Ga naar inhoud


Omroepbestel moet op de schop


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

https://nos.nl/artikel/2435344-advies-publieke-omroepbestel-moet-op-de-schop

 

Quote

Daar komt bij dat voor aspirant-omroepen de lat voor toetreding tot het bestel vrij laag ligt, terwijl er geen 'achterdeur' is. "Afscheid nemen van omroepverenigingen is geen onderdeel van het normale functioneren van het bestel", zegt het commissariaat.

of simpel verwoord in : een schop in de kont krijgen (doei ongehoord Nederland)

 

Maar frappant dat men dat nu nodig acht om het bestel op de schop te nemen, terwijl we geloof ik hier dat al jaren schrijven/roepen.

Als je nu kijkt naar de programmering per dag in de gids dan moet het toch opgevallen zijn hoe weinig nieuwe inhoud voor 12 uur 's middags komt.

 

NOS Journaal , reclame, NOS Journaal, reclame, Goedemorgen Nederland, reclame, NOS Journaal, Goedemorgen Nederland, reclame, NOS Journaal

Herhalingen en programma's vol met lul verhalen van moderatoren. Op1

En dan ook nog eens nieuws uur om in slaap te vallen.

Over kinderprogramma's kan ik niet oordelen daarvoor ben ik al te "old fart"

 

Echte voorstellen en of ideeën zijn niet gedaan in het rapport van de mediaraad!

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik vooral frappant vind is dat we verplicht voor reclame moeten betalen én kijken.. Bij de commerciëlen OK, maar dan óók niet betalen voor doorgifte (gewoon FTA dus)

Van mij mag dat hele RTL/SBS/Talpa vandaag al van de buis...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het omroepbestel gaat over die Publieke.

maar de commerciëlen mogen van mij ook meteen onder de schop

helaas kijken teveel mensen er naar

Wat is het probleem als heel veel mensen de commerciëlen waarderen?

Is het niet: leven en laten leven?

Commerciëlen aan banden leggen is even zeer censuur. 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

Echte voorstellen en of ideeën zijn niet gedaan in het rapport van de mediaraad!

Ik denk dat een goede analyse moet volstaan voor beleidsmakers.

 

Maar of er een Mediaraad voor nodig is om te zien tegen welke problemen de NPO aanloopt?

Die problemen zijn namelijk identiek aan die in de politiek: doorgeschoten versnippering, blijvers die geen bestaansrecht meer hebben, en een totaal andere wereld dan die van 100 jaar geleden toen het verzuilde systeem ontstond.

Kortom: oude structuren en gebrek aan aanpassingsvermogen aan de huidige tijd.

 

Er moet een systeem komen met realistische drempels om erin te komen, maar ook met heldere spelregels om eruit te moeten. 

Plus heldere spelregels die misbruik in alle opzichten (financieel en inhoudelijk) tot een minimum beperken. Mogelijk met sancties waarmee ook niet getreuzeld kan worden als ze aan de orde zijn.

 

Maar geen ruimte voor bewegingen die verborgen agenda's hebben om de boel binnen en buiten de omroep omver te werpen. (Want we kunnen wel raden wat ons dan als "waarheden"  te wachten staan. Het moet een publieke omroep zijn die door de veelkleurigheid elke insinuatie a la Coroline vd Plas kan weerleggen.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, boudeman zei:

Wat zal het resultaat zijn: nog meer eenheidsworst.

Het LAATSTE wat je de huidige NPO kunt verwijten, is dat ze "eenheidsworst" zijn. Snap niet hoe je tot die conclusie komt. Het is juist de versnippering die de NPO parten speelt. Van "Wakker Nederland"  tot "Ongehoord". 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat ze het niet heel duidelijk verwoord hebben, maar ik kijk ook al jaren niet meer naar zendtijd voor politieke partijen ZAP

Er lopen veel te veel moderatoren rond die zichzelf heel belangrijk vinden en de uitgenodigde gast niet eens tot het eind van zijn betoog laten komen.

Enkele dagen geleden werd een boer op elke manier mogelijk van z'n stuk gebracht en werden zijn antwoorden gestopt in de lopende zin door twee OP1 moderatoren. Ik zie het vaker gebeuren. Ik ken die moderatoren hun naam niet eens omdat ze compleet onbelangrijk zijn voor mij.

ZAP.... weg van OP1

 

Als groepsvorming ermee van doen had vroeger dan is die nieuwe vorm van mediale werkelijkheid en liegen of het gedrukt staat inderdaad de praktijk waarvan mensen zich afkeren. Ik ben liever een gediscrimineerde randgroep dan een leugenachtige stroming verwoord door de omroepen.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het omroepbestel moet op de schop vanwege de versnippering, niet vanwege het feit dat bepaalde journalisten je niet aanstaan. Je hebt dan inderdaad de vrijheid om weg te zappen. Blijven genoeg andere programma's over waarbij je dat niet doet. Die vrijheid is niet in veel andere landen vanzelfsprekend.

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee .... 😉

 

Vroeger keken wij ook naar Ned 1 & Ned 2 , vooral omwille van Veronica , Tros , Avro's Toppop , Vara ....

De reclame voor het nieuws , wij keken omwille van Loekie de leeuw 🙂

Een omroepbestel zoals in NL hebben wij in den Belgiek zelfs nooit gehad !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Eduard07 zei:

Het omroepbestel moet op de schop vanwege de versnippering,

Wat is er tegen om iedereen zijn zegje te kunnen laten doen? Dat heet volgens mij inclusiviteit. De spaarzame programma's die ik interessant vind hebben het etiket van een omroepvereniging en niet het nos etiket.

De nos werkt bevoogdend. Zo werd door de nos een programma als Andere Tijden grotendeels weggestreept van de buis.

De nos staat garant voor een eenheidsworst, met eenheidssaus overgoten. En het liefst mogen programma's het niveau van een 12 jarige niet overstijgen. Dat levert hoge kijkcijfers op. Als je meer wilt, kun je nu nog altijd je toevlucht nemen tot programma's gemaakt door sommige omroepverenigingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Iedereen zijn zegje kunnen laten doen"  betekent toch niet dat er onbeperkt omroepjes moeten worden toegelaten? Het systeem is doorgeslagen en gaat aan zichzelf ten gronde. Er zijn meer dan zat manieren om in de huidige media je zegje te doen. We worden inmiddels van alle kanten suf geluld. Dat is mijn reden waarom ik al lang heb afgehaakt bij "praatprogramma's". 

 

Maar gelukkig is er nog een overkoepelend orgaan als de NOS die probeert de boel te stroomlijnen. Niet dat ik het altijd met hun beslissingen eens ben, maar zonder de NOS wordt het helemaal een stuurloze bende. Het systeem werkt niet meer in deze tijd. Wel in de jaren 30 toen Nederland verzuild was en er naast de radio alleen de gedrukte pers was en verder niets! Behalve misschien het gedrukte orgaan van de club waar je bij wilde horen.

 

Aangezien de NOS een ongebonden publieke taak heeft, lijkt het me trouwens nogal wiedes dat ze op een zo groot mogelijk publiek mikken. Ze zijn immers publiek!

 

De NOS is ooit opgericht om de orde in omroepland een beetje te bewaken. En dat is zeker in deze tijden van extreme versnippering hoognodig.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...