Ga naar inhoud


Opnemen 2 zender en 3e kijken gaat niet.


Jan-65

Aanbevolen berichten

Hallo Allen

Al jaren kijk ik met mijn vu-duo2 met 4 tuners naar diverse zender, nu heb ik de laatste tijd last van vast loper, op codering denk ik.

De software open pli 8.3 up to date.

Bij opnemen van twee zenders van canal digital op twee verschillende tuner, en een 3e zender kijken op 3e tuner loop systeem vast.

Wat ook opvallend is , dat dit altijd rond 21.00 / 21.05 is.

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


probeer eens een oudere pli versie 4

of die nog werkt 

en hoeveel signaal heb je dan rond dat uur op die bepaalde zenders

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had dit probleem ook en zag het op diverse Forums voorbij komen. Uiteindelijk leek het probleem vooral bij de combinatie met Veronica te liggen. Ik neem dus niets meer tegelijk op met veronica en heb vlgs mij al een tijdje geen probleem meer. 

Ben geen techneut maar het lijkt erop dat CD bij Veronica een wijziging heeft ingevoerd waardoor na een half uur of zo de kaart in de strafmodus ging.

 

VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DUO2 ondersteunt  achteraf decoderen.

De beste workaround is om te zorgen dat nooit meer dan twee zenders tegelijk worden gedecodeerd. Alles boven de twee zenders gecodeerd laten opnemen en die later,  bijvoorbeeld de volgende ochtend, pas decoderen. Helaas is dat een handmatig proces, maar het werkt prima. Niet te lang wachten met decoderen, want dan is de gebruikte key al weer niet meer geldig.

 

Gecodeerd opnemen doe je door bij opnamesoort de 'optie ECM wel opnemen maar niet decoderen' te selecteren in plaats van 'normaal'.

Decoderen via het menu als je eerst de gecodeerde opname selecteert. Helaas moet je wel zelf onthouden welke programma's je gecodeerd hebt opgenomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jan-65

Gaat ook via de witte CI-module van CDS.

Ik had een tijd geleden 2 video's gemaakt voor @Tonskidutch

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit stamt uit 2019 waarbij de 4 SID limiet nog gold. Anno 2022 is dit 2. Deze truc uit 2019 gaat niet meer op. Probeer het maar eens… Na ca 40 minuten gaat het 3de kanaal op zwart…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mimisiku zei:

Dit stamt uit 2019 waarbij de 4 SID limiet nog gold. Anno 2022 is dit 2. Deze truc uit 2019 gaat niet meer op. Probeer het maar eens… Na ca 40 minuten gaat het 3de kanaal op zwart…

Aha, weer wat geleerd.

Thx 4 info

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

VTI doet dat decoderen onmiddellijk als de DUO2 receiver in standby gaat. Dan hoef je ook niets te onthouden!

 

 

Ok

Werk al jaren met open pli, maar VTI imge werkt net zo? Of moet ik dan weer alle settings e.d leren kennen.

Heeft de VTI image de zelfde problemen 2/3 opnemen zwart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, want dat bepaalt je kaart….. Is dus op ieder image gelijk…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...