Ga naar inhoud


starten met feedhunten, aankoopadvies en beginnersvragen


GuidoHen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk dat je hem beter kan aangeven welke coax hij moet kopen.  En hetzelfde met  de LNB..  die PLL variant, geeft die genoeg versterking ?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tip. Ik ga niet bezuinigen op de coax kabel. Deze moet wel naar de andere kant van het gras. Onder de grond in een buis leggen. Maar wat als er vocht bij komt?  Bestaat er ook een grondkabel versie? En dan aan de andere kant van het gras overgaan op Koka?

 
Wat is hiervoor een goede oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er bestaat zeker grondkabel maar deze heeft wel wat nadelen.
- de kabel is erg stug en is bijna niet aan te sluiten op de rotor of satellietontvanger. Je moet dan op beide einden werken met een stukje verloopkabel en dat is knap onhandig en vooral buiten geeft dat kans op vochtproblemen.
- grondkabel van dezelfde dikte geeft flink meer signaalverlies

Je kunt gewone coaxkabel in tyleenbuis leggen. Die buis is oersterk en daar steek je met een schep niet doorheen. Je moet aan de uiteinden wel een U-bocht maken zodat er geen water in kan regenen.
Ik heb zelf al 15 jaar 70 meter coax in een tyleenbuis liggen.

 

hirschmann-grond-antennekabel-500-meter.jpg

4x coax in dunwandige 25mm tyleenbuis.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta op het punt om de spulletjes te bestellen (h-h motor was overigens wel een zoektocht). 
Ik lees dat veel feeds uitzenden in 4:2:2. 
De tbs 5927 ondersteunt dat. 
Maar ze zenden met een BISS codering. 
Heeft het dan nog wel zin om te feedhunten?

 

Ik wil voorkomen dat ik straks alles geïnstalleerd heb en dan ervaar dat er niets te hunten valt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Steek je licht eens op bij de feedhunters, die "zien" regelmatig Biss gecodeerde feeds.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, GuidoHen zei:

Ik wil voorkomen dat ik straks alles geïnstalleerd heb en dan ervaar dat er niets te hunten valt. 

 

Er is genoeg te zien hoor, veel feeds zijn FTA, sommige versleuteld in Biss en daarvoor circuleren sleutels rond maar er zijn ook een deel wat eigen codering gebruikt, en er zijn feeds die proprietary oplossingen gebruiken zoals newtec.  Beide ga je niet kunnen zien.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spulletjes zijn binnen. 
Montage en uitrichten kan beginnen. 
 

De hoogste positie is Eutelsat 7b en 7c. 
Kan ik deze ontvangen qua signaalsterkte?

 

Diseqc motorsturing is nieuw voor mij. 
Usals idem. 
Ik neem aan dat je twee satellieten moet vinden mort opslaan, dan berekent de software de overige sat posities?

De twee sat vastleggen zal nodig zijn voor de stapgrootte omdat iedere motor op dat gebied anders is?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, GuidoHen zei:

De hoogste positie is Eutelsat 7b en 7c. 
Kan ik deze ontvangen qua signaalsterkte?

Die zit sterk genoeg !!

7 uren geleden, GuidoHen zei:

Diseqc motorsturing is nieuw voor mij. 

Zoals Zilverhippie zegt , 1 satelliet (de hoogste (punt)) is genoeg !!

Daarna klik de gewenste satelliet aan , en draait vanzelf naar die positie ,

en dan kan je zo ook checken of de antenne goed staat !!

Vaak worden de Turksat op 42°O & Hispasat op 30°W gebruikt om

de satellietbaan te checken !! Hier kan ik geen 30°W ontvangen , wegens woningmuur !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, GuidoHen zei:


 

De hoogste positie is Eutelsat 7b en 7c. 
Kan ik deze ontvangen qua signaalsterkte?

 

 

 

Met een Triax 110 cm zou het geen probleem mogen zijn op 7°E .

De Eutelsat 7b is wel veel zwakker dan de 7c.

Ik heb een vaste Triax 88 cm gericht op 7°E en dit zijn mijn waardes.

De sterkste tp op 7b: 10721 H 22000 3/4   BBC Persian     signaal 93%  kwaliteit 41%

De sterkste tp op 7c: 11678 H 30000 5/6  TJK  tv HD     signaal 97%  kwaliteit 90%

De kwaliteit is wel belangrijker dan de signaalsterkte !

https://www.flysat.com/en/satellite/eutelsat-7b

https://www.flysat.com/en/satellite/eutelsat-7c

Alvast succes!

vlcsnap-2022-07-17-16h18m23s643.jpg

vlcsnap-2022-07-17-16h17m42s352.jpg

aangepast door Satfeeds-DX
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@cookie monster 

Ik begrijp je uitleg niet helemaal. 
 Je schrijft: 

 - 1 satelliet (de hoogste (punt)) is genoeg !!

Dat is voor mij dus Eutelsat 7b en 7c

met de rotor op 0 instelling zoek ik deze satelliet op. 
Aangezien ik op 5,5 graden OL woon zal ik achteraf de schotel op de tegelvoet moeten

 

- Daarna klik de gewenste satelliet aan , en draait vanzelf naar die positie. 

De motor weet hier toch nog niet hoeveel hij vanaf het 0 punt moet draaien? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een Diseqc motor wel.

Je geeft in je ontvanger de lengte en breedte graden in van jouw locatie, stelt de juiste elevatie op de schotel in en de rotor rekent precies uit wat de posities zijn van de verschillende satellieten en hoeveel hij moet draaien.

Je ontvanger geeft alleen de positie aan de Clarke Belt van de gewenste satelliet door aan de rotor, de rotor rekent zelf de gewenste rotatie uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...