Ga naar inhoud


Omroepbestel moet op de schop


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Alex1970 zei:

Wettelijk zou je zelfs kunnen regelen dat zenders die de maximum toegestane reclame uitzenden gewoon FTA moeten zijn. In genoeg andere landen is dat ook het geval. (O.a. UK, Frankrijk, Italië)

Zenders die achter de decoder gaan zouden alleen zg. Premium-zenders moeten zijn, waar je als kijker bewust voor kiest.

Volgens mij gooi je nu van alles op 1 hoop.

Ín Italië en Frankrijk is er helemaal niks FTA. Hooguit FTV. Welke zenders zijn dat dan?

Het VK heeft een spotbeam.

Duitsland is in de EU het enige land dat op een widebeam weinig codeert, maar de commerciëlen in Duitsland hebben HD wel achter de decoder.

 

Premiumzenders hebben weinig tot geen reclame. Logisch dat je daarvoor betaalt.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 minuten geleden, Eduard07 zei:

Volgens mij gooi je nu van alles op 1 hoop.

Ín Italië en Frankrijk is er helemaal niks FTA. Hooguit FTV. Welke zenders zijn dat dan?

Het VK heeft een spotbeam.

Duitsland is in de EU het enige land dat op een widebeam weinig codeert, maar de commerciëlen in Duitsland hebben HD wel achter de decoder.


Ik bedoelde dan via de antenne, voor het eigen publiek in eigen land, in heel veel landen kan je een flink pakket aan publieke en commerciële zenders zo uit de lucht "plukken" en daarom zijn die antennes daar ook niet zo raar.
En doordat die distributie via de antenne FTA is, is die ook FTA op de multistream-transponders, dus ook via de satelliet.
Verder zijn de concepten als TNTSAT/Fransat en TívùSat inderdaad FTV, maar een voortvloeisel uit het feit dat men de zenders (min of meer) gratis moet kunnen ontvangen.

  

12 minuten geleden, Eduard07 zei:

Premiumzenders hebben weinig tot geen reclame. Logisch dat je daarvoor betaalt.  


Precies. Dat bedoel ik ook.
De reclames zouden de zenders gewoon moeten kunnen bedruipen, inclusief de distributie via de antenne. Dan maar een paar zenders minder (volgens mij heeft alleen RTL al acht TV zenders).

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Alex1970 zei:


Ik bedoelde dan via de antenne, in heel veel landen kan je een flink pakket aan publieke en commerciële zenders zo uit de lucht "plukken" en daarom zijn die antennes daar ook niet zo raar.

  

Dan is het beeld inderdaad anders, ook al speelt FTV ook daarin wel een beperkende rol.

Bepaalde zenders - al dan niet in HD - zijn dan deels FTA en deels FTV toegankelijk met een smartcard o.i.d.. Dat is in Duitsland en het VK en Frankrijk het geval. In Duitsland zijn de commerciëlen via de ether alleen tegen betaling toegankelijk. In Italië zijn de publieke premiumzenders FTV.    

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Eduard07 zei:

Dan is het beeld inderdaad anders, ook al speelt FTV ook daarin wel een beperkende rol.

Bepaalde zenders - al dan niet in HD - zijn dan deels FTA en deels FTV toegankelijk met een smartcard o.i.d.. Dat is in Duitsland en het VK en Frankrijk het geval. In Duitsland zijn de commerciëlen via de ether alleen tegen betaling toegankelijk. In Italië zijn de publieke premiumzenders FTV.    


In Duitsland kost Freenet €6,99 per maand, is dus geen FTV (maar ook geen FTA).

 

In Frankrijk is alleen het Canal+ pakket gecodeerd, want dat is ook echte abonnee-TV. Alle andere (ca. 25) zenders zijn (in HD) ongecodeerd.

 

In de UK zijn alle via de antenne te ontvangen zenders ongecodeerd.


In Italië zijn alle publieke en commerciële zenders ongecodeerd, dus FTA. Ook zenders als RAI Premium, Scuola, Sport+ e.d.
Alleen de Sky kanalen en DAZN zijn gecodeerd. Kijk anders maar eens hier: https://www.litaliaindigitale.it/

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Eduard07 zei:

Mooi stukje geschiedenis met die link! Dank daarvoor.

Graag gedaan 🙂

 

ivm betaal TV ,

FTV voor de commerciële zou ik nog mee kunnen leven ,

maar dan via de ether of via satelliet , FTV , slechts 1x betalen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Tonskidutch zei:

@cookie monster, inderdaad grote verschillen. Jullie hebben meer de Kampioenen en wij meer Op1 herhalingen 😁

Ik heb eigenlijk geen problemen dat ze iets eens herhalen, als het iets interessants is.

De Kampioenen splits ik altijd als De Kampi-Oenen,  daar zitten bejaarden tussen die 20ers spelen, totaal belachelijk.

Ik begrijp niet dat mensen daar blijven naar kijken.

Idem ditto op VTM met de Kotmadam.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een goed stuk om te lezen @cookie monster. Na zoveel jaren herinner ik me weer beter hoeveel er in ons medialand omging destijds.

Maar ja een ding stinkt dan toch wel, dat Joop van de Ende toen beloofde dat hij er geen pulpzender van zou maken en nadien maakt hij met EndeMol pulp ten voeten uit.

Onze media in de uitverkoop en wij allen 1 plus een gratis kopen in de abonnementen met zenderpakketten vol PULP

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Endemol programma's en formules worden naar de gehele wereld verkocht en Endemol is een commercieel bedrijf dat veel werkgelegenheid biedt. Geen stichting met een ideëel doel zonder winstoogmerk. Wat jij en ik pulp noemen, blijft subjectieve waarneming. Sommigen zullen bepaalde gesubsidieerde kunst ook wel pulp noemen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was een tijd dat de mensen graag meer wilden weten over de wereld en de bevolking en hun gewoontes daar ginds.

Nu kijken veel mensen alleen nog maar naar hun buren en de conflicten die met die buren en hun omgeving in overdreven real live of reality TV aangeboden wordt.

Kan jouw kind zingen? Kan jouw kind koken? Kan jouw kind het huishouden doen? Kan jouw kind in de sloot terecht komen? Kan jouw kind in een ander land geluk vinden? Kan jouw kind een woning kopen? Kan jouw kind een woning verbouwen? Kan jouw kind in de tuin chillen?

Kan je kind barbeknoeien?

 

Kun jij kwizzen? Kun je met andere mensen omgaan? Kun je met andere koppels relaties opbouwen? Kun je met anderen sex hebben? Kun je Tattoos verwijderen? Kun je met ouwe meuk flippen geld verdienen?

et cetera

 

Erg veel formules die niets meer met de wereld ontdekken te maken heeft of jezelf! Die bovengenoemde programma formules gedurende 6 uur gemiddeld TV kijken als Nederlander kun je beter anders besteden. Als je dergelijke pulp zo vaak en veel bekijkt ga je ook dat als voorbeeld nemen voor het eigen individu. Dat ken je natuurlijk ook van die hoeveelheid reclame die mensen kijken.

 

hèhè thuis, eindelijk. TV aan.

 

Als je met betrekking tot het omroep bestel de uitzendtijd en de kijktijd tot de helft reduceert maar ook qua inhoud intensiveert (voor de Publieke) worden die kijk uren boeiender.

Kefah Allush zijn bijzondere ontdekkingstocht op de EO TV in documentaires neemt plots de rol over van 40 jaar geleden die de KRO nog had qua aangeprezen documentaires en buitenlands reportages.

 

Arte doet het voor hoe het moet

https://arteptweb-a.akamaihd.net/am/ptweb/030000/030200/030273-868-A_EQ_0_VA-STA_06868044_MP4-1500_AMM-PTWEB_1pnlTlrUNb.mp4

duurt effe maar erg boeiend, met je suiker en calorieën adhd zul je het einde niet kijken wellicht

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Feit is, dat de pareltjes van programma's gewoon fta te bekijken zijn.

Het tv abonnement is er uit gewoonte, maar wordt bijna niet meer gebruikt.

 

Ik heb recent het abonnement op de dagelijkse krant in de brievenbus opgezegd, het bleek oud nieuws van gisteren te zijn.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tonskidutch zei:
1 uur terug, Eduard07 zei:

Wat jij en ik pulp noemen, blijft subjectieve waarneming. 

 

10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Arte doet het voor hoe het moet

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Ik heb recent het abonnement op de dagelijkse krant in de brievenbus opgezegd, het bleek oud nieuws van gisteren te zijn.

De papieren krant komt uit een andere tijd. De krantenredacties moeten nu online aan de bak en meer dan ooit op onderzoeken uit. Hun werk is meer dan ooit broodnodig, alleen wel via andere - en meer-  distributiekanalen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Eduard07 zei:

De krantenredacties moeten nu online aan de bak en meer dan ooit op onderzoeken uit

@Eduard07, echt?

dpg media doet dat toch voor nagenoeg alle kranten inkopen van berichten en dat op het net dumpen?

 

zoveel beïnvloeding is tot daar aan toe maar het is echt oud nieuws en daar geef ik ceesv gelijk

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Tonskidutch zei:

@Eduard07, echt?

dpg media doet dat toch voor nagenoeg alle kranten inkopen van berichten en dat op het net dumpen?

Zelfs jij leest iets nu in mijn opmerking hierboven wat ik niet beweer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan is je opmerking niet helder genoeg voor me geweest

komt voor

Soms moet er iets meer informatie of uitleg bij

 

Onderzoeksjournalistiek is broodnodig voor de transparantie.

wie de informatie aanlevert is daarbij heel erg belangrijk om te weten

Een informant of een met de teugels in de handen, zo als Brinkman.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...