Ga naar inhoud


KPN-iTV in Turkije op smart ANDROID tv


Henkcb

Aanbevolen berichten

Hallo,

vorige week een nieuwe smart ANDROID tv in Turkije gekocht.

Hierop wil ik nu via een VPN (VPNEXPRESS) inloggen op KPN-iTV. Zowel de VPN als de KPN-iTV apps. krijg ik goed op de TV. Maar zodra ik inlog bij KPN zegt het: "GEEN TOEGANG TOT DIENST. Om gebruik te kunnen maken van deze app. dient jouw smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding. Ik snap dit niet want op de tablet, smartphone en laptop werk exact hetzelfde perfect met dezelfde apps!!?? 

Uiteraard weet in dat e.e.a. via Smartscreen kan kan kijken maar ik wil het werkend hebben op de nieuwe tv.

KPN verleent geen medewerking omdat ik het een VPN doe en dat ondersteunen zij niet. Op andere fora zegt men dat het alleen via je vast thuisverbinding kan. Ik heb daar andere ideeen over!?
Wie weet hier meer van en heeft een goede tip/advies.

 

Gr.en vast bedankt.

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites


KPN iTV kent 2 varianten.Direct vanuit je modem via VLAN 4 en via mobiele App. De eerste werkt uiteraard alleen in het fysieke KPN netwerk en werkt daarbuiten gewoon niet… De mobiele App kan uiteraard wel….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je de mobiel app of de officiele KPN-iTV app voor op de TV, want die laatste werkt alleen als jij het KPN IPTV VLAN op je internet aansluiting hebt en die krijg je alleen als je in NL een KPN internet aansluiting gebruikt.  Je kunt het wel routen en vanaf het buitenland benaderen maar dat is niet simpel. 

 

Anders neem gewoon een IPTV abo ergens, dan ben je er ook. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Henkcb,

Dezelfde vraag heb jij ook al in het KPN forum gesteld.

Prima dat je deze vraag ook hier stelt maar verwacht je nu echt een ander voor jouw beter passend antwoord dan dat je op het KPN forum had gekregen?

Naast de hierboven staande antwoorden heb je op het KPN forum ook kunnen lezen dat de gewone VPN verbinding daar in Turkije niet werkt maar wel een VPN server op jouw locatie in NL.

Dit uiteraard alleen als je de KPN ontvanger in NL wilt blijven gebruiken maar ik begrijp het probleem nog steeds niet.

Je schijnt alle adviezen die erop wijzen om gewoon de KPN IPTV app tie te passen te negeren.

Gewoon via een Smartphone of Tablet de KPN IPTV app opstarten en dan naar de nieuwe Android TV casten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de sportzenders niet volledig in de TV App aangeboden worden.. Dus wanhopig op zoek naar een alternatief wellicht? Viaplee????

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zou voor de begripsvorming helpen wanneer hij zich verdiept in het begrip vlan.

Dan wordt hem duidelijk waarom hij niets ziet wanneer hij een vpn verbinding opbouwt met zijn thuislocatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat is juist het punt, hij maakt geen verbinding met zijn thuis locatie via VPN maar gebruikt een VPN provider...  En dat gaat uiteraard niet werken. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, ik ging ervan uit dat hij via een directe vpn verbinding inlogde op zijn thuislocatie.

Buiten het fysieke KPN netwerk is het kansloos.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...