Ga naar inhoud


Omroepbestel moet op de schop


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Moet er niet aan denken hoe die omroep eruit had gezien -tot op de dag van vandaag - als we de zeezenders niet hadden gehad.

(Laat staan naar welke radiozender ik had moeten luisteren.)

1 minuut geleden, boudeman zei:

Ik denk dat mijn ouders Phil Bloom ook niet zo zagen zitten 😀

Maar ze zat er WEL en ook ZO! 😄

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het niet zo dat er zogenaamde ampex banden werden gebruikt voor opnames die naderhand weer werden gewist om er wat anders overheen te zetten?

Achteraf doodzonde, want daardoor zijn er heel veel programma's niet bewaard gebleven.

Typisch voorbeeld van de verkeerde Hollandse zuinigheid? 

(Die we nu nog steeds van overheidswege zien, waardoor er - nog steeds - een hoop wordt vernield waar we achteraf een nog forsere rekening voor betalen of gewoon dikke spijt hebben dat we het hebben laten verdwijnen.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Eduard07 zei:

Was het niet zo dat er zogenaamde ampex banden werden gebruikt voor opnames die naderhand weer werden gewist om er wat anders overheen te zetten?

Achteraf doodzonde, want daardoor zijn er heel veel programma's niet bewaard gebleven.

 

Jazeker doodzonde, maar wel een beetje te begrijpen. Die 2 inch banden waren peperduur, zo'n duidend guldens voor 1 uur TV.

Ze namen ook veel plaats in en waren loodzwaar.

 

Wat er uit die periode nog bewaard is gebleven waren tele-recordings, waarbij met een filmcamera vanaf een TV monitor werd gefilmd.

En natuurlijk werden alle buitenopnames op film gedraaid, zodat die ook bewaard zijn gebleven. Denk aan Ja Zuster Nee Zuster.

 

De veel goedkopere 1 inch banden en machines werden pas halverwege de jaren 70 in gebruik genomen.

 

Veel materiaal op YouTube komt van particulieren die al vroeg een video recorder in huis hadden.

 

Zo vond ik op banden van Toon uit 1971 of zo een wedstrijd van zijn favoriete club Feyenoord tegen het nietige Ut Arad.

Dat was meen ik de eerste wedstrijd na de Europa Cup winst.

Ook een optreden van Toon met het Rotterdams Philharmonisch Orkest, dat wel door de AVRO live is uitgezonden, maar niet was opgenomen heb ik kunnen archiveren, omdat die op zijn eigen Philips videorecorder was opgenomen. Te vinden op een van de One Man Show DVD's.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is het ene programma wel en het andere programma niet de moeite waard. Maar archiveren is ook zo iets als "de mediathek", een bibliotheek voor hetgeen de media in audio en video op de publieke openbare televisie uitgezonden heeft. En nadien natuurlijk makkelijk terug te vinden en afspeelbaar is.

 

deze kennen jullie https://mediathekdirekt.de/

(met beperkte middelen in dit geval)

 

Maar een mediaraad visie betreffende het omroepbestel gaat ook over toegankelijkheid, een die geen burger verplicht maar de omroepen in de plicht neemt om zo'n bibliotheek mogelijk te maken. Het is niet voor niets dat die al jaren voor de ARD en ZDF in Duitsland gebruikt wordt. En bovendien kan een ieder zonder WOB aanvraag tweede kamer debatten en politiek Den Haag weer even boven water halen.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, boudeman zei:

Er is info beschikbaar op gids.tv

Net gecheckt , tot 1 week vooruit

 

3 uren geleden, Eduard07 zei:

Thuis vroeger zeiden mijn ouders inderdaad: "Vanavond de VPRO, dus de tv kan wel uit blijven." 😬

Wij keken gewoon , ook al had onze pa dat liever niet !!

Monty Python mochten wij ook niet kijken , net zoals hun films !!

Ook zo met Turks Fruit , en veel later de Pin-up club !!

De EO , daar vond ik werkelijk geen flikker aan , dan nog liever de RTBf !!

Of pa wou altijd het BRT-nieuws om 19h45 kijken , net wanneer ....

bv The Dukes Of Hazard nog bezig waren !! 🤬

Maar ja , ik had op een gegeven moment mijn eigen TV ,

een oude Z/W TV gevonden langs de straat bij het huisvuil ,

of gekregen , omdat ze een kleuren TV gekocht hadden !!

Ik ging toen zelfs al snel DX-en !! 🙂

Soms kwamen ze checken of ik niks verkeerd keek !!

Zelfs toen CANAL+ uitzond op UHF K50 , en ook C+ uit FR op VHF 5 ....

je zag dan wel alles 3 dubbel wegens de codering , maar .... zichtbaar !! 😁

Het geluid heb ik onverwacht hoorbaar kunnen maken met een radio , jawel !!

En toen ik ook een schotel had aangeschaft .... helemaal mijn goesting !!

 

Omroepbestel op de schop , ik kijk al heel lang geen NPO 1 , 2 & 3 meer !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand nog dat op zondag geen reclame op radio en TV uitgezonden werd om even op het begin van dit topic terug te komen?

 

Wat zou dat een verademing zijn.

 

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Miauw zei:

Weet iemand nog dat op zondag geen reclame op radio en TV uitgezonden werd om even op het begin van dit topic terug te komen?

 

Wat zou dat een verademing zijn.

 

 

 

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Ja heerlijk en dan lekker bidden en uit de bijbel voorlezen 😇

Dat was nou de CDA betutteling ten voeten uit.

We zien nu met name de CU het in de lokale politiek doen door bij deelname aan een coalitie zondagse winkelsluiting overeind te houden.

Een kleine minderheid die de meerderheid iets door de strot duwt op basis van een geloofsovertuiging. Precies waar we vanaf moeten.

  • Bedankt 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn 1e baan in het onderwijs gaf ik les aan een christelijke school en daar moest je 's morgens bij de 1e les een voorgeschreven stukje met veel onzin  commentaar erbij voorlezen. Ik pakte als ras-atheïst in plaats daarvan een stukje uit Prediker , want daar staan best wel zinnige dingen in. Waarbij ik Got eruit weg liet. Ook een dikke drie duizend jaar geleden hadden enkele mensen wel zinnige ideeën. https://debijbel.nl/bijbel/BGT/ECC.1/Prediker-1

De leerlingen waren er blij mee. Geen religieus gezever zoals de andere ochtenden maar dingen die relevant waren.

Voor de rest ben ik nog altijd een totale atheïst en bidden deed ik als kindje van 5 maar met een jaar of 10 had ik de onzin ervan ingezien.

aangepast door minplus
  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...