Ga naar inhoud


Omroepbestel moet op de schop


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Laten we het er maar op houden dat er dan een soort "beslismoment" is. Niks mis mee, duurt ook nog even. Zodra er concreet besloten moet worden, zal dat altijd naar de inzichten van 2030 zijn. Gaat alleen echt gebeuren als er dan amper weerstand (meer) is. Vooruitschuiven van echte beslissingen is de  NL-e politiek altijd goed in geweest. Zal in 2030 niet anders zijn.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, Tonskidutch zei:

dat heeft nu niet iets met het omroepbestel te maken maar een begrijpelijke kritiek zzzzzz

Toch een klein beetje, bij onze Vlaamse omroepen hebben we normaal gezien maar één logo dat in beeld komt (Canvas, één, VTM, Play4, ...)

Door het Nederlandse omroepbestel heb je er altijd 2 (NPO2 en HUMAN bijv.), één linksboven en één rechtsboven.

Ik vermoed dat de concurrentie tussen die omroepen ervoor zorgt dat ze die logo's ook nog prominenter in beeld willen brengen.

 

Dus, mocht men die omroepen schrappen, dan zou je al één logo minder hebben.

  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zie ook liever een Rembrandt handtekening onder dat schilderijtje dat ik op de rommelmarkt in Luik gekocht heb...

Maar Rembrandt brandt niet in.

 

Logo's en picon's zijn complete nonsens en dat zeg ik al jaren.

Ik zag laatst nog een Voetbalcoach op TV interview met het logo van Durex op zijn hemdboord.

Jammer genoeg geen tijd genoeg om er een foto van te maken.

 

Ondanks onze wensen zullen we dat weglaten van logo's niet in een beleid omgezet zien van de omroepen hier.

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logo's zijn best wel handig als je veel zenders hebt. Met name bij schotelontvangst.

Als ze niet te prominent zijn (klein en transparant), is er niks tegen.

Bij de Italiaanse RAI was er een tijd dat ze om de zoveel tijd naar een andere hoek in het beeld werden "verplaatst". Tegen het inbranden.

 

Maar in Nederland zitten we met al die "zuilen". En daardoor hebben we irritant veel logo's tegelijk in beeld met toevallig nog een programma er doorheen. ☹️

Daar mag best wel eens een discussie over komen bij de NPO.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-7-2022 om 13:53, Eduard07 zei:

Maar in Nederland zitten we met al die "zuilen". En daardoor hebben we irritant veel logo's tegelijk in beeld met toevallig nog een programma er doorheen. ☹️

Daar mag best wel eens een discussie over komen bij de NPO.

Ja, en die ondertitels hoeven echt niet meer even groot te zijn als in het SD tijdperk.

Ik heb zelf "maar" een 37" LED TV, maar voor mij zijn die nog veel te groot.

Trouwens, op dat vlak zijn de Britten ook niet goed bezig -als ze een anderstalige film uitzenden-, maar doordat de meeste films in het Engels zijn, kies je zelf of je ondertiteling van Teletekst of DVB wilt aanzetten, ze zit niet vast in het beeld, en op mijn VU+ kan ik perfect dat lettertype instellen zoals ik het wil.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, zzzzzz zei:

Ja, en die ondertitels hoeven echt niet meer even groot te zijn als in het SD tijdperk.

Voor slechtziende mensen was dit een oplossing !!

Ik heb hier een 40 & 43 inch TV , groter heeft voor mij geen zin !!

15 uren geleden, zzzzzz zei:

ondertiteling van Teletekst of DVB

Helaas kan je die niet bij elke ontvanger aanpassen !!

 

Omroepbestel moet op de schop

B & NL zijn niet te vergelijken wat dat systeem betreft !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil helemaal geen herhalingen zien tijdens die 24 uur zendtijd, maar dat kan voor de schicht werker anders zijn die uit de avonddienst thuis komt.

Dat is niet hetzelfde als cookie monster opmerkte betreffende het bestel in beide landen, waarop ik reageerde.

 

 

 

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begreep ik wel, maar ik wou desalniettemin toch even inhaken op de letterlijke opmerking die je hierboven maakt over herhalingen op de Nederlandse tv.

(Andere landen om ons heen kunnen er trouwens ook wat van als het gaat om herhalen van hele series. Inclusief herhaalzenders die niks anders doen.)

1 x uitzenden en daarna niet weer kan een dure grap worden. En bovendien zijn herhaalprogramma's inderdaad bedoeld nachtkijkers die op andere tijdstippen niet hebben kunnen kijken. Ik heb er geen moeite mee. Genoeg online alternatieven. Zelfs onder de vlag van de NPO.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan trouwens Jan Slagter helemaal volgen met zijn kritiek:

 Jan Slagter kritisch over NPO-uitlatingen: "NPO is zelf stroperig" - RadioFreak.nl

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe uit de coronadraad naar hier gesleept:

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Elco Brinkman

Reclame uit het redelijk verre verleden:

Brinkman , minister Brinkman , er zit een vogeltje in mijn TV 🤔

Destijds: omroep (zender) op de schop:

De volgende moest destijds ook op de schop:

https://anderetijden.nl/aflevering/453/TV-10

 

  • Bedankt 2

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

in mijn jonge tijd keek ik er nog eens naar :) toen veronica nog ned 2 was , lang geleden dus :) 

toen kijken veel belgen naar de nederlandse zenders , toen waren er 2 :) 

maar nu kijkt er geen enkele meer denk ik

  • Bedankt 1

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, cookie monster zei:

 

De volgende moest destijds ook op de schop:

https://anderetijden.nl/aflevering/453/TV-10

 

Mooi stukje geschiedenis met die link! Dank daarvoor. Weet me alles nog haarscherp te herinneren. Inclusief de strijd waarin de Veronica-club daarin was verwikkeld sinds 1974. Cable One was de TV10 van de radio. Inderdaad, vanuit Milaan. 

Met name het CDA heeft altijd een zeer bedenkelijke rol gespeeld in het Nederlandse omroepbestel. En haar voorgangers CHU, AR en KVP ook.

Als er ooit sprake was van media beïnvloeding vanuit de verzuilde politiek, dan was het toen. 

Daar is de huidige zogenaamde politieke beïnvloeding (volgens bepaalde politieke partijen, dan) niets bij!

 

Al is de onafhankelijkheid van onze PO onder VVD beleid wel onder druk komen te staan doordat die partij op een bedenkelijke manier aan geldkranen draait. (Maar dat deden/doen de Rutte kabinetten niet alleen bij de publieke omroep.) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat van mij eens op de schop mag is het dubbele verdienmodel van met name de commerciële zenders.

Zowel inkomsten uit reclame-opbrengsten (en denk daarbij niet alleen aan de commercials, maar ook dingen als productplacement, volledig gesponsorde programma's, teleshopping enz.) en dan ook nog eens geld vragen voor de distributie via kabel, antenne, satelliet enz.

Dat je iets moet betalen voor de dienst om die signalen te kunnen ontvangen is prima, maar niet ook nog een bijdrage naar de omroepen.

Wettelijk zou je zelfs kunnen regelen dat zenders die de maximum toegestane reclame uitzenden gewoon FTA moeten zijn. In genoeg andere landen is dat ook het geval. (O.a. UK, Frankrijk, Italië)

Zenders die achter de decoder gaan zouden alleen zg. Premium-zenders moeten zijn, waar je als kijker bewust voor kiest.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...