.5 oost ook niet werkt weet je dat het een centraal probleem is.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit bij een Herzinger GSO opstelling meegemaakt in Zaandam. Daar werd Astra2 laag en Astra3 hoog via dezelfde poort aangeboden. Door de verhuizing van Astra2 kanalen naar Astra2 hoog hadden ze Astra3 gewoon afgesloten. Hun reactie: de NL kanalen zitten toch op de kabel dus die is niet meer nodig!

 

Je kunt bij Herzinger kijken onder projecten en kijken of ze iets gewijzigd hebben.  

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg zie ik niets op hun site... Ik heb Herzinger meermaals gebeld in het verleden zelfs nog kwaad geworden want hun beweren dat ieder gebruik met een 'dreambox' -achtig boxje per definitie illegaal is (letterlijk) Ik gaf toen al aan dat het gebruik hierin helemaal niet illegaal hoeft te zijn, net als een motor (bewijs van spreken) 200 km kan rijden maar pas je zelf zo hard gaat rijden je dan pas de wet overtreed. Ze begreep mijn vergelijking niet..

 

Bellen heeft dus geen nut. Zou ik nog iets anders kunnen proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je verraad waar je woont kan ik het opzoeken…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die straat kan ik niet vinden.. Heb de Hertzinger projectnaam nodig.. Of als je een lijstje hebt wat Hertzinger ooit gegeven heeft….. Ik heb voor Hertzinger he Boniplein en Dudok gedaan…. Boniplein ligt tegenover je aan de andere kant van de Insulindeweg….

 

Heb het al… Project Smaragd

Dit zijn de instellingen

21719840-EC62-4DAD-A47D-B9D180D82FF9.thumb.jpeg.1c9dc59f201838b7f84be0bc0b71d6b8.jpeg
 

Diseqc 1.0 moet dan poort 2 of B zijn en ingang 3….

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smaragd inderdaad, met de instellingen die jij hier doorgeeft ontvang hij 47 kanalen maar daar zitten NPO, RTL etc niet meer tussen.... Ik ga nu een andere combinatie proberen (poort en ingang)

 

Added: poort C, ingang 3, 64 kanalen

aangepast door Loek6000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zou via 1 uncommited poort 1 en 2 moeten schakelen. Dan commited 1,2,3 en 4. Er zijn maar 8 satellieten…

 

Als je satellites.xml verkeerd is dan leest hij op Astra 3 ook te weinig in..

 

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Mimisiku zei:

Hij zou via 1 uncommited poort 1 en 2 moeten schakelen. Dan commited 1,2,3 en 4. Er zijn maar 8 satellieten…

 

Als je satellites.xml verkeerd is dan leest hij op Astra 3 ook te weinig in..

 

 

 

Als het geschakeld zou zijn met eerst een uncommitted switch en daarachter een committed switch waarom geeft Herzinger dan aan poort 1 t/m 8?

Is dat niet alleen uncommitted (DiSEqC 1.1) dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...