Ga naar inhoud


VU Uno 4kSE valt uit.


Erwinnaar

Aanbevolen berichten

Aantal problemen met de ontvanger. 

Gaat regelmatig uit, start op en weer beeld. Even zappen en gaat de ontvanger weer uit en opstarten etc.

Dit gebeurt ook als ik teletekst inschakel met regelmaat. 

Recent een rotor willen aansluiten, deze ging niet draaien met deze ontvanger.

Benaderen harde schijf, gaat ontvanger ook uit en weer aan. Andere harde schijf geplaatst, hetzelfde verhaal. 

 

Recent daarbij gekomen: afstemmen mislukt. Even zappen en wel weer beeld (of ontvanger gaat uit). 

 

Gedaan: compleet originele fw opgezet, PLI er opnieuw op, geen soelaas helaas. 

 

Momenteel harde schijf eruit gehaald en lijkt het beter te werken..

Link naar reactie
Delen op andere sites


klapperend internet

coax is gecompromitteerd door water lekkage

staat veel te warm of zelfs naast een stoorbron

zappen en herstarten is eventueel een Tuner probleem of een settingsprobleem (zelf je lijst scannen en editeren)

 

flashen doe je altijd met of zonder een device erin, dat device er na het flashen uit halen is geen goede procedure

een harddisc kan te warm worden, welke hdd zit er in?

 

heb je al eens VTI 15.x erin gezet om te testen?

 

p.s. hangt die aan een AVR receiver of welke HDMI poort (versie) aan je TV en met de juiste kabel?

 

aangepast door Tonskidutch
aanvulling blauw

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV is aangesloten rechtstreeks met een LG Soundbar, TV is ook LG. Geluid loopt optisch momenteel. Ook nu zojuist na uitzetten, afstemmen mislukt...0.0 DB ontvangst, dit is zonder harde schijf in de ontvanger (slede eruit gehaald).  Even naar NL2 en en weer naar NL1 en zie daar, beeld. 

Is er een link te leggen met dit probleem en niet aansturen van de rotor? De rotor is inmiddels weg, de Multytenne werkt wel naar behoren wat betreft Diseqc aansturing. Ook nu HDMI 2 (ARC/ E ARC) ipv HDMI 1 gaan gebruiken.(met een HIGHSPEED ethernet hdmi kabel).

 

Met opstart toch weer afstemmen mislukt. Kon wel seagate 500 gb schijf aanspreken om te formatteren. Deze werkt nu wel momenteel weer zonder dat ontvanger er mee ophoudt..even opname terug gekeken van 1 minuut, sluit harde schijf om terug te keren naar tv kijken en de melding afstemmen mislukt is er weer (voor ongeveer halve minuut tot 1 minuut.

 

aangepast door Erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere voeding lijkt mij een goede stap om te proberen. Echter heeft de Uno 4Kse een wat lastiger 12 volt connector waardoor deze niet zomaar even te vervangen is voor een alternatief. Kabel doorknippen en datzelfde doen met een andere 12 volt voeding zodat je ook dát kunt uitsluiten. Of misschien woont er iemand in de buurt die ook een Uno 4Kse heeft wiens voeding jij kunt testen. Een Zero 4K heeft dezelfde aansluiting. Om even kort te testen zou ook dat kunnen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht de voeding kapot gaan, dan zou ik terug een originele kopen. Ooit geprobeerd met een eigen gestabiliseerde voeding, maar dit liep mank.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

dat heeft met je tuner instellingen te maken en met de settings (meestal van derden ingeladen)

instellingen waren en zijn gewoon goed als voorheen, heb tuner a ingesteld, tuner b nu op de actief gezet. wat misschien nogmaals interessant is: de moteck werd door de ontvanger niet aangestuurd toen ik deze rotor wilde instellen/gebruiken.  Wat me te binnen schoot;  het LAMPJE OP DE ROTOR ging soms branden en meestal niet! Dat vergeten te melden. 

46 minuten geleden, sattv4iedereen zei:

Mocht de voeding kapot gaan, dan zou ik terug een originele kopen. Ooit geprobeerd met een eigen gestabiliseerde voeding, maar dit liep mank.

 

17 uren geleden, John van Dreumel zei:

Andere voeding lijkt mij een goede stap om te proberen. Echter heeft de Uno 4Kse een wat lastiger 12 volt connector waardoor deze niet zomaar even te vervangen is voor een alternatief. Kabel doorknippen en datzelfde doen met een andere 12 volt voeding zodat je ook dát kunt uitsluiten. Of misschien woont er iemand in de buurt die ook een Uno 4Kse heeft wiens voeding jij kunt testen. Een Zero 4K heeft dezelfde aansluiting. Om even kort te testen zou ook dat kunnen.

Lekenvraag: is de voeding uitwendig, laten we maar zeggen, snoer met blokje dat vervangen dient te worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-10-2022 om 11:25, Erwinnaar zei:

Oke, dan ga ik die optie ook proberen. Krijg wel steeds meer het idee dat de tuner naar de gallemiezen is/gaat.

Opgelost: had aantal weken terug apparatuur opnieuw aangesloten maar niet goed genoeg blijkbaar, de Uno rechtstreeks aangesloten met een andere voedingskabel...wat een enorme blunder is dat, maar vlug de originele voeding aangesloten en alle problemen zijn verdwenen, de Uno werkt als vanouds!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedankt vpoor je melding.

Mooi dat het weer werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-10-2022 om 06:11, Erwinnaar zei:

Opgelost: had aantal weken terug apparatuur opnieuw aangesloten maar niet goed genoeg blijkbaar, de Uno rechtstreeks aangesloten met een andere voedingskabel...wat een enorme blunder is dat, maar vlug de originele voeding aangesloten en alle problemen zijn verdwenen, de Uno werkt als vanouds!


Ik heb hier gelukkig een externe gestabiliseerde voeding met verschillende aansluitingen w.o. ook de ‘aparte’ plug van zowel een Uno 4Kse alsook van een Zero 4K waardoor ik errors veroorzaakt door de eigen voeding van een box kan uitsluiten. Wat jij voor een voeding gebruikt hebt vraag ik mij dan ook af. Het moet wel een wonderlijke voeding zijn dat in de oude opzet alle eerdere problemen zomaar ineens verdwenen zijn. 😉 Mooi voor jou maar onverklaarbaar.

 

Ik ‘zie’ niet in hoe jij iets niet ‘goed genoeg’ kunt aansluiten. Leg eens uit wat het verschil is tussen ‘niet goed genoeg’ en ‘goed’ aansluiten? 😉 

Is het niet voor mijn beeldvorming dan kunnen andere leden hier ook nog lering uit trekken hoe jij de apparatuur nu wel ‘goed genoeg’ aangesloten hebt waardoor alle eerder genoemde problemen verdwenen lijken. 

 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-10-2022 om 11:25, Erwinnaar zei:

Oke, dan ga ik die optie ook proberen. Krijg wel steeds meer het idee dat de tuner naar de gallemiezen is/gaat.

Opgelost: had aantal weken terug apparatuur opnieuw aangesloten maar niet goed genoeg blijkbaar, de Uno rechtstreeks aangesloten met een andere voedingskabel...wat een enorme blunder is dat, maar vlug de originele voeding aangesloten en alle problemen zijn verdwenen, de Uno werkt als vanouds!

 

1 minuut geleden, John van Dreumel zei:


Ik heb hier gelukkig een externe gestabiliseerde voeding met verschillende aansluitingen w.o. ook de ‘aparte’ plug van zowel een Uno 4Kse alsook van een Zero 4K waardoor ik errors veroorzaakt door de eigen voeding van een box kan uitsluiten. Wat jij voor een voeding gebruikt hebt vraag ik mij dan ook af. Het moet wel een wonderlijke voeding zijn dat in de oude opzet alle eerdere problemen zomaar ineens verdwenen zijn. 😉 Mooi voor jou maar onverklaarbaar.

 

Ik ‘zie’ niet in hoe jij iets niet ‘goed genoeg’ kunt aansluiten. Leg eens uit wat het verschil is tussen ‘niet goed genoeg’ en ‘goed’ aansluiten? 😉 

Is het niet voor mijn beeldvorming dan kunnen andere leden hier ook nog lering uit trekken hoe jij de apparatuur nu wel ‘goed genoeg’ aangesloten hebt waardoor alle eerder genoemde problemen verdwenen lijken. 

 

Haha, ja het was een enorme brei aan kabels van diverse voedingen, daar heb me vergist met de voeding van de Uno en andere voedingen, er lag nog een niet gebruikte kabel/voeding en die heb ik dus gepakt en in de Uno gestoken. Die kreeg telkens tekort of teveel (geen idee) aan spanning dus uitval blijkbaar, dus niet goed genoeg want vaak deed het nog wel maar ook te regelmatig uitval, vandaar dit topic, tot ik las over spanningsverschil..toen eerst andere zaken geprobeerd alvorens weer eens in de berg aan kabels achter de kast te grasduinen..

 

Dus: zorgvuldig aansluiten en eventueel labelen. Volgende week krijg ik Ziggo erbij ipv KPN, ik zal de boel netter gaan aansluiten en kabels meer bundelen ondanks dat het toch niet zichtbaar is..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op alle voedingsadapter s een labeltje waarvoor die is en een label aan de plugkant. Veel pluggen zijn identiek maar de voedingen variëren van 1.5 tot 5A...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...