Ga naar inhoud


afstelling 13E en 5W


bellejt

Aanbevolen berichten

heb hier een triax 60 cm liggen en wil daar 13e en 5W mee ontvangen.Is dit mogelijk en hoe hem plaatsen ? Heb er al een passende multirail opzitten.

Coordinaten hier 51.0026N en 3.57.702E (ingesteld op usals van mijn rotor want adres is anders bepaald)

 

Ps : dacht het al eens gevraagd te hebben maar vind het niet terug

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je gaat 2dB signaal verliezen als de lnb 9° uit het midden komt te staan op een Triax 64. Dan krijg je nog maar signaal alsof het een schotel van 47cm is. Dat is zeker voor zwakke Hotbird-transponders erg weinig. Transponder 11585V met de zenders CCTV 4 Europe en CGTN zul je met grote waarschijnlijkheid niet gaan ontvangen. De 5 west met multistreamontvangst zal ook niet gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke thx dan wordt het de 13E alleen.De 5W was eigenlijk enkel voor de fransen (SX en FTA en de octagon 8008) maar kijk ik weinig naar dus mss later een kleine schotel zetten voor die alleen.Heb nog een triax 80 (of 100 ) liggen ook maar zal mss ook nipt zijn. Kan alles netjes afstellen nu met de v8 finder

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn test ooit (2020) getest. Met een T64 met 1 LNB krijg je 5W met randcondities binnen. Zodra er een vlieg op je schotel landt is het al gedaan….. MIS heeft 10.7dB nodig. Ik kreeg Joyne wel prima binnen op 9E… Maar ja, dat was inmiddels. Zelfs een Inverto PLL LNB gekocht om te testen….. Test kun je op dit board nalezen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

THX.Ga dan enkel de kleine schotel vast stellen op 13E (naast de rotor die het ook kan) .De fransen zijn tegenwoordig toch weinig interessant.Heb ik alvast een stabiele 13E op de vrije disecq positie van 1 tuner.Moet de rotor ook niet steeds verdraaien als ik 4 opnames maak tegelijk.

Ps: de fransen waren eigenlijk voor de oude garde van funes ,bourvil en la sequance du spectateur genre.Maar dat kennen ze momenteel niet meer

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn inderdaad klassiekers… Louis de Funes (De Vrek, Samen Uit-Samen Thuis, l’aille ou la quisse)… Heerlijke films….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, bellejt zei:

oke thx dan wordt het de 13E alleen.De 5W was eigenlijk enkel voor de fransen (SX en FTA en de octagon 8008) maar kijk ik weinig naar dus mss later een kleine schotel zetten voor die alleen.Heb nog een triax 80 (of 100 ) liggen ook maar zal mss ook nipt zijn. Kan alles netjes afstellen nu met de v8 finder

een 80cm schotel is voldoende voor franse multistream. Moet wel heel pecies afgesteld worden. alles groter is uiteraard beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Mimisiku zei:

Dat zijn inderdaad klassiekers… Louis de Funes (De Vrek, Samen Uit-Samen Thuis, l’aille ou la quisse)… Heerlijke films….

Samen uit samen thuis - La grand Vadrouille, zoals wij die film in België kennen, hebben ze met paaszondag nog op france 2 gegeven. Is laatste jaren traditie met paaszondag of rond die tijd. 
Nog een jaartje wachten voor de volgende heruitzending dus 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

en nu vrijdag "la soupe aux choux", terug een klassieker, op één

(een sociologische studie over de invloed van groene-kolensoep op buienaardse intelligenties)

uiteraard Louis de Funes

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...