Ga naar inhoud


beste simplex iptv boxje


edbe

Aanbevolen berichten


Ik heb me onlangs een Nokia gekocht.

Deze draait op Android TV en heeft een ingebouwde Chromecast (die prima werkt).

 

Box is snel

Denk er wal aan dat niet alle Android apps worden aangeboden voor Android TV.

 

Maar de belangrijkste zijn geen probleem.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Michel zei:

Met afstand de Nvidia Shield TV

 

+1

 

Als je, zoals ik, regelmatig mediaplayers hebt aangeschaft, dan merk je al snel dat fw updates stoppen, soms al na enige tijd.

De 2019 Shield krijgt, bijna 3 jaar na aanschaf, nog steeds updates, waarvan Android TV en Kodi natuurlijk de belangrijkste ingrediënten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Op 25-4-2022 om 14:10, Old Satterhand zei:

 

+1

 

Als je, zoals ik, regelmatig mediaplayers hebt aangeschaft, dan merk je al snel dat fw updates stoppen, soms al na enige tijd.

De 2019 Shield krijgt, bijna 3 jaar na aanschaf, nog steeds updates, waarvan Android TV en Kodi natuurlijk de belangrijkste ingrediënten zijn.

Ik heb 3 shields waaronder de eerste uit 2015 en zelfs die heeft onlangs nog de laatste versie gekregen met android tv 11.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Goed, simpel en goedkoop bestaat niet. Dan is de MI Box nog het beste (goedkopere) alternatief voor de shield denk ik. Anders krijg je een simpel android 9 boxje voor weinig, maar daar moet je dan ook niet te veel van verwachten.

 

Als je geen beperkingen wilt is de Nvidia Shield TV in ieder geval met afstand de beste keuze voor het geld. Is regelmatig te koop voor 125 euro.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat @edbe op zoek is naar een iptv box om wat mee te testen. Dan denk ik niet direct aan Android TV op hardware uit het duurder prijssegment, maar eerder aan één van de volgende opties:

 

LibreELEC op een RPi of op een oude laptop die je als mediacenter inricht

CoreELEC op een amlogic device

OSMC op een RPi

 

Deze systemen draaien allen Kodi op een "minimale" linux, niets méér dan enkel nodig om Kodi te laten werken.

De hardware hoeft niet snel en duur te zijn als je 4K nog eventjes uitstelt. Ik kijk hier al een tijd zonder problemen naar HD op een RPi 3B+.

Tweedehands is er veel goedkoop aanbod aan ouder RPi- en Amlogic-materiaal. De enige voorwaarde is dat je zelf wel interesse moet hebben om één en ander te installeren (echt niet moeilijk met stap vóór stap uitleg op de betreffende sites) en up-to-date te houden.

 

Beleef je veel plezier aan zelf testen en experimenteren, ga dan voor één van de voorgestelde opties. Heb je liever iets dat out-of-the-box werkt en iets meer mag kosten, kies dan voor Android TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je die Raspberry PI niet toevallig hebt liggen dan betaal je daar momenteel ook een godsvermogen voor als je ze überhaupt al kunt kopen.

 

Dan is ineens de standaard Nvidia Shield een hele slimme toekomstbestendige keuze en op een Shield kan je alle Android apps sideloaden. Dan kan je dus zowel Android TV apps als Android apps en Kodi draaien. En betere test lijkt mij er niet te zijn.

 

Een Shield is bovendien op enkele 400 euro+ mediaspelers na, de beste Kodi hardware die er is. Best Kodi XBMC streaming boxes in 2022: the best hardware for Kodi streaming | TechRadar

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gewoon een simpele iptv boxje nodig omdat ik een .. m3u file hebt  en daarmee veel tv zenders kan bekijken...en als dat lukt wil ik dit ook voor mijn 80 jarige moeder gaan aanschaffen.

is alleen maar voor tv kijken...

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan kan je ieder android of kodi kasje pakken vanaf 35 euro. Verwacht er niet meer van dan wat je net schetst en uiteraard grote kans dat er een Chinees mee kijkt.

  • Haha 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, edbe zei:

ik heb gewoon een simpele iptv boxje nodig omdat ik een .. m3u file hebt  en daarmee veel tv zenders kan bekijken...en als dat lukt wil ik dit ook voor mijn 80 jarige moeder gaan aanschaffen.

is alleen maar voor tv kijken...

Amiko MIRAX HIS-1000 HEVC Linux ontvanger | Mytv tv kastje

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...