Ga naar inhoud


Omroepbestel moet op de schop


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden, boudeman zei:

De nos werkt bevoogdend.

Ik maak me meer zorgen over een omroep als ON die apert nepnieuws verspreidt!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


58 minuten geleden, boudeman zei:

om iedereen zijn zegje te kunnen laten doen? Dat heet volgens mij inclusiviteit

Maar ehm dat werkt wel twee kanten op, die je toelaat en die je toestaat!

Een rellende boer luistert niet naar zin en rede van een ander. Dus inclusiviteit lijkt toch wat anders te zijn.

 

 

 

  • Like 1

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel verdachtmakingen richting de publieke omroepen komen zelf uit verdachte hoeken.

Moet er niet aan denken wat onze NPO te wachten staat als o.a. de PVV het voor het zeggen zou hebben. Die betichten de journalistiek herhaaldelijk van gekleurde (linkse, D66) propaganda, terwijl die partij het bij uitstek zelf propaganda bedrijft, niet zelden met geframede "feiten". 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij als Vlaming altijd ergert aan de Nederlandse publieke zenders is de grootte van die logo's.
Dat er verschillende omroeporganisaties zijn die op NPO1, 2 en 3 uitzenden stoort mij niet, maar die reuzelogo's linksboven en rechtsboven zijn enorm storend.
Doe er dan nog ondertiteling bij die meestal veel te groot is, en nog altijd op analoge TV maat lijkt gesneden te zijn, en het is echt storend om van een speelfilm te genieten.
Dat in groot contrast met bijv. een film op BBC Two, waar je soms zelfs geen enkel logo ziet, Engelse ondertiteling zet je dan aan via Teletekst of DVB.
Je hebt quasi een ongeschonden beeld.
Ietwat tussenin zit dan bijv. Canvas, waar ook wel een logo linksboven komt, maar dit komt veel minder op de voorgrond dan bij de Nederlandse publieke omroep zenders.

Dus, ik hoop één ding, mochten die verschillende omroepen verdwijnen, dat we dan al ten minste van één van die storende logo's af zijn.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 politieke partijen in de kamer, 194 energie-aanbieders, 43 ziektekostenverzekeringen en 78 internetaanbieders en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan...Ons omroepsysteem dateert nog uit de tijd van de verzuiling en die tijd ligt echt ver achter ons. In 1984 verbood de NCRV nog bepaalde liedjes op de radio vanwege schunnige/goddeloze teksten. Moet nou het taalgebruik bij bv de slimste mens eens horen. Kortom; tijden veranderen.

Marktwerking is een hoog goed in Nederland maar we slaan door. Iedereen moet uit dezelfde vijver vissen en ieder heeft het recht om elke scheet uit te zenden. Kortom Nederland is niet vol maar wel een beetje druk.

Voorstel:

NPO 1: informatie in de breedste zin van het woord.

NPO 2: amusement in de breedste zin van het woord.

NPO 3: cultuur in de breedste zin van het woord.

Commerciëlen: meer van hetzelfde. Er zijn er veel teveel. Niveau is ver te zoeken. Er zijn de nodige randdebielen in Nederland maar ik hoef toch niet aangesproken te worden alsof mijn IQ 75 min is??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
30 minuten geleden, sheeplover zei:

ik hoef toch niet aangesproken te worden alsof mijn IQ 75 min is??

Men is het contact met de realiteit verloren.

 

Niet meer kijken helpt, je wordt er een stuk rustiger door.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Publieke omroep had al lang terug gekund naar 2 zenders:

NPO1 voor informatie, cultuur en live nieuws;

NPO2 voor amusement en sport evenementen.

DE commercielen geven inderdaad veel van hetzelfde, maar als ze er nog aan kunnen verdienen zal dat wel zo blijven. Zappen is het antw. als het u niet aanstaat.

Lijkt me duidelijk dat huidige opzet, de reden is voor grote terugloop van lineair tv kijken. De streamers (Netflix enz) winnen niet voor niets aan populariteit. Maar ook de Engelse FTA met hun reclame loze detectives en series zijn een alternatief. Net als b.v met CANVAS bij onze zuiderburen.

Exclusieve kwaliteits- series en sport live evenementen zullen veelal de kijkcijfer toppers blijven.

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Tonskidutch zei:

Mercikes 🙂

Op 6-7-2022 om 19:25, minplus zei:

Gelukkig hebben we een schotel en veel buitenland.

Op 6-7-2022 om 20:19, Eduard07 zei:

Plus een vrij toegankelijk internet.

Vwala 🙂

 

11 uren geleden, zzzzzz zei:

Doe er dan nog ondertiteling bij die meestal veel te groot is, en nog altijd op analoge TV maat lijkt gesneden te zijn, en het is echt storend om van een speelfilm te genieten.

Zo kon ik ze vroeger nog vrij goed zien !!

Nu heb ik die bij Engelstalige films niet meer nodig !!

 

NPO 1 , 2 , 3 , via internet kan ik ze bekijken , maar .... er zijn leukere zenders !!

 

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

https://www.demorgen.be/snelnieuws/vaarwel-fm-radio-mediaminister-dalle-wil-uitzendingen-in-2028-stoppen~ba613928/

 

dan mogen ze ook eens een betere dekking van DAB+ inrichten, want niet iedereen kan een buitenantenne hangen. Ontvangst binnen is pover bij slecht weer (in België).

Heb zeker bij de publieke omroepen in de auto niet de indruk dat die overal goed te ontvangen zijn op dab+. Daar mag echt nog wel wat gebeuren aan die dekking, inderdaad.

FM afschaffen lijkt me trouwens voorlopig geen goed plan. Zowel FM als DAB+ hebben beide een eigen rol dus voorlopig zouden ze gewoon naast elkaar moeten blijven bestaan. De politiek zou pas moeten overwegen FM af te stoten als daar "niet genoeg" belangstelling meer voor is. Net zoals het bij de AM is gegaan. Uitfaseren pas als de luisterdichtheid daar duidelijk aanleiding toe geeft. FM mag dan wel een stroomvreter zijn, maar de dekking in NL is meer dan uitstekend. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De afschakeling van FM  in Nederland staat rond 2030 gepland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...