Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

Toen er minder mensen op deze planeet woonden, werd die ook al vernield. Alleen op kleinere schaal.

De kern ligt dus niet (alleen) bij de bevolkingsdichtheid. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het maakt natuurlijk wel wat uit of er genoeg is voor iedereen.

 

Helaas boeit dat sommigen niet. Multimiljardairs delen niks met ons wegens het ultiem doel rijk te willen worden en door het extreem verouderde cumulatieve belastingstelsel waar een suftrut een fout mee gemaakt heeft, niet anticiperende op de grandioze uitverkoop van onze economie en de sociale samenleving zoals die er ooit was.

 

Als ik ter Apel bekijk, dan is dat gewoon een teken aan de wand! Er is niet genoeg om te delen. Of we zijn nog niet klaar om te delen?

Maar de wereldbevolking kan niet blijven groeien, dat is met het huidige systeem / economie absoluut niet mogelijk.

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Als ik ter Apel bekijk, dan is dat gewoon een teken aan de wand! Er is niet genoeg om te delen. Of we zijn nog niet klaar om te delen?

Maar de wereldbevolking kan niet blijven groeien, dat is met het huidige systeem / economie absoluut niet mogelijk.

Het is een vicieuze cirkel waar we in verstrikt zijn geraakt.

Ergens moet "de stekker eruit". Maar hoe?  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat er heel actief wordt nagedacht over de transitie naar een duurzame maatschappij maar die dat wel doet komt iedereen tegen op de weg die z'n eigen hachje wil redden.

Net aan het begin van de corona pandemie 2020 waren er denkers (over de hele wereld) die al aankondigden dat we een heel andere samenleving moeten bouwen en/of afbouwen van de ongezonde gewoontes in die samenleving. En dat was al een redelijk gewogen oordeel over samenleven en ethiek.

 

Ook lokaal (dus dat kleine vlekje Nederland) zie je weer de kleine fractie mensen die niet meer in de hoofdsteden willen wonen maar op het platteland. Ze vertrekken. Net als 50 jaar geleden. In de trend van; "Doe mij maar een woning met grotere tuin en dan verzorg ik mezelf wel met rabarber en aardappels".

Moe geworden van al die gekte, stress en overlast in de grote steden en al die ongelooflijke agressie die er heerst.

Naast al die behoeften zijn we ook wel heel erg verwend, zo zeer zelfs dat wij het meeste voedsel afval hebben van de hele wereld. Er is beslist geen stekker maar je kunt bij jezelf beginnen.

Dat druist op dit moment een beetje in tegen die torenhoge inflatie en vooral de energieprijzen maar jullie kunnen bezuinigen.

 

Wie stinkt zo erg dat ie parfum of "au de toilet" nodig heeft, laat staan geurparels en wc-verfrisser?

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

 

Wie stinkt zo erg dat ie parfum of "au de toilet" nodig heeft, laat staan geurparels en wc-verfrisser?

 

Slechts 2 minuten per dag koud douchen zonder zeep volstaat. Veel bewoners van deze planeet zijn zelfs niet eens in de gelegenheid.

Die stankverdrijvers die je noemt, zijn dan niet eens nodig. Laat staan om ze te maken.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om terug te komen op het stikstof debat / discussie, is afbouwen van nare en verkeerde gewoonten de insteek.

vreet minder

produceer minder

deponeer minder

en denk aan dat thema wat niet op de politieke agenda staat, jouw gezondheid!

 

overigens zal dat (volgens mij) wel een rol gespeeld hebben inzake het bestuur voor een toekomst met gezonde mensen en lagere zorgkosten

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Tonskidutch zei:

produceer minder

deponeer minder

Ik vrees dat veel industriële boeren (en hun toeleveringsbedrijven) hier niet erg in zijn geïnteresseerd.

(Zonder hen nu alle schuld van de huidige problemen in de schoenen klompen te willen schuiven.) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eduard07 zei:

Het is een vicieuze cirkel waar we in verstrikt zijn geraakt.

Ergens moet "de stekker eruit". Maar hoe? 

 

Twintig jaar geleden was er een hoog leraar die dat wel wist. Werd helaas door zijn hoofd geschoten door een linkse lamzak.

 

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Net aan het begin van de corona pandemie 2020 waren er denkers (over de hele wereld) die al aankondigden dat we een heel andere samenleving moeten bouwen en/of afbouwen van de ongezonde gewoontes in die samenleving

 Ja ja, van dat soort verlichte geesten krijg ik altijd kriebels.

 

 

  • Like 3
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nu eens beginnen met het bepalen hoeveel personen er in ter Apel per dag of week op een fatsoenlijke manier "geholpen" kunnen worden.

 

Nu zal ik de gehele geitenwollen sokken community wel weer over me heen krijgen, maar is dat aantal eenmaal vastgesteld, stel dan ook vast dat er maximaal zoveel personen per dag/week zich nog in ter Apel aan kunnen melden.

Deze kunnen dan na alle procedures te hebben doorlopen ook door stromen naar een eigen woning oid. en de rest zal zich maar ergens anders aan moet gaan melden.

 

Niet leuk als je bedacht had hier een nieuw leven op te kunnen bouwen maar er zal wel een keer paal en perk aan de instroom gesteld moeten worden want het excuus van die hoog opgeleide asielzoekers die we hier hard nodig hebben is toch wel een keer achterhaald.

 

  • Like 2

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B

Moeilijke kwestie.

Wat ik alleen niet snap is waarom ze allemaal naar Nederland gaan.

Ik denk dat ze in Engeland (of in de USA) veel meer mogelijkheden hebben om werk te vinden en om een gezin te stichten.

Ik ben totaal geen racist en heb niks tegen die mensen, maar laten die asielzoekers zich dan niet voorlichten over Nederland?

Krapte op de arbeidsmarkt, inflatie, huizen te kort, torenhoge belasting, electra en gas ontzettend duur, benzine niet te betalen en ga zo maar door.

Ik snap er niks van dat ze Nederland uitkiezen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug naar het onderwerp, stikstof?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Gerard 76 zei:

Toevallig of niet,

 

Wel een zorgelijk grafiekje, schrik ervan 

Het grafiekje ziet er veel enger uit dan het is en wordt daarmee onjuist gebruikt. Je ziet 100.000 immigranten maar vergeet hierbij bv. dat er o.a. 42.000 nieuwe buitenlandse studenten bij zitten. En wat is er op tegen om tijdelijk een aantal vluchtelingen uit oorlogsgebied op te vangen? Of mensen die ons geholpen hebben en nu vermoord dreigen te worden?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...