Ga naar inhoud


Geen ontvangst van Love Nature 4K en MyZen tv 4K met een 4K ontvanger door beperkingen TV Vlaanderen.


Tjoeben

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden ging onze HD ontvanger Xtrend et9500 defect. Een jaartje geleden was dat ook al gebeurt, toen heb ik die nog kunnen herstellen, maar nu was ie gewoon rijp voor de schroot.

Dus een nieuwe gekocht, dan maar ineens voor geschikt voor 4K, of UHD, zoals je wil. Het is een VU+ Duo 4K se geworden.

Onze TV is ook een UHD, dus moet het lukken om 4K uitzendingen te bekijken. Dat lukt wel voor wat betreft de FTA uitzendingen.

Maar Love Nature 4K en MyZen tv 4K kunnen we niet ontvangen. We hebben nochtans een Basic Plus abonnement bij TV Vlaanderen.

 

Dus een mailtje gestuurd naar TV Vlaanderen om te horen wat de oorzaak kan zijn.

 

Dit is hun antwoord;

 

Beste M.,
Dank je voor je bericht.
Bij navraag bij de technische dienst blijkt dat de zenders Love Nature 4K en MyZen tv 4K enkel beschikbaar zijn voor tv via eenCI-module. Je kan wel Love Nature en MyZen tv bekijken via Live tv.
Mocht je hierover nog vragen of opmerkingen hebben, kan je ons altijd bereiken op het nummer 02/790 27 90. Dit kan elke dag tussen 09.00 en 19.00 en op zaterdag tussen 10.00 en 17.00.
Vriendelijke groeten
Xxxxx (een medewerker van TV Vlaanderen die ik hier niet vermeld)


Klantendienst TV VLAANDEREN

 

Wat denken jullie hier van,  dit kan toch niet, men zou ons aansporen tot de aankoop van een CI module, terwijl men bij TV Vlaanderen steeds vrije keuze heeft van decoder. De TV Vlaanderen Smart Card daar heb je geen keuze in, dat is normaal. Maar met zachte hand gedwongen worden om een CI module van hun aan te schaffen, nee daar bedank ik voor.

 

Zijn er andere oplossingen om dit te omzeilen ?

 

 

 

VU+ Duo 4K se, OpenPli 8.2, WaveFrontier T55, 13E, 19,2E, 23,5E, 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden, Tjoeben zei:

Wat denken jullie hier van,  dit kan toch niet, men zou ons aansporen tot de aankoop van een CI module, terwijl men bij TV Vlaanderen steeds vrije keuze heeft van decoder. De TV Vlaanderen Smart Card daar heb je geen keuze in, dat is normaal. Maar met zachte hand gedwongen worden om een CI module van hun aan te schaffen, nee daar bedank ik voor.

Je hebt nog steeds de vrije keuze van de decoder als je er maar een neemt met een CI-slot. Je kunt zelfs kiezen voor geen satellietontvanger als de tv een ingebouwde satellietontvanger heeft. Dat is nog eens vrijheid. Maar je hebt wel de witte CI-module nodig of de CI-module met ingebouwde chip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die truc hanteert M7 al jaren…. Wil je de nieuwste kanalen, dan MOET je het duurste abo hebben en alleen beschikbaar met de nieuwste decodeertechiek. Volgens mij alleen Viaccess en de nieuwste Nagra MA. Volgens mij werkt het niet eens met de witte Nagra module i.c.m. de losse Seca3 kaart. Ander mooi voorbeeld zijn de M7-MZ101/102/201 kastjes. Wél Viaccess maar geen UHD (dus heb je er nog niks aan ook al heb je het abo). 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die optie is er ook gewoon! Alleen moet je ontvanger wel CI+ ondersteunen (al dan niet met certificaten of CIPlusHelper). Bij smartcard overzetten kun je de uA opgeven. Je oude kaart wordt dan inactief en je bestaande abo komt op de CAM803.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die optie gaat pas komen als de Seca 3 eruit gaat.. Je hebt dan de optie over naar CAM803 of opzeggen.. Zodra je dan wil gaan opzeggen halen ze bakzeil.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dit verhaal van de ks van TVV niet.

Volgens mij kan je die zenders gewoon ontvangen met een oranje smartcard en de witte ci+ module als je een 4k ontvanger en een 4k tv hebt 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tjoeben

Heb je wel een oranje smartcard en de witte ci+ module?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Mimisiku zei:

Die truc hanteert M7 al jaren…. Wil je de nieuwste kanalen, dan MOET je het duurste abo hebben en alleen beschikbaar met de nieuwste decodeertechiek. Volgens mij alleen Viaccess en de nieuwste Nagra MA. Volgens mij werkt het niet eens met de witte Nagra module i.c.m. de losse Seca3 kaart. Ander mooi voorbeeld zijn de M7-MZ101/102/201 kastjes. Wél Viaccess maar geen UHD (dus heb je er nog niks aan ook al heb je het abo). 

 

Is dat niet een tikkeltje overdreven? Afgezien van die twee 4K kanalen die door een andere provider worden uitgezonden is alles gewoon met de standaard nagra/seca kaart te zien. Het kan dat juist die kanalen vereisen dat de encryptie 100% secure is en anders niet mag worden toegevoegd.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gekeken via de Maxitec Multibox (cheap 4K ontvangertje)

 

Myzen 4k gaat wel open open met de seca card.  Ik heb wel de al veel genoemde nagra mapping naar Seca aan staan in the dvbapi file.

 

Wat betreft Love Nature 4K:  Die gaat niet open, maar ik krijg wel plotseling "Geen data op de transponder"

(Ik kijk normaal niet naar die zenders daar die op de Mutant HD2400 toch niet te ontvangen zijn)

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

Myzen 4k gaat wel open open met de seca card.  Ik heb wel de al veel genoemde nagra mapping naar Seca aan staan in the dvbapi file.

 

Welke versie is dat, want ik zie op hotbird 10.727 Ghz alleen een MyZen 4K met Nagra CAID 183E dat is Tivusat. CAID 1856 zegt me zo niks (schijnbaar nieuwere tiivusat 4K kaart) en de rest is viaccess. 

 

Je beeld komt waarschijnlijk via caid 183E

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

MyZen 4K doet het op de TivuSAT gold (183E) niet! Wel met de TivuSAT silver en de laatste negra…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Mimisiku zei:

MyZen 4K doet het op de TivuSAT gold (183E) niet! Wel met de TivuSAT silver en de laatste negra…

 

Hier gaat die wel open via 183e maar caid 181x zit er niet op dus met nagra tunneled seca kaartje kan het niet werken, ook niet met het speciale regeltje.   Het kan natuurlijk wel dat hij viaccess open heeft maar dat weten wij niet.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ringlord zei:

Ik vind dat TVV de mogelijkheid zou moeten voorzien om een bestaande smartcard om te ruilen naar een CI+ module met geïntegreerde smartcard.

Maar dat moet je juist niet willen, alles is dan dicht; je bent dan overgeleverd aan al de grappen en grollen van je provider.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...