Ga naar inhoud


Opnemen 2 zender en 3e kijken gaat niet.


Jan-65

Aanbevolen berichten


1 uur terug, Mimisiku zei:

Dit stamt uit 2019 waarbij de 4 SID limiet nog gold. Anno 2022 is dit 2. Deze truc uit 2019 gaat niet meer op. Probeer het maar eens… Na ca 40 minuten gaat het 3de kanaal op zwart…

 

Nee dat is niet waar ! praktisch alles loopt op 4, dat 1 zender met bepaalde combinaties een probleem geeft wil niks zeggen over de rest.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees de topic dat er niet meer dan 2 zenders simultaan kunnen draaien. En dat het reproduceerbaar niet werkt.. En steeds meer mensen ervaren dit. Niet alleen bij CDS maar ook bij TVV… Zelf geen CDS abonnee meer, nog wel bij TVV…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lees jij dat verkeerd. Sterker nog ik denk niet eens dat ze dit met opzet doen maar dat er een soort verschil in timing tussen sommige zenders/transponders bestaat waardoor dit getriggerd kan worden. Maar 98% draait prima met 4 sids op 1 kaart.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-11-2022 om 19:39, Codx zei:

 Maar 98% draait prima met 4 sids op 1 kaart.

Ben ik toch niet met je eens ! Trek maar eens een 40 minuten 4 zenders van de kaart geheid dat die in de lock gaat kan uiteraard ook aan mij liggen maar ervaring daarmee gestaagd mij te vermelden dat het zelf met 3 al problemen geeft. Mocht jij een oplossing hebben zodat 4 sids probleemloos kan hou ik mij aanbevolen.

VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 minuten geleden, Transpondertje zei:

Trek maar eens een 40 minuten 4 zenders van de kaart geheid dat die in de lock gaat

Het zal er voor een groot deel vanaf hangen naar welke combinatie van 4 zenders je kijkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar hebben enkele leden al onderzoek naar gedaan, ikzelf meen mij te herinneren dat bijvoorbeeld National Geografics of History Channel een spelbreker is.

Andere leden hebben de indruk dat Veronica roet in het eten gooit.

 

Heb je veel tijd over kan je het zelf testen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En feitelijk is dit volkomen nutteloos! Mensen willen hun volledige pakket kunnen gebruiken om vrij op te kunnen nemen tot die bewuste 4 zender blokkade. CDS gooit stiekem een paar op 2 zodat er altijd wel één tussenzit tijdens de opname. Zelfde truc als populaire zenders verdelen over alle paketten zodat je gedwongen wordt om een duurder pakket te nemen. Om die reden CDS de deur gewezen en terug naar de kabel mét ongelimiteerde FBC….

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Transpondertje zei:

Ben ik erg benieuwd welke 4 er dan wel samen op 1 kaart kunnen en die dan ook volop benutten dus 3 opnames en de 4e kijken:)

 

Dat is een beetje onzin, nu ga je het omdraaien.  Alles werkt behalve sommige combinaties met Veronica en de MTV thema zenders (6ff7, 6ff1,6ff0)  stonden altijd al op 2 sids. Vroeger had je ook problemen met duck-tv en TravelXP en inderdaad History channel maar die zijn allemaal verhuisd. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai niets om !! Ik heb ook nooit beweerd dat er 4 sids probleemloos kunnen op 1 kaart. De zenders die jij aangeef die hadden idd dubbele sid aanvragen. Wat ik ervaar is dat er met 4 sids ongeacht wélke combinatie de kaart in de lock gaat. Met 3 sids is dit meer bertouwbaarder. kan wat ik ook al eerder zei mss een verkeerde instelling zijn mijn kant. Vandaar dat ik benieuwd was naar welke 4 dan evt wel zouden kunnen ! Niets meer en niets minder omtrent mijn vraag.

VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zender zend om de 10 seconde een ECM uit, die moet de ontvanger of softcam 1 op 1 doorsturen naar de kaart.  Wat jij ervaart zijn foutieve aanvragen omdat je deelt met derden. Anders had je er geen last van. 

 

In CS netwerken ontstaan soms problemen door timing en vertragingen van clients maar ook verkeerd ingestelde softcams etc.  Waardoor de kaart ineens 2 verschillende ECM's voor dezelfde zender ontvangt, in werkelijkheid is er maar 1 ECM die door de zender is uitgezonden. Die andere is een verminkte, oude of verkeerde ECM bijv. afkomstig van een andere ECMpid.   Al heb je 1000 clients die tegelijk dezelfde ECM sturen, dan zegt de softcam tegen 999 clients, oh maar die ECM ken ik al en dit is het bijbehorende CW (kaart antwoord) "asjeblieft" Dat is wat we noemen cache of buffer, dus uiteindelijk wordt er maar 1 ECM aanvraag doorgelaten naar het kaartje. Echter als er ineens een 2e ECM aanvraag komt in het hetzelfde tijdvenster als die eerste ECM met dezelfde lengte, header en dezelfde sid maar wel met een andere inhoud,  dan gaat die aanvraag wel worden door gelaten naar de kaart, de kaart zal waarschijnlijk zeggen NOK maar hij telt wel mee voor het anti-cs verhaal. 

 

Maar in een thuis situatie met 3-4 ontvangers is dat de kans dat je daar last van krijgt nul of je softcam moet op hol slaan.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Codx zei:

Een zender zend om de 10 seconde een ECM uit, die moet de ontvanger of softcam 1 op 1 doorsturen naar de kaart.  Wat jij ervaart zijn foutieve aanvragen omdat je deelt met derden. Anders had je er geen last van. 

Zeg je nou echt dat als je kaart op zwart gaat omdat je 1 kanaal kijkt en misschien 2 of 3 andere tegelijk opneemt, iemand aaan cs doet?

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, oldebroek zei:

Zeg je nou echt dat als je kaart op zwart gaat omdat je 1 kanaal kijkt en misschien 2 of 3 andere tegelijk opneemt, iemand aaan cs doet?

 

Lees het hele verhaal is voordat je reageert. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...