Ga naar inhoud


Opnemen 2 zender en 3e kijken gaat niet.


Jan-65

Aanbevolen berichten


Op 30-11-2022 om 17:21, Transpondertje zei:

Dat is mij allemaal wel duidelijk echter blijf ik erbij dat de cd kaart NIET constant 4 sids aankan maar ik red me wel ;)

 

Dat kan die echt wel.. overigens de kaart wordt verteld wat die moet doen door de versleutelde informatie in de ECM.  Ook wordt een tijdcode mee gestuurd.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

 ik ben een VUDUO4K ( 2stuks ) gebruiker en ben dus ook reeds geruime tijd ( sinds eind vorig jaar ) tegen de lamp aan het lopen met 3 a 4 opnames tegelijkertijd.

Vroeger lukte dit probleemloos .

Eerst verdacht ik mijn thuisnetwerk dat mogelijks de VU+ stoorden ( ik deelde mijn TVV kaart via een SmartWi systeem naar de beide ontvangers)De ECM tijd schommelde rond de 620ms voor beide toestellen en was nooit een probleem.

Na effe me stevig te verdiepen in de OSCAM instelling slaag ik erin nu vanaf deze week de TVV kaart te delen vanuit de living naar de SLK.de ECM tijd is bijna gehalveerd naar 325ms.

Toch is mijn uitvalprobleem niet opgelost en sneuvelen ( als ik tot 4 ga ) mijn opnames , maar dan weer ook niet direct .....

Na het lezen van deze topic ben ik blij niet alleen te zijn. ik zal dus braaf testen of ik met 3 opnames nog gestraft zal worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-11-2022 om 16:25, Mimisiku zei:

Dit stamt uit 2019 waarbij de 4 SID limiet nog gold. Anno 2022 is dit 2. Deze truc uit 2019 gaat niet meer op. Probeer het maar eens… Na ca 40 minuten gaat het 3de kanaal op zwart…

Kan een CI-module dan meer dan één zender tegelijk decoderen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorop gesteld dat de gebruiker natuurlijk zelf bepaalt of er überhaupt nog iets ‘opneemwaardig’ wordt uitgezonden bij TVV/CDS.

M7 heeft bepaald dat er liefst helemaal niet vrij mag worden opgenomen. Liefst dwingen ze je naar IPTV of naar hun hybride ontvangers. Opname of versleuteld of in de Cloud die uiteraard volledig door hun wordt gecontroleerd. Wie mog een losse kaart heeft wordt gestraft met de SID limiet. Ook daar langzaam wennen aan het feit dat je niet (danwel nauwelijks) kunt opnemen. Zo ben je vast gewend als straks alles via hun verplichte CI+ module moet gaan. Daar heb je immers die ‘luxe’ ook niet.

 

Er wordt door sommigen verteld dat er nog steeds 4 opnames gemaakt kunnen worden, de praktijk wijst anders uit… Het gaat gewoon niet! Zolang niemand weet hoe de strafmodus écht werkt, is daar niks definitiefs over te zeggen. Alles blijft ‘theorie’ of ‘aanname’.

 

Ik persoonlijk neem al jaren niets meer op van M7. Veel te veel reclame en geen zin meer om te gaan knippen.. Wellicht mede door mijn leeftijd (alles wel een beetje gezien)

 

Oudere films die ik nog wel leuk vind hark ik wel via een nieuwsgroep binnen en zet ze op de HDD.

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Alex1970 zei:

Kan een CI-module dan meer dan één zender tegelijk decoderen?

ik werk met software oscam , dus zonder CI module.

 

19 minuten geleden, Mimisiku zei:

Voorop gesteld dat de gebruiker natuurlijk zelf bepaalt of er überhaupt nog iets ‘opneemwaardig’ wordt uitgezonden bij TVV/CDS.

M7 heeft bepaald dat er liefst helemaal niet vrij mag worden opgenomen. Liefst dwingen ze je naar IPTV of naar hun hybride ontvangers. Opname of versleuteld of in de Cloud die uiteraard volledig door hun wordt gecontroleerd. Wie mog een losse kaart heeft wordt gestraft met de SID limiet. Ook daar langzaam wennen aan het feit dat je niet (danwel nauwelijks) kunt opnemen. Zo ben je vast gewend als straks alles via hun verplichte CI+ module moet gaan. Daar heb je immers die ‘luxe’ ook niet.

 

Er wordt door sommigen verteld dat er nog steeds 4 opnames gemaakt kunnen worden, de praktijk wijst anders uit… Het gaat gewoon niet! Zolang niemand weet hoe de strafmodus écht werkt, is daar niks definitiefs over te zeggen. Alles blijft ‘theorie’ of ‘aanname’.

 

Ik persoonlijk neem al jaren niets meer op van M7. Veel te veel reclame en geen zin meer om te gaan knippen.. Wellicht mede door mijn leeftijd (alles wel een beetje gezien)

 

Oudere films die ik nog wel leuk vind hark ik wel via een nieuwsgroep binnen en zet ze op de HDD.

ik neem programmas op op de reclameblokken over te slaan natuurlijk.zo kijk ik op 1 avond meer dan slaafs de reclame te volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Leen1960 zei:

ik neem programmas op op de reclameblokken over te slaan natuurlijk.zo kijk ik op 1 avond meer dan slaafs de reclame te volgen

 

Ik zie heel wat uitzendingen die ook herhaald worden voor "laten we zeggen de nachtdienst" mensen.

Je kan dus met een goede/slimme programmering ook opnames na elkaar maken met je EPG timer en dan die reclame zooi skippen.

Of je dat die avond zelf ziet of de dag erna is voor MIJ bijvoorbeeld oninteressant.

 

  • Like 1

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-1-2023 om 10:41, zeeteefje zei:

Dat hebben anderen al voor je gedaan. Het antwoord is: ja, dan ga je ook gestraft worden.

gisteren inderdaad gestraft met 2 opnames op VU+Duo 4K op de Slaapkamer en 1 kijken op de VU+Duo 4K living :(

ivm elke ontvanger zijn eigen kabel tot LNB   

De TVV kaart was via oscam gedeeld over mijn netwerk.

De knip of storing is wel altijd in het laatste stuk van het programma..tussen 21.00 en 22.00 ..Dan maar via TVmax ( BRT internet ) het programma verder gekeken.

ik ga nu zoals ook geopperd word de programmas die herhaald worden in namiddag of een kot in de nacht daar opnemen.

Mijn SmartWi heb ik ondertussen ook terug in dienst genomen , die blijft onafhankelijk de kaart verdelen bij falen netwerk of falen van de" server" ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Leen1960 zei:

 

ik ga nu zoals ook geopperd word de programmas die herhaald worden in namiddag of een kot in de nacht daar opnemen.

Ik neem alles boven twee zenders tegelijk gecodeerd op en decodeer die de volgende ochtend. Dat gaat prima, maar je moet wel de opname handmatig correct instellen en ook handmatig opdracht geven om te decoderen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, lspecial zei:

ECM niet decoderen maar wel opnemen.

Dit is  dus gecodeerd opnemen. De ECM wordt niet gedecodeerd, er gaat dus geen ECM naar de smartcard, maar die wordt wel opgenomen zodat je die later kunt decoderen.

 

Decoderen doe je door op een later tijdstip de gemaakte opname te selecteren en op menu te drukken. Dan krijg je de optie om deze opname te decoderen. Niet te lang wachten, anders is de decodeersleutel niet meer geldig. Liefst de volgende dag, maar zeker binnen 3 dagen. Je krijgt vervolgens een nieuw bestand met dezelfde naam met de toevoeging "-decoded". De originele opname kun je dan weggooien. Decoderen gaat op hoge snelheid, 4 of 5 keer de normale snelheid, en duurt dus veel korter dan de duur van de opname.

 

Werkt prima, maar het is wel allemaal handwerk.

Zelf onthouden welke opname gecodeerd is opgenomen, niet vergeten te decoderen en achteraf weer de correcte gecodeerde opname verwijderen.

 

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is helemaal niet nodig, als je gewoon weet wat je doet kun je 1 zender kijken en 3 zenders opnemen en dat werkt.  

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...