Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, D-box zei:

@gerrit B

Moeilijke kwestie.

Wat ik alleen niet snap is waarom ze allemaal naar Nederland gaan.

Ik denk dat ze in Engeland (of in de USA) veel meer mogelijkheden hebben om werk te vinden en om een gezin te stichten.

Ik ben totaal geen racist en heb niks tegen die mensen, maar laten die asielzoekers zich dan niet voorlichten over Nederland?

Krapte op de arbeidsmarkt, inflatie, huizen te kort, torenhoge belasting, electra en gas ontzettend duur, benzine niet te betalen en ga zo maar door.

Ik snap er niks van dat ze Nederland uitkiezen.

 

Ik wel. Opvang, voorrang bij huistoewijzing en een uitkering. Bovendien wordt er geen één teruggestuurd. Marokko weigert sowieso de eigen bevolking weer terug te nemen. 

 

3 uren geleden, ceesv zei:

Terug naar het onderwerp, stikstof?

 

Nah, stikstof is een non-issue.

 

Quote

Je ziet 100.000 immigranten maar vergeet hierbij bv. dat er o.a. 42.000 nieuwe buitenlandse studenten bij zitten.

 

Er staat duidelijk migratie dat is niet hetzelfde als een paar jaar hier studeren. Het is ook onjuist, in 2021 waren hier 80.000 buitenlandse studenten. Zelfs als wel klopt vind ik het nog steeds niet meevallen. 

 

1 uur geleden, minplus zei:

En wat is er op tegen om tijdelijk een aantal vluchtelingen uit oorlogsgebied op te vangen?

 

Niets, maar waarom moet dat hier? Wat is er mis met de buurlanden? 

 

1 uur geleden, minplus zei:

Of mensen die ons geholpen hebben en nu vermoord dreigen te worden?

 

Ah, je bedoelt al die tolken? Ik geloof dat we daar meer tolken dan soldaten hadden. 

 

  • Like 2
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


33 minuten geleden, Psychosammie zei:

Er staat duidelijk migratie dat is niet hetzelfde als een paar jaar hier studeren. Het is ook onjuist, in 2021 waren hier 80.000 buitenlandse studenten. Zelfs als wel klopt vind ik het nog steeds niet meevallen. 

of dat wel klopt weet ik niet

Mijn dochter is ook bezig om af te studeren in Duitsland maar om af te studeren is haar aangeraden om op de Universiteit te gaan werken (iemand anders helpen af te studeren/te helpen met een onderzoek) alleen mag ze dat niet doen als ze niet in Duitsland is ingeschreven.

Dus voor haar studie is ze nu geëmigreerd naar Duitsland om bij te kunnen dragen aan dit politieke onderzoek, heeft ze een Duitse zorgverzekering nodig enz.

Maar zoals ik in een ander topic dus al aangaf loop je dan weer tegen andere problemen aan bijv. het kopen van een auto. 

Wat wel weer mooi is is dat je in Duitsland wegenbelasting betaald naar de hoogte van de CO2 uitstoot.

Koop je een auto die minder dan 100gram CO2 uitstoot dan betaal je dus maar iets van 20 euro per jaar en komt daar niets bovenop.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, minplus zei:

Het grafiekje ziet er veel enger uit dan het is en wordt daarmee onjuist gebruikt. Je ziet 100.000 immigranten maar vergeet hierbij bv. dat er o.a. 42.000 nieuwe buitenlandse studenten bij zitten. En wat is er op tegen om tijdelijk een aantal vluchtelingen uit oorlogsgebied op te vangen? Of mensen die ons geholpen hebben en nu vermoord dreigen te worden?

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2022/08/vechtpartij-asielzoekers-aanmeldcentrum-ter-apel/
 

vluchtelingen uit oorlogsgebied gedragen zich niet zo

 

Zonder te overdrijven stel ik dat 80% hier uit economische oogpunt is gekomen en niet uit nood.

hand ophouden en meeeten uit de ruif welke door ons gevuld wordt.

 

Maar ik raak off topic hiermee.

 

Heb geen goed gevoel met Remkes als tussenpersoon

 

komt over als 

Wij van wc eend adviseren…

 

puur tijd winnen, pappen en doordrukken

 

  • Like 1


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gerrit B zei:

Als ze nu eens beginnen met het bepalen hoeveel personen er in ter Apel per dag of week op een fatsoenlijke manier "geholpen" kunnen worden.

 

Nu zal ik de gehele geitenwollen sokken community wel weer over me heen krijgen, maar is dat aantal eenmaal vastgesteld, stel dan ook vast dat er maximaal zoveel personen per dag/week zich nog in ter Apel aan kunnen melden.

Deze kunnen dan na alle procedures te hebben doorlopen ook door stromen naar een eigen woning oid. en de rest zal zich maar ergens anders aan moet gaan melden.

 

Niet leuk als je bedacht had hier een nieuw leven op te kunnen bouwen maar er zal wel een keer paal en perk aan de instroom gesteld moeten worden want het excuus van die hoog opgeleide asielzoekers die we hier hard nodig hebben is toch wel een keer achterhaald.

 

Mee eens maar ik heb t nare gevoel dat instroom onbespreekbaar is

 

Of het wordt doodgezwegen of je bent een racist als je de vinger op de zere plek legt


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Nah, stikstof is een non-issue.

 

Ah, je bedoelt al die tolken? Ik geloof dat we daar meer tolken dan soldaten hadden. 

 

JIJ vindt het een "non-issue", bedoel je.

En volgens mij ben je de controle over je onderbuik aan het kwijtraken met die laatste opmerking. Heb je cijfers? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De geur is natuurlijk ook niet relevant in dit onderzoek😜

En verder best een uitgebreid onderzoek als dat door slechts 1 "beste man" is gedaan. 🤔

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je leest mijn opmerking verkeerd! Ik zie aan je emoticon dat je nog aan het wakker worden bent. 😁 Misschien even rustig wakker worden met een dubbele espresso en daarna nog even weer lezen? (Met emoticon.)  😉

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook na 6 cappo's en een glas champagne ( fruhschoppen ) kon ik het commentaar niet in samenhang brengen met de ernst van de stikstof zaak en nog minder met het argument dat één man misschien niet goed kan meten.

Maar dat is niet erg hoor meten en maten nemen en gebruiken is een intrinsiek onderdeel van mijn beroep. Pastunetniet is humor uit het verleden, laten we het daar maar bij houden.

 

Stikstof meten is geen kunst, je moet echter wel de metingen kunnen vertrouwen en dat iemand kan meten. Dat noemt men integriteit waarderen.

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al wilt weten hoe het zit

Screenshot_11.png.491ec8659a2080b28c82a38f0e0b07c1.png

 

Dan moet je weten wat er ook aan metingen ter beschikking staat

 

Screenshot_12.thumb.png.a02a70e057f3a2e412f6f3c3b4990f64.png

 

Van bovenstaande worden maar 4 waarden gebruikt op deze locatie. Een behoorlijk gemis op het luchtmeetnet.nl

 

Over de rest is geen Data beschikbaar. De rest die net zo slecht is voor mens, dier en plant.

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
kleur

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al boeit het je niet, de natuur organisaties die de wetten goed hebben bestudeerd en geïnterpreteerd zijn naar de rechter gestapt, met resultaat.

En misschien doen ze dat nog een keer als de regering het beleid afzwakt!

 

ik heb nog geen boeren vertegenwoordigers en organisaties van boeren gezien die qua de legitieme standpunten naar de rechter zijn gestapt.

Hebben ze dus alleen maar hete adem en grote trekkers maar geen feiten en meetwaarden?

 

succes ermee

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, ik geloofde nooit in dat stikstof verhaal totdat ik dat filmpje zag op TV (een man liet 2 weilanden zien, één onbemest - waar gras, bloementjes en vlinders en andere insecten leven, het andere weiland lag er pal naast, deze was wel bemest en daar groeide alleen maar gras (dus insecten leefden daar niet).

Dat heeft mijn ogen geopend.

Dat stikstof verhaal klopt dus (Ik heb het zelf op TV gezien).

Wat ik niet kan vatten is dat er op de weilanden die ik ken -volgens mij- helemaal geen mest wordt uitgestrooid; die koeien kakken gewoon zelf op die weilanden dan gaat de bemesting op de natuurlijke wijze.

Dus wat is het probleem?

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent dan alleen door dat filmpje op het verkeerde been gezet en heb dat hier al eerder uitgelegd.

Als die boer zijn 100.000 liter melk uit een koe wil kunnen tappen dan gaat hij dat nooit met gras uit de met bloemetjes en bijtjes weide redden.

Vandaar dat hij hoogwaardig gras kweekt met veel voedingsstoffen waar zijn koeien dus ook veel meer melk door geven.

Die weide wordt dus bemest en ook regelmatig omgeploegd voor de juiste bodemstructuur zodat bloemetjes en onkruid geen kans krijgen daar te groeien maar het gras wel onder optimale omstandigheden kan groeien en zijn koeien daardoor meer melk produceren.

Dus dat er geen bloemetjes en bijtjes in zo'n weiland zijn heeft niets te maken met stikstof maar puur met de manier van gras kweken.

 

Er zit echter wel een keerzijde aan dat hoogwaardige gras en dat heeft als directe oorzaak de terugloop van de weidevogels.

Zo'n weidevogel denkt in het voorjaar "he een mooie weide om mijn eieren te leggen" maar weet niet dat er alleen maar gras zal groeien.

Komen de eieren uit dan gaan de jonge vogels op zoek naar vliegjes en insecten alleen zijn er die nauwelijks in een weide met alleen maar gras.

Gevolg is dat veel jonge weidevogels het niet redden en gewoon doodgaan van de honger .

 

 

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B

13 minuten geleden, gerrit B zei:

....

 

Er zit echter wel een keerzijde aan dat hoogwaardige gras en dat heeft als directe oorzaak de terugloop van de weidevogels.

Zo'n weidevogel denkt in het voorjaar "he een mooie weide om mijn eieren te leggen" maar weet niet dat er alleen maar gras zal groeien.

Komen de eieren uit dan gaan de jonge vogels op zoek naar vliegjes en insecten alleen zijn er die nauwelijks in een weide met alleen maar gras.

Gevolg is dat veel jonge weidevogels het niet redden en gewoon doodgaan van de honger .

 

 

Is toch verschrikkelijk!, nou, ik wil best meer betalen voor zuivel als die boeren stoppen met bemesten.

(Gaat niet alleen om melk maar ook om kaas etc).

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...