Ga naar inhoud


openpli 8.0 instellen enable timer conflict


Mathjanssen

Aanbevolen berichten

Ik heb een VU+solo4k met openpli 8.0 erin.  Nu wil ik graag een waarschuwing krijgen wanneer ik een timer instel en deze timer een andere overlapt.  Ik zoek al 1 uur om dit in te kunnen stellen op internet, maar kan in mijn ontvanger niet het menu waar je dit insteld vinden.  Ik neem aan dat het "enable timer conflict". moet zijn.

wie kan me helpen?

 

Mj

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Timers mogen overlappen, je kan meerdere programmas tegelijk opnemen.

Een waarschuwing is dus niet aan de orde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenPli detecteert automatisch of timers conflicteren. Staat "Schakel timer conflict detectie" in het Timerinvoerscherm op groen/ja?

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met mijn Solo 4k heb ik nooit problemen gehad met mislukte opnamen.

 

Je moet er alleen wel 2 antenne kabels op aansluiten.

Ik gebruik VTi, of openpli ook zo goed werkt op een Vu+?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de eerste keer dat ik een opname conflict zag gisteren toen ik een timer opname wilde toevoegen die ik vergeten was te programmeren (VTI 15.x ULTIMO4K)

Ontdekte ook dat de timer voor arjan lubach gewoon doorloopt ofschoon hij de zomerpauze heeft.

Welke provider en EPG is daarbij gebruikt, heeft ermee te maken. Ik spreek over Ziggo via CoolTV Guide geprogrammeerde timer.

 

en u???

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het over kabel of satelliet?

Hoeveel tuners heb je?

Gebruik je een softcam of een CA module?

aangepast door satlutser

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb DVB-S als DVB-C en ik gebruik een softcam   Ik neem het meest op van SBS6 en 3sat en Arte allen via Sateliet.  Krijg geen melding timer conflict  maar als 2 timer opnames zijn ingesteld en ze overlappen, blijft de laatst ingestelde opname op 0 bites staan.

 

groet MJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En hoeveel Satelliet antenne kabels zijn er aangesloten?

Lijkt erop, at er geen vrije tuner voorhanden is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De info die je geeft blijft summier.

Welke softcam, hoeveel tuners heb je, welke kaart(en) gebruik je, dubbele of enkele lnbs.

 

Start eens een handmatige opname en kijk dan in je zenderlijst welke zenders nog beschikbaar zijn en welke grijs worden.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het probleem zal meer gezocht moeten worden in zijn tuner configuratie of antenne configuratie.

Er zal geen vrije tuner zijn waardoor er niets opgenomen wordt.

 

Maar zonder informatie blijft het gissen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien zijn 2e opname op 0 bytes blijft staan verwacht ik niet dat de softcam of kaarten hier iets mee te maken hebben. 

 

Het lijkt alsof de 2e tuner niet wordt aangesproken ofzo

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb dit al een paar maal met juist de Solo2 meegemaakt! Tuner 2 geen signaal door:

 

- defecte coaxaansluiting (penisbreuk, kern afgebroken)

- defecte (duo) LNB

- defecte switch

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zeker dat welke softcam dan ook, er niks mee te maken heeft.  Er zit een DVB- C tuner in en de volgende DVB-S  Ik heb het in mijn informatie alleen over opnemen via de sat dus DVB-S

In het tuner menu staat de volgende info.

Tuner A-H  Vuplus DVB-S nim(7376 FBC)

Tuner I   Vuplus DVB-C nim (TT2L08) (multitype DVN-C/T2)

De sat antenne kabel gaat naar de Sat Tuner van de ontvanger. ( Er is 1 in en 1 out aansluiting)

 

MJ

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...